Nieuws, actualiteit en politiek

Haha jezus, check dit dan:

https://www.ed.nl/eindhoven/auto-van-verdachte-schietpartij-utrecht-stond-om-de-hoek-dus-henk-uit-eindhoven-moest-van-het-dak-af-ik-voelde-me-even-een-schietschijf~a145d79a/

Dit is een nieuwsartikel over een man uit Eindhoven die op een dak aan het werk was in de straat waar de mogelijke vluchtauto werd gevonden. Hoezo is deze meneer nieuws haha??

3 likes

Jezus ik las die titel in de URL en dacht dat het een link van De Speld was

48 likes

Dit is niet bedoeld om uiterlijk te beschrijven. Een man uit turkije kan zwart of wit, blond, rood, brunette zijn, met groene ogen, blauwe ogen of bruine ogen. Hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, door het beeld wat door de media is geschetst, er zijn echt een hoop turken met blond haar en blauwe ogen.

3 likes

Neee idd :expressionless:
Maar die zijn dan wel minder lang “headlines” hoe erg is dat dan.

Baudet gaat letterlijk over lijken om stemmen te winnen. Positief verrast door Wilders in deze, dat ik dat ooit nog zou zeggen.

3 likes

Ik ga er vanuit dat er nu wereldwijd wel een golf van aanslagen zal gaan komen.

Is het trouwens een terroristische daad of een “normale” schietpartij ?
Is daar al iets over bekend?

1 like

Door dat bericht van de gelderlander dacht (hoopte? Is dat raar?) ik dat er misschien nog wel een kans was dat hij een niet terroristische vent was. Net was er ook een bericht over dat er mogelijk een familie drama link is
 maar er is ook al gezegd dat er Allahu akbar is geroepen.

2 likes

Er gaan nu veel geruchten op twitter dat hij gericht op een vrouw zou hebben geschoten, mogelijk zijn schoonzus. Er wordt gedacht aan eerwraak.

Edit: andere berichten zeggen inderdaad weer dat hij Allahu akbar riep. Ik ben benieuwd naar het werkelijke motief.

1 like

Ik heb ook het idee dat de ‘overdag-medewerkers’ misschien wat minder getalenteerd zijn dan de ‘vroege-avond-medewerkers’, deze mensen lijken het live-tv-maken allemaal wat relaxter te doen dan die van vanochtend.

4 likes

Zo random dat ze mensen in de buurt vragen wat ze ervan vinden

2 likes

Voor eerwraak is dat gedoe met die auto wel weer raar, dat past in mijn beperkte besef van logica over dit soort dingen wat meer bij een terroristische aanslag. Maar het bericht op tv is nu ook wat meer wisselend en noemen ook eerwraak, dat is volgens mij wel iets ‘nieuws’

1 like

Ik weet het niet zeker, maar zou het raar zijn als hij ‘Allahu Akbar’ heeft geroepen als het om eerwraak gaat? Kan het niet zo zijn dat een dader van eerwraak zijn daden op een religieuze manier motiveert of in ieder geval koppelt aan Allah (ongeacht of dit in lijn is met de algemeen geldende opvatting van de islam)?

1 like

Waarom ga je daar vanuit?

Om antwoord te geven op je vraag: dat is nog niet helemaal duidelijk, er wordt wel gedacht aan terrorisme.

Was toen toch ook zo’n periode dat overal aanslagen werden gepleegd.

Ergens start het en meerdere volgen

Ik heb hier zelf niet genoeg verstand van. Het zou inderdaad ook een mogelijkheid kunnen zijn dat diegene het daar aan zou koppelen.

Liep net ff rondje door t centrum, is wel raar zo helemaal lege straten. Helemaal leeg? Nee, natuurlijk waren er wel 30 cameraploegen lol. Ik zag ze allerlei dramatische inzooms doen

10 likes

Iedereen heeft het zwaar hoor jongens (van de NOS):

‘Een 18-jarige studente van een school in Kanaleneiland die is afgesloten, zegt dat de mensen binnen “gek worden”. “We zijn opgesloten op school. Er wordt met prullenbakken gegooid. Mensen roken binnen en iemand met astma zit hier te huilen.”’

36 likes

Er hangt recht boven Mn hoofd een heli trouwens

Ik kijk het al de hele dag met een vriendin die bij de tv werkt en normaal bij de NOS zit en dit is waar. Overdag zit er zeg maar een klein C-ploegje en hebben medewerkers vaak ook nog eens een dubbele taak, zeg maar schakelen en instarten bijvoorbeeld. Dus als er zo iets gebeurd is er wel ff paniek

3 likes

Ja dat is natuurlijk ook zo! Moet toegeven dat mijn beeld van turken ook te eenzijdig is waarschijnlijk (de meeste turkse mensen die ik ken hebben bruin haar en bruine ogen namelijk). En het is natuurlijk afschuwelijk dat iedereen dan direct zo racistisch en veroordelend doet over alle turken. Wat dat betreft zeker beter om het niet erbij te zetten

2 likes