Ja, ik kan dan ieder moment geld terugzetten maar ik moet er dus een bewuste handeling bij doen
Ahh fuck ik heb vandaag een taxi (viavan) gepakt terwijl ik ook met ov (gratis) had gekund. Besef me nu pas dat dat eigenlijk ook onder no buy valt. Maar was wel 20 min ipv een uur onderweg. 12 eu betaald. Heb ik gefaald in no buy
- Ja luxepoes die je bent onnodig geld uitgeven uit luiheid
- Nee kan gewoon
0 stemmers
Ik wil ook meedoen vanaf 1 Oktober maar wel met een skip dag omdat ik ook ergens in Oktober jarig ben
Weet je weer voor de volgende keer. Je bent je je in ieder geval bewust van nu. Ook goed toch?!
Ik wil ook wel vanaf volgende maand mee doen. Wilde deze maand ook wel mee doen omdat ik mij bedacht dat ik echt te veel onnodige dingen kocht. Daarna bedacht ik mij dat ik ook nog dingen nodig heb (ik weet niet hoe lang mijn twee broeken het nog vol gaan houden, hoeveel truien heeft een mens nodig) en toen voelde ik mij bij voorbaat al mislukt. Vind het wel fijn om deze maand nog even wat zinnige aankopen te doen (geen onzinnige aankopen @pastelzwart, ik beloof het) en dan mee te doen.
Mijn zwakke punt is vooral sale shoppen ânormaal kost het dit, nu kost het dat en de kwaliteit is geweldigâ waardoor ik nou bijvoorbeeld met een klein overschot aan tassen en schoenen zit. Daar mag echt wel een rem op. Weet ook niet zo goed hoe ik die moet vinden. Elke keer bij mijzelf denken dat ik het niet nodig heb helpt niet want poof, ineens heb ik het toch gekocht. Vraag mij echt af waar dat aan ligt en hoe ik het kan tegengaan. Denk dat niet meer op za lan do of de lounge met die hele ânu zoveel korting, nog maar zo veel exemplarenâ of âje hebt nog zoveel minuten om iets te kopenâ uit mijn leven bannen ook wel gaat helpen.
Verder ga ik met een vriendin kerstwinkelen in Parijs en het lijkt mij ook leuker om dan meer geld te hebben om uit te geven, omdat deze kleine beetjes wel aantikken, en winkelen ook leuker word als het weer iets speciaals is in plaats van een gewoonte.
Ik heb gefaald. Ik heb aan iPhone-oplader besteld. Was heel de challenge gewoon vergeten.
Moet er wel bij zeggen dat mijn vriend en ik al een jaar met Ă©Ă©n kabeltje doen en dat is gewoon heel onhandig, want soms wil ik hem gewoon meenemen, zodat ik bereikbaar kan zijn. Dus nu na een jaar toch maar een tweede gekocht.
Hier gaat t best goed! Alleen geld uitgegeven aan eten en drinken (en tandpasta) en die ene keer aan de uber dan. Bedenk steeds dingen die ik wil kopen, en waar ik ze dan normaal gewoon zou bestellen denk ik nu âohja no buyâ en dan vergeet ik t weer. Uitzondering is een cadeautje voor mijn jarige vriend.
Ikzelf zie dit niet als falen, maar als een noodzakelijke uitgave. Tuurlijk, je hebt iets gekocht in een periode waarin je eigenlijk niets zou uitgeven. Maar bereikbaar kunnen zijn lijkt me ook belangrijk. Je hebt geen âonzinâ gekocht in mijn ogen.
Ik heb de laatste tijd echt met weinig geld moeten leven (er kwam wel een groot bedrag binnen aan het begin van de zomer maar dat heb ik meteen op mijn spaarrekening gezet, dus het is een strikt budget dat ik mezelf heb opgelegd) en nu merk ik pas dat mijn ideeën over geld echt veranderd zijn. Waar 10 euro even geleden echt niets was, zie ik nu precies de waarde van elke euro in? Dat helpt wel echt mee met niets uitgeven, want ineens vind ik veel dingen zooo duur. Mijn vrienden gaan het mij het komende academiejaar vermoedelijk niet in dank afnemen
Ik ben net bezweken voor een paar Timberland enkellaarsjes (de Glancyâs) Ik wou ze al een tijdje, heb ze al tig keer in de winkel gepast, dus wat dat betreft is het geen impulsaankoop. En toen ik ze gisteren op UW zag voor ⏠85 ipv 140, was ik helemaal verkocht. Heb er nog een nachtje over geslapen, en ze dus daarnet gekocht. Ik vind het wel een beetje jammer want ik was zo goed bezig, maar van zodra ik ze binnen heb ga ik er outfitjes mee samen stellen zodat ze zeker niet in mân kast verstoffen!
Mân epilator is begin vorige week stuk gegaan en ik heb eerst geprobeerd hem te maken, maar hij is echt stuk. Ik wilde eerst wachten tot de zes weken voorbij zijn, toen tot er weer geld op mân rekening wordt gestort en nu heb ik hem in mân online shoppingbagâŠ
Ik vind het lastig om hem te kopen tijdens deze periode, maar ik erger me wel echt al ruim anderhalf week aan mân snelgroeiende haartjes. Scheren is echt niets voor mij. Ik heb het weer een paar keer gedaan, maar pfff wat een gedoe
Door het wachten heb ik wel gemerkt dat ik mân spullen meer waardeer (of moet waarderen) en beter nadenk over waar ik mân geld aan uit wil geven.
Ik ga vandaag geen enkele cent uitgeven. Love it. Gek hoe zoiets ook zoveel rust kan geven.
Waar staat psl voor?
Pumpkin spice latte, een herfstdrankje bij de starbucks
Ja dit is zoân chill gevoel. Ik kwam er achter dat ik tussen 3 en 9 september niks had uitgegeven. Unicum.
Wow zoveel dagen! Knap! Tel je dan boodschappen of andere dingen ook niet mee? Ik doe eigenlijk wel bijna iedere dag kleine boodschappen voor mijn dagelijkse maaltijden. (Mijn streven is om dan geen snacks of nutteloze dingen te kopen)
Nee ik had dus ook geen boodschappen gedaan! Had alles al in huis dus was niet nodig. Oh en ik heb een vriend die af en toe avondeten verzorgd scheelt ook haha!
Ik heb twee keer een koffie gehaald op de uni. In een kartonnen beker. Wel zonder deksel, hopelijk maakt dat het iets minder erg.
Over 2 weken is het Glamourday en ik wil eigenlijk iets van Paulaâs Choice kopen, maar dat ga ik maar gewoon overslaan. Hoop dat dat lukt
Ohhh ik wil heel graag kleren kopen want ik heb niks leuks!!!
Misschien een lijstje maken met dingen die ik wil, en dan over een paar weken kijken wat ik nog steeds graag wil hebben