Nieuws, actualiteit en politiek

Wat bedoel je hier precies mee?

Ik val je niet aan als persoon, maar zet wel m’n vraagtekens bij je post. En ik heb geen idee of het “de waarheid” is, want ik snap niet waar je het over hebt omdat je bericht zo vaag is. Ik vind het wel slecht om angst/onrust te creĂ«ren bij mensen op basis van niks.

3 likes

Maar het is toch nog helemaal niet bekend dat het een aanslag is. Misschien is het zoals ook genoemd is wel eerwraak of was ie in de war.

Alleen mensen die al eens veroordeeld zijn, lijkt me?

Mark Rutte heeft het een aanslag genoemd. Maar het hoeft dan (blijkbaar ik heb ook geen flauw idee) niet per se een terroristisch motief te zijn

1 like

Aanslag =/= Terrorisme

6 likes

Maar er zit ook nog verschil tussen een aanslag en een terreur aanslag toch?

1 like

Ja maar er wordt op dit moment wel meer gezegd door verschillende personen. De politie heeft nu ook gezegd dat het om 5 gewonden gaat ipv 9.

Motief

1 like

Wel interessant dit. Ik weet dat ze dit bij het voetbal(waar ik heen ga tenminste) ook zoiets doen. Zo hebben er ook mensen een stadionverbod gekregen omdat ze hebben meegedaan aan bepaalde spreekkoren.

Ik vraag me echt af hoe zulke fouten worden gemaakt? Of zijn er misschien mensen die eerst onder de gewonden werden gerekend en nu aan hun verwondingen zijn overleden ofzo

[misdrijf] - Een aanslag is een misdrijf met als doel een persoon van hoge status te vermoorden. De pleger heeft vaak een politiek of ideologisch doel, waarbij het doel van de aanslag in de weg staat. Andere motieven kunnen geld en wraak zijn. Als het doel geen specifiek persoon is, is er sprake van een terreuraanslag.

Ik heb ook geen flauw idee, maar er is niet zomaar hier ineens genoemd dat het een aanslag was. Dit werd al zo gezegd in het nieuws en Mark Rutte opende hier zijn statement mee

2 likes

Om 18:00 uur een nieuwe persconferentie door de burgemeester, politie en brandweeer.

1 like

Gaat heel makkelijk, niet iedereen die gewond is gaat met een ambulance naar het ziekenhuis, soms worden mensen dubbel geteld, soms worden naasten die meegaan in de ambulance ten onrechte als ook gewond geteld, etc.

5 likes

Van Zanen: “Nu wij ervan uitgaan dat er op Ă©Ă©n plek een schietpartij heeft plaatsgevonden, trekken wij het advies om binnen te blijven in. Blijf wel alert. Ziet u verdachte situaties, laat het ons weten.”

De politie onderzoekt of het motief van de schutter in Utrecht ligt in de relationele sfeer, aldus een politiewoordvoerder. “Er gaan veel geruchten rond op dit moment. We onderzoeken dat.” De woordvoerder benadrukt dat dit slechts een van de mogelijke scenario’s is. “We sluiten een terroristisch motief niet uit.” (ANP)

1 like

Ow m’n bericht is weg

Aanslag = zonder enkel motief (zoals met die verwarde man in MĂŒnchen destijds)
Terroristische aanslag = politiek statement

Weet ‘t ook niet zeker

Haha greep hij nou die woordvoerder bij zn arm

We vlakten het ook niet uit, alleen een aanslag is niet per definitie terrorisme, maar kan wel.

1 like

Ondertussen zijn hier de kiwi’s (nieuw zeelanders) massaal hun privĂ© wapens aan het terugbrengen.
Onder het motto; #neveragain

37 likes

Ik geef je ook gewoon antwoord in het algemeen :wink: