Nieuws, actualiteit en politiek

Ik koop bij beiden winkels, de bijenkorf en sissy boy, maar ook bijvoorbeeld maison scotch en fabienne chapot alleen in de sale. Ik vind Chapot kwalitatief niet eens zo geweldig en meer te vergelijken met de zara ten opzichte van sissy boy. Koop daarom ook geen chapot meer ondanks de leuke printjes. Bij duurdere merken wacht ik dus gewoon af en veel goedkopere merken zoals de zara en de H&M {op de home afd na} stap ik nauwelijks meer naar binnen. Was mijn garderobe vroeger toch wel voor 70 procent ofzo hm/zara nu is dat heel anders aan het worden.

Maar ik vind het vooral bizar dat mid range zaken nog zoveel winkels de afgelopen hebben geopend terwijl voor hen toch echt de toekomst online ligt. Voor een zaak zoals de primarkt en de action is het gewoon goedkoper om alleen fysieke winkels te hebben en zij zullen ook wel hebben bijgedragen dat mensen minder bereid zijn om meer te betalen. Maar de Nederlandse koopkracht is ook al te lang hetzelfde die loonstijgingen veranderde er weinig aan met de alsmaar groeiende lasten. Het enige verschil is wel denk ik dat mensen vroeger meer spaarden voor spullen en een kleinere garderobe hadden en het nu meer draait om het hebben van veel voor weinig.

1 like

:confused:

Edit: ik ben dus wel benieuwd of er al een update is (dit is van zondag), maar kon nog niets vinden.

What a day to be alive

Edit: link erbij

Zo bizar dat we in de 21e eeuw zitten en sommigen bewust terug willen naar de middeleeuwen :disappointed:

Daarop inhakend:

5 likes

Ik word er echt misselijk van te bedenken dat ik dus blijkbaar gestenigd mag worden ergens hier in de wereld.

9 likes

Ja ik ook, wat bizar

1 like

Ik zat dus even de reacties op haar post te lezen. Allemaal mensen “respect our religion,” “respect the sultan he is more superior.” Hopelijk kreeg ik net de rare reacties naar boven. Tuurlijk respecteer ik mensen hun geloof en de gebruiken in een ander land. Maar dit heeft te maken met het respect naar andere mensen toe, en hun leven (letterlijk). Ik kom niet uit m’n woorden, sorry. Werd echt even boos van binnen.

3 likes

Over mensen die ook nog in het verleden leven gesproken:

Amerikaanse toestanden om ziek van te worden. Laat vrouwen lekker met rust.

Ik kreeg ooit ergens een folder tegen abortus en de leeftijd van foetussen correspondeerde niet met wat de maker van de folder beweerde. Dat soort lui zijn zelf ook gewoon fakenews mensen.

3 likes

Het gaat niet alleen om het online bestellen, maar vooral inderdaad om dat andere wat je zegt: Mensen gaan naar de winkel voor het hoge segment en het lage segment.

Fysieke winkels voor het middensegment zijn op dit moment gewoon niet interessant genoeg. Het polariseert ook steeds verder. Ben er nu voor een project een (klein) onderzoek hiernaar aan het doen en ik hou echt mijn hart vast voor heel veel zaken. Denk dat Hudson’s Bay ook echt niet lang gaat blijven hier.

Echt belachelijk dat dit gewoon kan… :disappointed: Hoop echt dat er flinke kritiek op komt

Maar wat ook al eerder werd gezegd: ik snap dus echt niet dat deze winkels nog winkels openen op a-locaties. Hudson’s bay heeft bijvoorbeeld onlangs een winkel in het nieuwe Hoog catherijne geopend. Er loopt doorgaans geen hond door Hudsons Bay Zwolle (zeer begrijpelijk want het is allemaal duur en het aanbod is zeer beperkt) en ook in Utrecht heb ik het nog nooit druk gezien. Ik ben heel slecht in economie hoor, maar zien zij een wondertruc die ik niet begrijp?

2 likes

https://www.ad.nl/politiek/mazelenvirus-rukt-op-in-nederland~a752a0ad/
image

17 likes

LOVE de EU

26 likes

Ik had nog een cadeaubon van sissy boy liggen van 50 (!) euro. Snik, zo zonde.

(Overigens ook superkut voor iedereen die z’n baan gaat verliezen etc, maar dat maakt die 50 euro niet minder door de plee gespoeld)

Maar de winkels zijn toch gewoon nog open?

Ze nemen geen cadeaubonen volgens mij meer aan.

Klopt @anon42392789 :frowning: Je kunt ook niks meer terugbrengen voor geld retour en de online shop is ook dicht.

@anon42392789 Ah ja ik zie het nu, balen inderdaad!

Oh ik zie dit nu, wat kut. Wij hebben echt nog voor 150,- liggen.
Sowieso heel jammer als ze dicht gaan en kut voor het personeel

Och wat kut :frowning: hadden wij bij v&d toen … €200 :sob: