Nieuws, actualiteit en politiek

Hahaha ja ik snap dit gevoel wel. Ik had op m’n werk een tijdje dat de tijd op letterlijk elke computer verkeerd stond (en ook anders verkeerd) en ik trok dat echt zooo slecht ook wtf joh

Wat heftig en wat hoor je hier weinig over, bizar! Ik ben heel benieuwd of dit wordt opgepikt door andere media en of er verklaringen komen vanuit de nl overheid. Wat een goed artikel ook, elke vraag die ik had tijdens het lezen werd later in het stuk beantwoord. Heel knap!

Wat een grap.

Waar haal jij je inspiratie voor kamervragen vandaan? Gewoon van Netflix!!!

4 likes

Het witte huis wijst toch een designated survivor aan wanneer er grote bijeenkomsten zijn? Daar ken ik het van. Niet van een fictieve serie.

Zullen we het kabinet terug naar school sturen? Leren ze dat we dit al hebben :thinking:

Nee klopt, het is zeker iets wat echt gebeurd. Maar ik vind het toevallig omdat het ook een populaire serie op Netflix is haha.

Pfff dat bericht van dat ongeluk bij Oss met een bakfiets voor de trein met kinderen :sleepy::sleepy:

Ja vreselijk. Ik weet zeker dat er vandaag mensen hun journalistieke opdracht gaan baseren op dit nieuwsbericht, maar ik kan dat gewoon echt niet :sob:

Lees het net ja… heftig :cry:. Vraag me dan toch wel af hoe zoiets kan gebeuren aangezien het een bewaakte overgang is

Echt heel erg. Ben er helemaal naar van :no_mouth:

@anon98052296 & @Ohappyday Ja kdv zou best goed kunnen, want ook nog 2 zwaargewonden. Dus denk 1 op de fiets en 5 in de bak :sleepy: oh echt verschrikkelijk, wel een raadsel hoe dat kan gebeuren idd. Ik weet niet of het mogelijk is dat die slagbomen defect zijn, lijkt me namelijk echt niet dat je het signaal negeert. Maar goed gissen heeft ook niet zoveel zin, al erg genoeg voor alle betrokkenen.

1 like

Er schijnen 4 kinderen overleden te zijn en 1 kind en 1 volwassene zwaargewond.

:sob::sob::sob: mijn hart breekt echt
En dat ook nog op de dag van de leidster :frowning:

Schrik echt enorm van het nieuws over het treinongeluk met de bakfiets. :cry:
Zoveel levens worden hierdoor verwoest. Arme treinmachinist(e) ook. Heeft ook een trauma de rest van zijn/haar leven :frowning_face:

1 like

Ik vraag me altijd af, hoe kom je bij een bewaakte spoorweg onder een trein. Hier duurt het een eeuwigheid eer de trein eens komt.

Zou dat komen doordat je helemaal in paniek bent en verstijfd? Of omdat je toch nog wilt proberen de overkant te halen.
Is het een bewuste keuze geweest van die vrouw.

Zoveel vragen altijd

Ja dat gevoel heb ik ook. Vind het mega-erg, maar vriendinnetje uit Oss gaf aan dat er daar aan beide kanten ook spoorbomen zijn. Misschien zat ze vast op het spoor met de bakfiets?

Bedoelde het niet echt als speculatie, maar ja het komt wel in me op.
Ik vraag me dit gewoon echt af, hoe komt het dat er zoveel ongelukken op een bewaakte spoorweg gebeuren.

Wat is de reden dat mensen niet uit hun voertuig stappen, zijn ze daadwerkelijk verstijfd
Is het de shock waarin ze verkeren zodr de slagbomen naar beneden gaan en ze stil staan.

Edit; denk ook door zulke quotes, want je haalt nu alleen deze optie uit m’n verhaal dat er hele discussies ontstaan. Terwijl het m’n laatste gedachte is.

2 likes

Pfff ben ook helemaal naar van het ongeluk met die bakfiets. Zo vreselijk voor de ouders en andere betrokkenen :disappointed_relieved:

Oh mijn god wat afschuwelijk