Ja ik snap wat je wil zeggen, ik hoop dat het effect van stemmen op regeringspartijen het in balans zal houden.
Ik snap je angst heel goed, maar bedenk: aanslagen zijn van alle tijden. De groepen die aanslagen plegen veranderen. De kans dat je betrokken raakt bij een aanslag lijkt over de jaren juist te dalen. De berichtgeving is enkel intenser
Crisisberaad om 17.00 uur
Om 17.00 uur vanmiddag komt het crisisberaad opnieuw bijeen en daarna wordt er meer informatie naar buiten gebracht.
Ja ik zat hier ook over na te denken, want ergens is het natuurlijk ook wel gek dat je je hele leven plat moet leggen en je campagne, terwijl je in Limburg ofzo campagne voert voor je waterschap. Aan de andere kant: ik denk dat iets als een tv-debat zoals vor vanavond gepland stond alleen maar naar wordt vandaag en dat het uiteindelijk over de rug van de slachtoffers en nabestaanden zal gaan, omdat de politici geneigd zijn dit ovor eigen gewin te willen spinnen ofzo.
Maar vindt het eigenlijk wel ongepast om nu te zeggen âwij gaan wel doorâ als alle andere partijen stoppen, al kan ik niet precies verwoorden waarom maar had er echt sterke gevoelens over :") Vooral ook omdat ik net op de radio echt zoân mega-harde STOP DE MASSAIMMIGRATIE-reclame hoorde van FvD meteen na een nieuwsblok over de aanslag (waarin voor het eerst aantallen slachtoffers genoemd werden). Dat voelde echt ongepast en naar.
@Protagonist @Penny_Lane begrijp me niet verkeerd, het dagelijks leven gaat gewoon door inderdaad, daar kan ik verder niks over zeggen maar ik vind het ongepast als alle andere partijen het wel stilleggen. Ik krijg zo een beetje het idee dat ze met deze gebeurtenis zieltjes willen winnen zoals @TantePollewop zegt.
Ben ik ook wel met je eens. Maar wat ik me afvraag, zijn nu alle campagnes stilgelegd of alleen de landelijke en die in Utrecht ofzo?
De berichtgeving âwij gaan wel doorâ vind ik ook heel anders klinken dan wij stoppen net als de andere partijen met flyeren, maar laten wel een bijeenkomst doorgaan waar wij praten over de toekomt van Nederland
ben ik de enige die het storend vind dat er telkens gezegd moet worden âgeboren in turkijeâ? misschien is die wel toen die 2 maanden was naar Nederland gekomen. en wat boeit het? als ik iets gedaan heb gaan ze toch ook niet zeggen âgeboren in Brabant?â weet natuurlijk dat Brabant Nederland is maar het voegt toch niets toe?
Tuurlijk maar als iedereen het doet is dat effect voor iedereen wel ongeveer gelijk. Fvd heeft het politiek slim aangepakt door af te wijken van de rest waardoor mensen die dezelfde mening delen als Fvd eigenlijk alleen daar representatie zien van hun gedachten op dat gebied. Dus in die zin is Fvd slimmer zieltjes aan het winnen. Juist omdat ze door af te wijken opvallen.
Waar staat dat van dat kans kleiner wordt? Volgens mij was dat eerst zo, maar laatste jaren neemt kans juist wel weer toe. Terreuraantal lijkt wel af te nemen, maar het aantal doden is de laatste jaren veel groter.
Ik denk dat het in dit geval ook wel meer bedoeld is om dus zijn uiterlijk te beschrijven⊠al staat er ook een foto bij dus dat is natuurlijk niet per se nodig. Vind al wel goed dat er niet is geschreven âTurkse manâ of âallochtone manâ ofzo, maar gewoon een Nederlandse man die in Turkije is geboren.
