Ja en hier ben ik dus echt boos om. En waarom ik nog best wel met haar te doen heb is dat ze gewoon wel ook behoorlijk wat misogyne shit over haar heen krijgt en dat gun ik niemand.
Wat ik dus gelezen en gehoord had was het idd de troep van Cameron opruimen.
Maar ik heb er niet een heel sterke/overtuigde mening over want ik heb alleen bnr de wereld erover geluisterd (biecht favo podcast voor wereldnieuws) en wat krantenartikelen gelezen.
Ik kan alleen maar aan het begrip âGlass Cliffâ denken als ik May zie (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Glass_cliff). Heb wel bewondering voor haar. Ze is zelf ook niet eens voor Brexit maar moet wel de vuile klus opknappen.
Ja ik woon op het moment in het VK dus krijg er best veel over mee en heb het hiervoor ook wel redelijk gevolgd, gezien het verloop van Brexit ook voor mij gevolgen kan hebben. May was zelf inderdaad niet voor Brexit en Cameron is echt een idioot, sorry hoor. Ze doet wel gewoon haar werk, en dat is niet per se iets om medelijden mee te hebben, maar als ik kijk hoe sommige partijgenoten over haar praten, of bijv. de media, vind ik dat echt megarespectloos. Ik vind het ook best wel heftig hoe maar heel weinig mensen verantwoordelijkheid nemen hier in hun baan, als je bijv. kijkt naar het aantal Brexitministers wat al is opgestapt. Maar aan de andere kant heeft May volgens mij ook wel geprobeerd het parlement een beetje te omzeilen laatset tijd en dat verdient nou ook niet bepaald applaus. En die extra verkiezing in 2017 was ook raar.
Maar het is megagek en ingewikkeld allemaal vind ik.
Kan het me niet voorstellen. Ik hoop oprecht dat ze wel een groep mensen in haar omgeving om zich heen heeft die haar steunen
Ik vind het echt fijn dat bij de stille tocht FC Utrecht supporters en mensen van de Moskee naast elkaar staan met spandoeken en samen zingen. De supporters moesten er zelf ook van janken. Ben zo opgelucht dat het niet gebruikt wordt op schuld te leggen en iedereen die geĂŻnterviewd wordt gewoon spreekt van â1 gekâ en niet wijst op anderen.
Oh das echt heel mooi! Ik dacht vanmiddag nog dat de aanslag in christchurch daar zo heeft verbroederd, zoveel mensen die het gebed daar vandaag hebben bijgewoond. Fijn om te zien dat het hier ook gebeurd
Freek de jonge heeft bij het boekenbal de opening verstoord door te eisen dat ze Een statement tegen Thierry maken.
Ik sta een soort van dronken op een feestje te discussiëren met een FvD stemmer. Ben even de wc ingevlucht om op adem te komen. Alle grenzen dicht!!!1!1!!1! Send help alsjeblieft.
Laat ff Thierry als veenmol zien, dan is hij gelijk bang voor FvD
Ik vind niet dat moslims zich hoeven uit te spreken. Het lijkt me niet meer dan logisch dat zij hier niet achter staan.
Voor de verbroedering vind ik het wel mooi. In Nieuw Zeeland zag je ook mensen met allerlei achtergronden samen rouwen en dat maakt dan, naar mijn idee, het uitspreken tegen de aanslagen wel heel waardevol.
Zo naar dit. Ik weet dat de politie goed heeft gehandeld in deze situatie ( qua oppakken enzo)maar ik wou dat er een vorm van nazorg was voor valsbeschuldigde mensen.
Kan iemand mij uitleggen waarom May standvastig geen nieuw referendum wil uitschrijven? Het is inmiddels toch wel duidelijk dat een heel groot deel van de bevolking die Brexit helemaal niet wil?
Veel mensen hebben zich in de muren laten leggen door pompeuze leuzen en leugens van ukip en beseffen nu dat dit puur populisme was zoals je overal ziet. Als de Brexit nu hetzelfde zou gaan onder Farage of Johnson zou er minder protest zijn.
Ik verwacht sowieso wel dat de uk binnen de 20 jaar terug zal toetreden tot de EU
Ik las een tijdje terug dat veel toen te jong waren om te mogen stemmen of dachten het zal wel niet echt gebeuren en dat een best grote groep van de voor stemmers nu niet meer leeft(veel oudere mensen). Schijnt dat de uitslag nu heel anders zou zijn als ze weer gaan stemmen
Dat is heel gek om te doen hĂš? Want dan zeg je eigenlijk âsorry volk, jullie eerte mening vonden we niet goed genoeg, dus laten we het nog een keer doenâ. Er is natuurlijk een groep mensen die dat heel graag wil en dat snap ik heel goed, maar eigenlijk snap ik ook goed dat ze het niet doen.
Heb je cijfers? Brexit referendum is nog geen 3 jaar geleden gehouden, zou er echt een heel significante club stemmers overleden zijn?
Denk persoonlijk eerder dat de mensen die je nu ziet toen al Remain stemden, dat was ook 48%, het was super close. Misschien heeft een aantal mensen nu spijt, maar protest was er al sinds dag 1.
Ik heb de cijfers hier niet van, maar heb dit ook vaker gehoord (ik denk of in de Haagse Zaken podcast, of in Stuk Rood Vlees?). De overwinning voor Brexit was natuurlijk ook niet megagroot (51,9% dacht ik?).
edit: Ik heb zelf de indruk dat er ook veel mensen voor Leave gestemd hebben, met echt het idee van het Noorwegen model, wat natuurlijk nu totaal niet het geval is met deze deal. Dus zou best kunnen dat die mensen dan zouden switchen.
Maar âhet volkâ is in dit geval slechts 51% van de stemmers van destijds en dat voor zoân ingrijpende beslissing. Bovendien hebben veel nee-stemmers gestemd door valse informatie. Ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen, joh, pech gehad, ga er maar uit, met een grote ellende als gevolg.
Ze hadden deze stemming nooit aan het volk moeten overlaten. Daar kies je vertegenwoordigers voor -_-
Zou me ook niks verbazen als ze dat zelfde geintje hier gaan proberen om de Tweede Kamerverkiezingen te winnen