Ik combineer het trouwens met een project pan, om m’n make-up collectie meer te waarderen, en vaker te gebruiken wat ik heb ipv iets nieuws te kopen om even dat korte gevoel van “geluk”/enthousiasme te hebben. Doet er nog iemand een project pan? Als er animo voor is, wil ik hier soms ook updates over geven (vooral lipstick en lipliner)
Well I spiraled quickly. Ik ben vanochtend vast komen te zitten met mijn wiel in de trambaan en ik viel. Mijn wiel moest vervangen worden, voor 90 euro. En ik heb een broodje gekocht omdat ik mijn fiets in mijn pauze weg moest brengen en geen tijd had om een nieuw broodje te maken.
En ik heb panty’s gekocht omdat ik die niet meer had. Maar ik faal dus echt hard eigenlijk, met goeie excuses. Vanaf nu weer alleen geld uit geven aan boodschappen en eventuele uitjes.
Ja klopt, die tel ik ook niet echt mee. Maar de koopspiraal daarna natuurlijk wel. En alsnog balen want het was echt veel ook.
Ja ik! Vind dat ook leuk om te lezen
Ik wil meedoen! Tot nu toe gaat het goed, want ik heb nog niets gekocht behalve eten Ik ga alleen wel cheaten, want heb per ongeluk de verkeerde vullingen voor mijn vulpen gekocht, dus moet nog ff nieuwe halen.
Ja, misschien moet ik dat ook maar doen. Totnutoe over 't algemeen wel echt nuttige dingen gekocht, dus op dat gebied gaat het goed
Ik ben al helemaal de mist in gegaan. Heb nieuwe laarzen, ring en kleding gekocht. Het lijkt wel nog meer te triggeren nu het niet mag. Nu probeer ik het opnieuw😅
Ik ben echt niet normaal goed bezig!! Ik zie allemaal leuke zalando lounge dingen langskomen, maar hou me in!
Heb vandaag boodschappen gedaan en had me zo voorgenomen om alleen de noodzakelijke dingen te kopen, maar dat is dus niet gelukt. Ik heb 2 soorten van de nieuwe ah koekjes gekocht die echt overprized zijn en eentje was het zo niet waard! Zaterdag ga ik naar de stad met een vriendin en dan wil ik dus echt niks kopen. Maar ik ben dan waarschijnlijk heel erg ongezellig en ongeduldig.
Oei, gister broodje gekocht €4,35
Hij was wel lekker!
Ik ga op zich ook goed! Heb een nobuy op dingen die ik niet echt nodig heb en dat gaat goed (dus vooral kleding, dingen op het station, etc.). Maar uiteraard net deze maand uit een van mijn weinige goede spijkerbroeken gescheurd (stof tussen benen was dun geworden) en twee vesten weg kunnen gooien omdat er gaten in zaten hahaha. Zul je altijd zien. Maar oké komt goed.
Ik heb ze tóch gekocht en ben er heel blij mee. Heb ze die dag ook meteen aangetrokken. Het was dus geen impulsaankoop, haha.
Op het moment heb ik het best ‘makkelijk’ met de no-buy. Ik mag een week niet naar buiten en de medicatie maakt me suf genoeg om het scrollen op webshops niks aan te vinden
Ik heb trouwens wel de kleine moeilijkheid dat mijn huisgenoot weg gaat waardoor ik een appartement voor mezelf heb. Heel veel meubels moet ik hebben en dingetjes want het grotere deel is van haar (en absoluut niet mijn smaak) dus ben wel blij maar ja mag niet echt iets kopen hahaha
Bedacht me gisteren dat ik echt heel veel boeken koop (die ik toch maar een keer lees) dus dat het me superveel geld zou schelen als ik bibliotheek abbo zou nemen. Dus eigenlijk heb ik juist geld bespaard nu toch
Helemaal fout gegaan hier. Fiets kapot: reparatie van €70 euro. Toen vond ik mezelf zielig en ging ik online shoppen bij & other stories.
Ik heb er wel van geleerd dat ik mezelf schijnbaar “beloon” met shoppen. Vind ik best erg, ga lekker een goed boek lezen ofzo.
Ja dit doe ik dus precies hetzelfde, met shoppen of met eten. Had precies dit dus afgelopen woensdag. Hopen dat het voor ons beiden vanaf nu gewoon weer goed gaat.
Ik heb dit ook zowel met shoppen als met eten. Terwijl ik mezelf best een normaal, stabiel persoon vind. Toch raar dat ik hier iedere keer op terugval?
Veel succes voor de komende tijd! We hebben nog een flinke tijd dus laten we ervoor gaan. Wat ga jij als afleiding proberen als je zo’n bui hebt?
Op zich vind ik eten kopen nog niet zo’n probleem, als het maar gewoon altijd iets gezonds zou zijn, nu koop ik heel vaak ‘semi-gezonde’ eat natural bars en dat soort dingen. Ik moest nu ook gewoon terug naar mijn werk en iets eten omdat ik mijn fiets tijdens de lunch naar de maker gebracht had, maar dan koop ik dus altijd extra’s en eet ik veel meer dan de tosti of salade die ik op mijn werk zou eten.
Ik denk dat ik in de toekomst misschien maar gewoon een muziekje op moet zetten als afleiding ofzo… Of inderdaad ook mezelf troosten met lezen. Of met een goede serie.
Ik zit erover te denken mn betaalrekening te legen, boodschappen doe ik met een andere pas en bij automatische incassos duurt het een week tot ze het terugvorderen en zo vaak kijk ik wel op mn rekening app. Dan is dat een extra drempel voor ik iets koop.
- Goed idee
- Slecht idee
0 stemmers