Die heeft wel lef ja.
Aan de andere kant is het wel veel fijner om maar 1 schuldeiser te hebben dan 50 verschillende, hopelijk kan ze met de gemeente een goede regeling treffen om het weer terug te betalen.
Maar uiteindelijk zal ze hier waarschijnlijk niet beter van worden.
Ik zag laatst een docu over een jongen met schulden en dat vond ik toch wel erg hoor. Ik was altijd hard, van ‘tja dat krijg je als je lekker de hele wehkamp leegkoopt terwijl je geen geld hebt, eigen schuld dikke bult’, en ja dat is natuurlijk opzich ook wel echt zo.
Maar er zou wel een soort instantie kunnen/moeten komen die bijhoudt welke schulden je waar hebt en waarlangs alle communicatie gaat, want zoals het nu gaat is het wel erg niet-inzichtelijk en daardoor uitzichtloos.
Docu is trouwens een aanrader. Die jongen probeert zo hard weer iets van zijn leven te maken maar elke keer komen er weer nieuwe kosten bij. Hij komt uit de criminaliteit, als hij daarnaar terug gaat kan hij alles zo afbetalen, maar hij wil juist een goed leven leiden nu. Tuurlijk mag hij best gestraft worden voor zijn fouten (móet zelfs wat mij betreft), maar nu komt er gewoon nooit een einde aan. Het heeft mij toch wel anders doen kijken naar deze problematiek.