Nieuws, actualiteit en politiek

Anderen uit Utrecht;
De verdachte is redelijk dicht bij mn huis opgepakt maar er vliegt nog steeds 1 heli rond.
Iemand enig idee?

Vanwege dat Dumpert filmpje ging ik even kijken wat Geen Stijl nog meer te melden had. Zij baseren zich op Turkse nieuwsbronnen en familieleden dat het gaat om een moord in de relationele sfeer. Het zou zijn ex-vriendin zijn, die hem beschuldigd heeft van meerdere verkrachtingen waarvoor hij zich twee weken geleden bij de rechter moest verantwoorden.

Als dit zou kloppen, dan is justitie wel flink aan het falen dat ze deze man los rond hebben laten lopen. Ik denk dat Rutte en Grapperhaus het daarom nog steeds in het midden laten of het een terreuraanslag is of niet. Zeker met de verkiezingen in het vizier.

1 like

Ja ik hoor m ook, heb geen idee

Ik hoorde net ook een heli. Dacht dat het was opgelost maar niet dus.

Ik was aan lijden in de nieuwe rocycle en 50 meter verderop werd de dader toen opgepakt.

what a day

1 like

misschien is het meer dat ze uit voorzorg nog de boel in de gaten houden/verder onderzoek doen?

(hoor die dingen hier trouwens wel vaker)

1 like

Maar hij had al heel veel op zijn kerfstok, waaronder poging tot moord in 2013. Trouwens in 2006 zat voetballer Robin van Persie twee weken in de bak op verdenking van verkrachting. Dus blijkbaar is dat gewoon mogelijk.

Je hebt toch wel meteen alle media gebeld he?

1 like

Zekers! Coming up zometeen na Daan Molenaar en de vrouw in de flat

6 likes

Dat in de weg lopen is zeker niet oké.

Maar een goed journalistiek stuk (met inderdaad hoor en wederhoor, alle feiten op een rij, compleet gecheckt, tegengelezen en met akkoord erop) heeft tijd nodig. Tot die tijd is het simpelweg verslaggeven. Wat gebeurt er? Welke feiten hebben we? En ja, dat moet natuurlijk ook feitelijk juist zijn en zo min mogelijk ‘gekleurd’.

Ik ben het ook niet eens met de complete gang van zaken hoor. Maar vind die grote boze vinger naar ‘de media’ altijd wel opvallend.

3 likes

Hierboven ook nog een heli, en ik woon aan de rand van Utrecht?

Omdat je zei dat een verdenking van verkrachting niet betekent dat je schuldig bent, wat uiteraard klopt, maar ik sommige gevallen laten ze je dan alsnog niet vrij. Van Persie hoefde zich niet eens te verantwoorden voor de rechter, maar toch zat hij 2 weken vast. Wat uiteraard schandalig was.

Ik zie veel Utrechtse bloggers en influenza’s nu ook allemaal plaatjes van stay strong Utrecht en ‘oh mijn stadsie’ plaatsen, maar dat vind ik ergens ook best misplaatst. Er missen twee kids hun vader, en er zijn nog twee slachtoffers. Uit dan naar hen je medeleven, niet naar ‘Utreg me stadsie’ met je allermooiste selfie gemaakt in Utrecht?

37 likes

Ik snap wel wat je bedoelt want ik vind een te grote verdachtmaking van ‘de media’ gevaarlijk (bijv wat Trump doet), want journalisten moeten in principe de machthebbers checken en met feiten komen. Maar je kunt ook niet ontkennen dat wat zo’n NOS vandaag doet echt niet ok is en dat het heel goed zou zijn als nieuws outlets en verslaggevers zich eens goed achter de oren zouden krabben over hun aandeel in beeldvorming en framing. Ik snap dat clicks belangrijk zijn voor het voortbestaan van veel media want er wordt beroerd weinig geld betaald aan journalisten, maar de integriteit is soms ver te zoeken. Ik snap zelf echt niet waarom je daar als fatsoenlijke journalist aan mee zou werken.

6 likes

Johan Derksen concludeert even dat het eerwraak was

Dat deze kerel twee weken geleden voor de rechter stond betekent niet dat hij sowieso niet heeft vastgezeten. Van Persie heeft ook niet vastgezeten totdat bepaald werd dat hij niet vervolgd werd.

1 like

Ah fijn. Kan ik rustig slapen

4 likes

Ja als nieuwsbedrijf heb je ook wel een verantwoordelijkheid natuurlijk. En al die ‘live verslaggeving’ mag van mij per direct de buis af. Mijn bericht was misschien meer vanuit het perspectief van de geschreven media, die (vind ik) meer fatsoen hebben in dat opzicht.

Vandaag had ik wel heel erg het idee dat het vooral de NOS was die al heel snel op een (terroristische) aanslag zinspeelde, en de hysterie opzocht, zelfs de Telegraaf had het over een schietpartij…

1 like

Alles voor de views.