Nieuws, actualiteit en politiek

Alles was dicht behalve de Hema! Maar de Hema is dan ook onverwoestbaar, de kakkerlak onder de winkels.

35 likes

Hoe bedoel je? Want dat was wel terrorisme?

De Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam heeft voor hetere vuren gestaan

7 likes

Oh ja ik moest vanmiddag eigenlijk even naar de bijenkorf

Hahahaha de kakkerlak onder de winkels :joy:

1 like

Ja ik had net eens een rondje gegoogled, maar zoveel definities he. :exploding_head:
Het is voor mij nog altijd niet goed duidelijk.

Het was een geuzencompliment! Zelfs als Utrecht uiteindelijk 4 meter onder zee ligt, zal de Hema aan de oude gracht de poorten open houden.

11 likes

Joa! Maar omdat het niet om een moslim ging werd het nieuws al meer na de achtergrond gedrukt. Dan heb ik het niet over in NZ zelf maar wereldwijd.

Het is gewoon super triest om te zien hoe media eig werkt, zoals @Maestoso ook al noemt met haar voorbeeld.
Het is nog altijd gebaseerd op afkomst in de mate waarop iets een headline blijft.

1 like

Lekker roti eten.

2 likes

Nee, daar heb je gelijk in. Ik vind het lastig omdat het een gevoelig onderwerp is. Ik probeer te begrijpen wat dan de andere/betere optie zou zijn.

1 like

Ik ben benieuwd of dit invloed gaat hebben op de uitslag van de verkiezingen.

Nah niet mee eens. Mensen moeten gewoon normaal doen.
Ik was blij dat ik via social media mijn vriendinnen kon bereiken om te kijken of ze ok waren.

Ik las dat sommigen dat hier overdreven vinden maar ik vind dat de normaalste zaak van de wereld als je weet dat iemand in de buurt woont/werkt.

*Overigens snap ik echt niet dat je advies van de politie negeert. Ze zeggen niet alleen dat je binnen moet blijven omdat je zelf gevaar loopt (als je in een ander stadsdeel woont zal dat wellicht meevallen maar aan de andere kant; wie weet waar die dader nu is) maar ook omdat je ruis bent voor de politie als het gaat om het vinden van de dader. Wat kan er nu zo belangrijk zijn dat je per se naar buiten moest op dat moment?

*tenzij je door iemand verplicht werd zoals je school of je baas dus he.

11 likes

Ja snap ik, ben het ook gewoon met je eens. Was een kort door de bocht opmerking.

2 likes

Nou ik snap jouw reactie ook wel hoor want mensen deden dus niet normaal.

2 likes

Maar heeft iedereen al aangeven op fb dat je veilig bent???

Ik vind het echt overdreven en het zo erg op jezelf betrekken. Ten eerste hebben m’n ouders en vriend etc me direct geappt. Als andere fb vrienden benieuwd naar me waren hadden ze ook al wel contact gezocht. Daarnaast bevond ik me echt aan de andere kant van Utrecht, dus heb maar ‘is niet op mij van toepassing’ aangeklikt.

Edit: ik vind die functie van fb wel oké he, maar eerder bij totale chaos van een tsunami ofzoiets, dat normaal contact ook niet mogelijk is

17 likes

Huh wat raar dat de NOS die vragen bij de persconferentie skipt om weer voor de twintigste keer naar het verhaal van Daan Molenaar te luisteren

5 likes

Lekker op tijd ook

Mijn huisgenootje is nu aan het koken en luistert naar de persconferentie dus ik kan meeluisteren terwijl ik dat helemaal niet wil.

Dat weet ik zelf ook niet hoe het in NL is gegaan, maar veel zien langskomen dat ander nieuws het al snel overschaduwde.

Heel veel instastories (van mensen die ik volg) gingen ook over het feit dat het al snel naar de achtergrond ebte.

Maar goed overal wordt nieuws anders gebracht, dus kan hier niet met alle zekerheid over oordelen eigenlijk. Wat nu wel en niet is gebeurd in de media. Want ik ben niet in NL
Feit is wel dat als het een moslim was geweest de wereld natuurlijk totaal anders zou reageren.

Ik vind ook niet dat je het moet bagitaliseren. Genoeg mensen die (blijkbaar terecht want er is iemand overleden) vreesden voor hun leven.

Maar ja wel altijd jammer dat er mensen zijn die een soort van lijken te willen profiteren van het leed ofzo. (Ja ik was drie jaar geleden op precies dezelfde plek en dat was ook op een maandag. Omg zo dichtbij!!)

3 likes

Dit dus echt, zo onnodig. Vrienden die zich nu aangeven via Facebook dalen ook echt een beetje in mijn achting :face_with_hand_over_mouth:

6 likes

Dat je ouders het checken snap ik wel. Ik ben een keer in een stad geweest waar er een active shooter was en ik zat nietsvermoedend met mijn vriend in een restaurant te eten (op zijn verjaardag hahaha zo kut) dus tegen de tijd dat ik mijn telefoon zag had mijn moeder echt al 10 keer gebeld en zat die helemaal in de stress. Ik denk dat je dat soort bezorgdheid als ouder gewoon wel houdt. Niet alleen als ouder trouwens, als ik dacht dat mijn broertje ergens bij een aanslag in de buurt was zou ik mijn moeder benaderen in hysterisch belgedrag tot hij opneemt.

En zelfs ook onderling met vrienden ofzo snap ik het wel, als je ineens denkt ‘he shit die is daar toch nu?’. Het is ook niet zo erg om terug te sturen ‘nee hoor ik ben er niet in de buurt’. Maar ik zou het niet zo snel op Facebook aangeven, behalve inderdaad als er totale chaos is ergens.

3 likes