Nieuws, actualiteit en politiek

Ik zeg niet dat diegene zijn hele leven vast moet zitten. Daar ben ik het zeker niet mee eens. Echter vind ik wel dat er hogere straffen mogen komen. Ik vind dat Nederland daarin vaak nogal mild is.
Ik geef @Lovbog wel gelijk met dat ik inderdaad niet weet waaruit de zaak is opgebouwd en misschien ten onrechte oordeel over de duur van zijn straf.

Dit kun je toch onmogelijk zo stellen als je de zaak niet kent? Poging tot doodslag kan echt van alles zijn.

5 likes

Maar hij is niet veroordeeld toch nog daarvoor? Daarnaast betwijfel ik of een heel lange gevangenisstraf recidive vermindert hoor.

2 likes

Huh, misschien snap ik je bericht niet goed, maar hoezo vind je het lastig om iemands uiterlijk anders dan met z’n afkomst te beschrijven? Daar heb je toch uiterlijke kenmerken voor? Heb je bij Nederlander dan ook het beeld van een blonde jongen met blauwe ogen?

Als die gast al zoveel op zijn kerfstok heeft, kan ik me ook best voorstellen dat het in de persoonlijke sfeer is. Nu al die mensen die hem ergens van kenden. Wat een stemmingmakerij.

3 likes

En dan? Dan heeft hij langer gezeten en dan had hij het niet gedaan? Dan was hij ineens de rust zelve?

2 likes

Is al vaak genoeg lang en breed onderzocht dat het tegenovergestelde waar is wat betreft recidivisten. Maar goed je geeft zelf al aan dat het een andere discussie is.

6 likes

In Nederland is het rechtssysteem zo dat de instanties iemand die een misdrijf heeft begaan helpen om weer te functioneren in de maatschappij. Hoge straffen werken daarbij averechts.
Tuurlijk hadden ze hem beter in de gaten kunnen houden, maar dat kan niet alles voorkomen, helaas

1 like

Hij is nog niet veroordeeld voor poging tot doodslag. Begin deze maand was de regiezitting van deze zaak. Deze zaak is dus nog niet inhoudelijk voor de rechter gekomen.

edit @Pepernoot

Ten opzichte van? Straffen zijn juist gestegen, ook in vergelijking met andere landen in Europa straffen we zwaar. Ook leuk om te lezen over onderzoek naar bestraffing door niet-rechters (die met een dossier van een zaak namelijk niet hoger straffen dan rechters), http://www.secjure.nl/2017/02/06/heersende-opvatting-nederlandse-rechters-laag-straffen/

8 likes

Nederland is volgens mij een van de strengst straffende landen in Europa? Vind het altijd zo’n rare discussie dat de rechters hier zogenaamd soft zouden zijn.

12 likes

Wat vinden jullie eig van dit bericht;

Is het te snel al naar buiten gebracht omdat nog niet bekend is of het terreur is of eerwraak.

Omdat hier eig ook niet echt iemand weet wat nu het verschil is tussen een aanslag en een terreur aanslag.
Gaat dan puur over de woordkeuze van aanslag hier he, niet over het wel of niet laten blijken van medeleven.

1 like

Ik denk dat veel van ons (de leken iig) het vooral vergelijken met Amerika omdat we dat uit series enzo kennen. Daar krijgen mensen absurde straffen natuurlijk. Persoonlijk ben ik door uitgebreide Law and Order: SVU studie wel expert op het gebied van de rechtspraak in Amerika in elk geval. Meeste geleerd van Ice T.

15 likes

Amen sister

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen

7 likes

Maar je mag zoiets een/meerdere schutters die op iemand/meerdere personen schieten gewoon een aanslag noemen.

5 likes

Thanks!

Ik verwacht echt dat er opeens 100x minder belangstelling is als eventueel duidelijk wordt dat er geen sprake is van terrorisme.

14 likes

@Oprah aaaw word echt blij van jouw bericht. :heart: kiwis

@Zemraluani wajoo lekker rustig in de stad! Waren de winkels wel open? Is wel lekker rustig, niet lastigvallen door goede doelen, alle verkopers voor jezelf :sunglasses: (volgens mij wonen we niet heel ver bij elkaar uit de buurt trouwens).

2 likes

True!
Is hetzelfde als met de schutter in NZ.