Nieuws, actualiteit en politiek

Haha, jij verwoordt mijn mening zoveel duidelijker :smile:.

1 like

https://www.ad.nl/den-haag/aanstelling-van-doorn-bij-haga-lyceum-is-1-aprilgrap~aa71f754/

3 likes

Haha ik moet wel lachen hierom

1 like

Ah jezus, de Sissy Boy heeft uitstel van betaling gevraagd

Ik zag het inderdaad. Had ik totaal niet verwacht. Hopelijk komt het nog goed.

600 banen op de tocht, dat vind ik altijd het allerergste. De mensen schijnen vanmiddag voor sluitingstijd te horen krijgen wat dit betekent. Ah en al die tijd komen er klanten in de winkel vragen en zeggen hoe erg ze het vinden. Verschrikkelijk.

4 likes

Waarom is het zo not done om te zeggen dat je het erg vindt? Ik heb het zojuist ook gedaan namelijk. Vond het gekker om het te negeren. Ik hoop zo voor iedereen dat het goed komt.

1 like

Oke dit is wel echt een goeie grap haha, ik was hier ingetrapt

1 like

Ik vind het zelf een beetje in de categorie: voor de duizendste keer als kassameisje aan de kassa horen: nee hoor, die bon mag je boven je bed hangen :smirk:

1 like

Ja? Het ene vind ik een flauw grapje en het ander vind ik juist medeleven tonen.

16 likes

Nu ook steeds leuke merken failliet (dreigen) te gaan en niet alleen fossielen uit de jaren 90 vraag ik me echt af in hoeverre traditionele retail nog een toekomst heeft vooral in de kleinere dorpen en steden. Draait straks alleen nog de Action, de Bijenkorf en de Van Haren goed? :confused:

Maar misschien heeft Sissy Boy ook gewoon te veel winkels. Ook bijv. utrecht ook na de vernieuwing van Hoog Catherijne nog een extra filiaal erbij.

2 likes

Ik ben daar ook bang voor. En ik lachte de Bijenkorf nog wel uit toen ze alleen nog maar voor het hogere segment gingen.

Ik hoorde dat Sissy Boy 45 filialen heeft en dat verbaasde mij dan weer, dat vind ik niet zoveel

1 like

Schijnbaar heeft de Bijenkorf goed naar de voorspellingen geluisterd dat het middensegment het vooral zwaar gaat krijgen en betaald zich dat nu goed uit.

1 like

het “probleem” is dat mensen steeds meer online bestellen, zeker als het goedkoper is. Zodra je in een hoger segment zit gaan mensen juist weer wel naar de winkel omdat ze iets goed willen zien en testen als ze er veel geld voor gaan willen betalen. Met designmeubels merk je het ook dat er de laatste tijd weer veel meer winkels bijkomen, mensen hebben meer geld, kopen hun alledaagse dingen online omdat dat goedkoper en sneller is maar willen ook meer uitgeven omdat er niet meer veel heil gezien wordt in eindeloos sparen.

4 likes

En toch gaat dit niet helemaal op denk ik, want ik vind een Sissy Boy niet echt concurrerend met bijvoorbeeld een Pieces of Vero Moda. Het is wel een winkel waar de stofjes wat delicater zijn en de prijs een stukje hoger. Maar misschien is dit net het tussensegment en redt dat het ook niet

1 like

ik vind sissy boy juist een beetje zara-achtig van prijs, misschien iets duurder maar dat bezie ik toch echt nog wel dat middensegment, duurdere segment bedoel ik vanaf 200 euro mee

1 like

Ja? Ook qua kwaliteit vergelijkbaar met Zara?

Sissy boy is wel aanzienlijk duurder dan Zara. De gemiddelde broek van de sissyboy is anderhalf tot twee zo duur als de gemiddelde broek van de Zara (buiten de sale). Daarnaast is het ook een behoorlijk ander soort kleding.

Als ik om me heen kijk merk ik dat iedereen ruim voldoende verdiend, maar dat andere factoren zoals bijvoorbeeld immens hoge huur een behoorlijk deel van het inkomen opslokken. Dan geef je de prijzen van sissy boy niet meer uit, terwijl de groep daarboven die wel ruim voldoende verdient voor luxe kleding misschien eerder bij bijvoorbeeld concurrerende merken zoals Fabienne Chapot shopt. (Wil ik niet mee zeggen dat andere ontwikkelingen zoals online niet tellen)

7 likes

Sissy Boy is soms ook wel te duur voor wat je er voor krijgt (of andere winkels zijn te goedkoop ofc.)

Ik heb wel eens precies dezelfde dingen bij de intratuin, in kleinere winkeltjes of soms zelf fonq gezien voor minder geld.

Begrijp me niet verkeerd, I love Sissy Boy, maar als ik het al overpriced vind denk ik dat Gerda en Wilma er al helemaal niet kopen.*

(Ik heb het dan alleen over Homeland eigenlijk, niet over de kleding.)

*niet dat ik zo veel geld heb maar de proriteiten van jonge mensen liggen toch anders.
Ik heb met Sissy Boy ook wat ik met de Bijenkorf heb: ik vind bijna alles leuk maar ik koop er bijna nooit wat.

3 likes

Helemaal mee eens, maar dat komt denk ik vooral door de goedkope concurrentie. De spullen blijven wel lang mooi en netjes, vind ik.

1 like