Nijmegen-topic

Dankjewel, ik ga er naar kijken! Ken het café niet haha

1 like

ik ga binnenkort weer een keer naar Nijmegen! Nu al een tijdje niet geweest. Hebben jullie nog tips waar te eten voor 2 vegans? En waar te borrelen? En zijn er nog vegan ontbijtplekken?

De laatste jaren ben ik vooral voor lunch geweest en ik merk dat er toch wel veel nieuws is en oud al weg is.

Ik ben benieuwd of iemand hier tips heeft voor een leuke boekenwinkel en een platenzaak! Oeh en vintage adresjes ook welkom

Leuk, dankjewel!

Er zit ook nog een platenzaak verstopt schuin achter de grote markt, naast café de blauwe hand. Ik heb geen idee of het wat is want ik heb nooit platen gekocht, maar ziet er wel leuk uit.

1 like

Ja de Waaghals is dat, die wilde ik ook als tip geven, is heel leuk en gezellig. Vroeger zat aan de andere kant van de Grote Markt ook een heel leuk klein vintage winkeltje. Ik weet alleen niet meer hoe het heet en of het er nog zit, haha. Over Fabrics & More hoor ik ook goede dingen, de naam klinkt een beetje suf, maar het is zo’n vintage per kilo winkel.

1 like

Ik bestel eigenlijk altijd bij V-Catering, alleen dat is wel allemaal vegan. De tikka massala is lekker maar fuuucking heet dus pas op.

1 like

Hoi! Ik ben volgende week een paar dagen in Nijmegen, hebben jullie tips? Mag vanalles zijn maar ben ook specifiek op zoek naar plekken met vegan eten, musea en plekken om evt te zwemmen!

1 like

Cali heeft lekkere (vegan) borrelplanken, verder ben ik zelf niet zo into vegan, dus meer tips heb ik niet, maar volgens mij staat er eerder in het topic al wel eens een lijstje, misschien even zoeken!
Zwemmen kan op de waalstrandjes, als je van druk en harde muziek houdt direct naast de fietsbrug (Snelbinder), als je rustiger wil een stukje verder doorlopen. Je mag alleen zwemmen in de spiegelwaal (niet aan de kant van de vaarweg, maar aan de andere kant van het eiland), aan de kant van de vaarweg kan je wel een beetje pootjebaden.

1 like

Cali vind ik ook echt een aanrader! Verder hebben ze bij Downtown nu salades die je kan afhalen, die zijn heel lekker. Bij de Plak hebben ze volgens mij ook meerdere veganistische opties en Wally heeft ook altijd wel een veganistische burger. Als je meer geld uit wil geven zou ik De Nieuwe Winkel aanraden.
Wat betreft zwemmen inderdaad de Waalstrandjes. Als je iets meer buiten het centrum wil vind ik Sprok ook altijd wel een leuke plek of De Lentse plas, maar dat is allebei wel een stukje fietsen.

1 like

Bij tati is alles vegan geloof. Er zijn niet zoveel musea hier, Valkhof is het bekendste (wederom zelf nog nooit geweest).

Als je in de Waal gaat zwemmen en je wil een rustig plekje moet de Waalbrug oversteken, op Veur-Lent (dat is het eiland) de trap naar beneden, onder de Waalbrug door en dan een paar minuten verderop heb je rustige strandjes!

Verder zijn mijn favo plekken om te eten/drinken: Credible, Ultimo, Wunderkammer, de Plak Lebowski. Bij de Hemel kun je leuk bierproeven! (en ze hebben een mooi terras en de inrichting is ook cool) Oh Munt is een saladebar en daar hebben ze ook veel vegan geloof ik.

1 like

Ik ben zelf vegan en was een paar weekenden geleden in nijmegen. Ik vond Mia super leuk, allemaal kleine Aziatische hapjes en echt super lekkere en originele cocktails met allemaal verschillende aziatische smaken! Zou daar echt heen gaan! Verder is al veel genoemd, maar bij het kattencafe hebben we ook lekker geluncht :slight_smile: Valkhof vind ik zelf niet veel aan, maar je kan altijd het honig complex bezoeken, dat vond ik zelf erg leuk!

1 like

Bedankt voor de tips! @Sjern @monkeyslut @Warboel @Merel

1 like

Hoi! Kent iemand een kapper die goed is met baylage? Extra fijn als iemand ervaring heeft met van donkerder haar naar blond :slightly_smiling_face:

Ik weet er wel eentje in Millingen, telt dat ook?

2 likes

Misschien bij the Color?

2 likes

Ben daar geweest en vond dat echt geen fijne kapsalon. Helemaal niet het gevoel dat ze zo goed waren

1 like

Oh jammer dat dat je ervaring was! Ben er zelf nog nooit geweest, maar van anderen wel goede verhalen gehoord

Als je het er voor over hebt om eventjes te rijden, dan is Ploegmakers in Schaijk fantastisch!

2 likes

Ja, ik ook! Maar toen ik er terug vandaag kwam dacht ik meh, heb ik hier nou 160eu voor betaald?

2 likes