Ik koop bij beiden winkels, de bijenkorf en sissy boy, maar ook bijvoorbeeld maison scotch en fabienne chapot alleen in de sale. Ik vind Chapot kwalitatief niet eens zo geweldig en meer te vergelijken met de zara ten opzichte van sissy boy. Koop daarom ook geen chapot meer ondanks de leuke printjes. Bij duurdere merken wacht ik dus gewoon af en veel goedkopere merken zoals de zara en de H&M {op de home afd na} stap ik nauwelijks meer naar binnen. Was mijn garderobe vroeger toch wel voor 70 procent ofzo hm/zara nu is dat heel anders aan het worden.
Maar ik vind het vooral bizar dat mid range zaken nog zoveel winkels de afgelopen hebben geopend terwijl voor hen toch echt de toekomst online ligt. Voor een zaak zoals de primarkt en de action is het gewoon goedkoper om alleen fysieke winkels te hebben en zij zullen ook wel hebben bijgedragen dat mensen minder bereid zijn om meer te betalen. Maar de Nederlandse koopkracht is ook al te lang hetzelfde die loonstijgingen veranderde er weinig aan met de alsmaar groeiende lasten. Het enige verschil is wel denk ik dat mensen vroeger meer spaarden voor spullen en een kleinere garderobe hadden en het nu meer draait om het hebben van veel voor weinig.