Als je het artikel doorleest gaan ze daar ook op in. Vergeleken met de eeuwwisseling is het inderdaad een toename, over de tijd genomen (eeuwen) is er een afname zichtbaar. Terrorisme (iniedergeval in west europa) komt in golven. Elk tijdperk kent zijn eigen bewegingen die vaak op zeer gewelddadige wijze strijden voor hun doelen. Daardoor heb je steeds een afnameperiode waarin het relatief rustig is en vervolgens een opleving, waardoor vergelijking over korte perioden eigenlijk niets zegt (heel simplistisch gezegd). Ik heb ooit een vak gehad wat terroristisme door de eeuwen heen vergeleek en dan leven we in een relatief veilige wereld. De vorige nctv gaf toen ook college en gaf aan hoe zij te werk gaan. Ik wil een aanslag als deze niet bagetalliseren, maar geloof me: je bent echt behoorlijk veilig. De toegenomen angst is deels te wijten aan hoe dichtbij het tegenwoordig staat: realtime updates, berichten van daders naar maatschappij, uitgebreide portretten van slachtoffers waardoor het leed enorm tastbaar is, ooggetuigen die binnen een uur op een zender te horen zijn.
Bedenk je; dit is - als het al terrorisme is - de eerste daad die meerdere dodelijke slachtoffers eist in tientallenjaren in nederland. Voor je beeldvorming: Theo van Gogh was het vorige slachtoffer.
Edit: als slot wil ik hier nog aan toevoegen: die angst en dat men naar die angst gaat handelen is precies wat een terrorist wil bereiken. Laat je door die angst niet klein maken, terreur mag niet winnen. Vind dat premier Rutte dat op de persverklaring ook erg mooi verwoord heeft.
Ja mee eens! Ik snap dat ze uiterlijke kenmerken moeten delen maar dat kan ook op een andere manier, er zijn wel meer mensen in Nederland die er Turks uitzien maar in Nederland geboren zijn, dus zijn uiterlijk heeft niks met geboorteland te maken.
Ik word ook echt boos van de berichten waarbij dus ter sprake komt dat hij Turks is mensen reageren met ânou wat een verrassingâ. Het is hĂ©Ă©l racistisch maar ik vind het ook een beetje gek, er is echt net een schietpartij geweest waarbij een witte man moslims neerschiet, dus het is echt niet zo alsof iedere schietpartij door ââbuitenlandersââ komt.
Ik heb het gevoel/idee dat de NOS misschien commentaar heeft gehad op hoe stellig ze alles naar buiten brengen. Op tv lijken ze in ieder geval zorgvuldiger/voorzichtiger in hun formuleringen dan aan het begin van de middag.
Ik zit in die groep Fadimâs Beautyspace en daar zeiden ook al best veel meiden âOhja tuurlijk is het een Turkse man, lekker toevallig zo vlak voor de verkiezingen. Ik geloof er helemaal niks van, is allemaal in scene gezet.â Echt bizar.
Pff ik word eigenlijk nog misselijker van de reacties naar aanleiding van het delen van zijn naam/foto dan van die hele schietpartij. Snap echt niet dat mensen zulke gemene en ongenuanceerde dingen zeggen over grenzen dicht en dat iedere moslim het land uit moet etc.
Als het is om zijn uiterlijk te beschrijven kun je dat op 100 andere manieren zeggen dan âgeboren in Turkijeâ. Idd wat @NInja zegt. Het is niet relevant want er zijn ook mensen die in Nederland geboren zijn en Turkse ouders hebben waardoor ze er âTurksâ (wat is eigenlijk Turks?) uitzien. Het is zo irrelevant om het op deze manier te zeggen, als het namelijk een fransman/spanjaard/italiaan was geweest had je het vele malen minder gehoord. Maar ik vind dat het stigma er gewoon weer lekker op wordt gehouden om het 100x te benadrukken. En dat het dus ook altijd maar een âbuitenlanderâ moet zijn. En het lokt inderdaad meteen weer reacties uit van âjoh verrassendâ âhet kon ook niet andersâŠâ
Ik vind het ook verwarrend jaâŠ
Ik snap er dus ook niks van⊠Snap ook nog niet wat die auto er nou precies mee te maken heeft
Ja sorry formuleerde verkeerd, zover was ik. Bedoelde meer hoe past de auto in het plaatje.