Nijmegen-topic

Hotel Credible is leuk! Vertoef of hotel Blue ben ik nog nooit geweest, maar zijn volgens mij ook prima.

1 like

Heeft iemand zijn huurwoning in Nijmegen via een (verhuur)makelaar? Of een makelaar die je kan aanraden?

Kijkt iemand toevallig die serie over renovatie in Nijmegen op NPO1? Ik ga stuk.

2 likes

Ik ga hem morgen terug kijken. Is het wat?

Ja haha, het is prachtig!

Haha ik ben heel benieuwd nu! Ga dit weekend eens kijken

Ongeveer 100 jaar geleden woonde en studeerde ik in Nijmegen, en nu ben ik er zaterdag en zondag weer voor een nachtje weg. Hotel en restaurant voor zaterdagavond hebben we al, maar ik ben nog op zoek naar

  • goede koffiespots
  • lunchplek voor zaterdag
  • ontbijttentje voor uitgebreide brunch zondag
  • leuke boetiekjes/winkels die geen keten zijn (nog steeds Lange Hezel misschien?)

Wat zijn jullie lievelingsplekken hiervoor?

Voor lunch/brunch vind ik Fresca, Fika, Wunderkammer en Down Town leuk. De blonde pater blijft ook altijd fijn, maar vind ik niet super bijzonder. Lange Hezelstraat is idd nog steeds de straat wanneer je niet alleen naar de grote ketens wilt. Voor koffie heb je tegenover Coef een leuke plek, maar kan de naam even niet herinneren. Hun hebben wel echt goede koffie, niet van die slappe cappuccinos!

1 like

Als aanvulling op @nightlife: ik vind Bairro Alto ook heel leuk voor lunch. Mocht je ook iets meer uit het centrum willen gaan dan is Blommers aan de haven leuk voor koffie of first things first (bij het Honigcomplex, sowieso leuk om ook even heen te gaan). Naast de Lange Hezelstraat (en Stikke Hezelstraat en Houtstraat daarbij) vind ik 512 in de van Broekhuysenstraat ook heel leuk.

1 like

Haha wow ik zit het nu te kijken, het is fantastisch! “Ik hou ook niet van uit eten gegaan, ik heb 1x in m’n leven buitenshuis gegeten, op onze bruiloft, maar nee, ik hou er niet van” :joy::joy::joy:

1 like

Ik heb express nog niet gekeken. Ik woonde voorheen in die wijk (nu 1 wijk verderop)
En ik heb al die mensen om me heen gehad dus durf het niet aan er weer mee geconfronteerd te worden haha. Zag een voorstukje en volgens mij woonde die blonde vrouw met de korte haren tegenover ons. Was echt zo klote wonen daar (maar enige plek waar ik na 9 jaar in aanmerking kwam haha)
Laatst met mn man teruggelopen naar ons oude huis (is gesloopt) en alles ziet er weer helemaal tokkie uit terwijl het super mooi gebouwd is nu.

je post maakt me benieuwd, maar ik weet niet of je het erover wil hebben? De mensen in die serie worden natuurlijk ook op een bepaalde manier neergezet, volgens mij is het de bedoeling dat je ze ziet als volks, beetje simpel maar eerlijk en trouw. Ben me er van bewust dat dit natuurlijk ook een manier van framing is. Waarom was het zo klote om daar te wonen? Kan het me voorstellen hoor, dat het echt zo’n kliek is die allemaal ‘voor elkaar klaarstaat’ en dat dat niet per se voor elke nieuwkomer in de wijk geldt (misschien juist zelfs wel argwanend). Maar dan vul ik het weer in. Zou je willen vertellen waarom daar wonen zo vervelend was, ben echt benieuwd naar je ervaringen.

Ik heb er deels fijn gewoond want had mn eerste eigen plek. Maar we hebben daar zo veel overlast gehad! Qua herrie, dronken mensen heel de dag, rotzooi overal. We woonden aan het speeltuintje en zelfs die kleine kindjes scholden heel de dag door. Het was toen in de wijk pech of geluk hebben met je buren. Dus denk dat wij pech hadden :wink:
Ook een tijd drugsdealers met auto’s voor de deur gehad, dat soort dingen.

Oh kan me voorstellen dat dat lastig is idd. Denk dat het ook een heel moeilijke wijk kan zijn als je er niet bent opgegroeid maar later komt wonen. Alleen al dat ze daar zeiden dat een groot deel van die wijk helemaal niet werkt en een strafblad heeft.

Ja dat denk ik ook! En het is wel een tijd heel erg geweest, toen ik er kwam wonen kreeg je een politiescreening voordat je er echt mocht gaan wonen. Misschien is het nu wel beter hoor, maar toen we er laatst dus even waren kijken lag de nwe speeltuin vol kapot tuinmeubilair en vuilniszakken. Werd toen gelijk beetje neerslachtig toen ik dacht aan de kindjes die daar gaan opgroeien met dat als ‘normaal’.

Dank voor jullie tips! We zijn gaan lunchen bij Wunderkammer en vanmorgen ontbeten bij Down Town, beide echt lekker!

En wat is het toch een leuke stad, zou er echt wel weer willen wonen. Wie weet ooit.

1 like

Wil graag uit. Iemand in de stad?

Ik ben er niet, maar volgende keer ben ik er bij :ok_hand:t2:

1 like

Haha jammer girlzzz

Ik word een oude Tina lezer