Nieuws, actualiteit en politiek

Er word nog onderzocht of het terreur is.
Goddank dat die kinderen uit de bus zijn gekomen.

Is er vanuit NL al bekend of er vanuit eerwraak of terreur is gehandeld?

Geen eerwraak, hij had geen band met een van de slachtoffers.

Niet tegen jou alleen, maar waarom heeft iedereen het over eerwraak? Het kan toch ook ‘gewoon’ wraak zijn? Of een gek die doorslaat, eventueel onder invloed?

1 like

Ooow ik las overal zn schoonzus vandaar!
@visual media?

Omdat het een moslim is.

1 like

Sorry wat bedoel je? Dat het in de media zo benoemd wordt?

Jup!

Inderdaad, dat denk ik ook. Heel vreemd, zeker in de sfeer van: het is niet omdat het een Turk is dat het moslimterrorisme is, het kan ook eerwraak zijn!

1 like

Ik word er ook oprecht een beetje verdrietig van hoe groot FvD is geworden
 is voor mij toch een bevestiging van hoe discriminerend een groot deel van Nederland is.

(Wil wel even zeggen, het gaat me er dan niet om dat FvD een rechtse partij is, maar echt om de partij zelf)

5 likes

FvD
 Huilen

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/om-gokmen-tanis-verdacht-van-meervoudige-moord-of-doodslag-met-terreuroogmerk~a6b9b0f6/

Duizenden Nieuw-Zeelanders bij vrijdaggebed getroffen moskee - https://nos.nl/l/2277112

Wat indrukwekkend :heart:

13 likes

Wauw, inderdaad heel indrukwekkend! Ik vind het ook mooi om te zien dat er ook zoveel niet-moslims bij zijn, heb zo heel erg het idee dat de samenleving zo hecht is.

3 likes

Ik vind haar ook zielig, haar taak is onmogelijk en ze word van alle kanten tegen gewerkt.

Eens, hoor dat ook wel eens een podcasts.

Polletje:
Ik vind Theresa May zielig/heb medelijden met haar

• Ja
  • Nee
  • Sorry wie/wat?

0 stemmers

Als persoon heb ik medelijden met haar, maar op politiek vlak denk ik: eigen schuld, dikke bult.

15 likes

Echt geen medelijden hier. Dit is de taak die zij zo graag wilde en dit is hoe ze ermee omgaat.

Neemt niet weg dat ik zeker niet in haar schoenen zou willen staan, maar sjongejonge wat is zij onvermurwbaar zeg.

Ik heb okk niet perse medelijden met haar. Ze wist dat dit een onmogelijke opgave ging worden en eerlijk gezegd snap ik niet waarom niemand in het VK zegt “jongens waarom kappen we we niet gewoon mee want niemand wil dit uiteindelijk nog?” (OkĂ© een minderheid daar gelaten)

Ik vind haar niet zielig, dat vind ik eigenlijk nooit bij politici als het om hun werk gaat. Waar ik dan weer niks van snap is dat zij de boeman is en dat Cameron, het genie dat dit domme kutplan bedacht heeft, gewoon lekker thuis een boekje zit te schrijven. May is eigenlijk alleen maar bezig zijn rotzooi op te ruimen.

31 likes

Aan de ene kant, ja. Maaaaar aan de andere kant vind ik haar ook wel echt een nare politica en kan ik me ook heel slecht in haar ideeën vinden. Maar dan nog, ga er maar aan staan.

1 like