Nieuws, actualiteit en politiek

Hij kan net zo goed al in een andere stad/dorp zijn. Misschien zelfs al de grens over.

3 likes

Ik dacht dat de gangbare theorie is dat onrust vlak voor de verkiezingen gunstig is voor de regeringspartijen?

Lijkt me logischer dan dat ie recht door het centrum van Utje (waar ik woon) gaat paraderen.

2 likes

Ik begreep net dat Baudet als enige gewoon doorgaat met campagne voeren vandaag. Zelfs Wilders vindt het ongepast en heeft nog een greintje fatsoen.

7 likes

Ohh vind ik ook gek als het deze man blijkt te zijn. Dit is echt een bekend filmpje dus dan toch wel
‘toevallig’.
Als het klopt.

1 like

Ik zag weer voorbij komen dat dat fakenews was en dat ie wel gestopt is.

1 like

Om welk filmpje gaat dit dan?

Dit is van zijn officiële twitteraccount.

Ah die ken ik ja!

1 like

Oh ja ik zag iets voorbij komen dat ie nu aan het flyeren zou zijn en dat dat niet waar is.

Nou, ik heb wel eens gelezen en gehoord dat men er van uitgaat dat onrust vlak voor de verkiezingen ervoor zorgen dat mensen juist voor de regeringspartijen stemmen. Maar ben verder ook geen expert, dus weet het niet precies.

Dit staat op BNdestem. is echter niet bevestigd;

Tanis is geboren in Turkije. Over zijn achtergrond is nog weinig bekend. Hij stond op 4 maart voor de rechter in Utrecht in verband met een verkrachtingszaak.
Volgens een getuige richtte de dader zich op Ă©Ă©n persoon. ,Hij mikte op die mensen die die vrouw probeerde te helpen", aldus de 21-jarige Niels die in de tram zat waar Tanis begon te schieten.

Ja dit heb ik ook eens gelezen. Is al wel ver weggezakt maar volgens mij is het zo omdat mensen dan juist verlangen naar zekerheid en stabiliteit en zij zich daarvoor opeens richten tot de regeringspartijen die al decennia besturen. Maar ik ben wel bang dat het sentiment jegens FvD en PVV alleen maar sterker wordt nu. Juist ook als het geen terrorisme is, omdat mensen nu opeens weer wakker geschud zijn. Het ging tot nu toe vooral over klimaat maar ik verwacht een aantal andere (slot)debatten nu.

2 likes

Zojuist wordt er gesproken over 3 doden en 9 gewonden. Bah.

3 doden en 9 gewonden
 pff naar buiten gebracht door de burgemeester

edit: https://www.nu.nl/schietpartij-utrecht/5796546/drie-doden-en-negen-gewonden-bij-schietpartij-in-tram-utrecht.html

Een aanslag is niet per se meteen een daad met een terroristisch motief, dus het klopt inhoudelijk wel.

6 likes

Volgens de NOS voert Forum voor Democratie vanavond gewoon campagne, wel in aangepaste vorm. Why?

Omdat ze dit juist willen gebruiken om zieltjes te winnen.

2 likes

Misschien moet dat niet hier maar denk er door deze gebeurtenis toch aan;
Een paar jaar terug dacht ik vaak van ‘irrationele angst, zo groot is de kans niet’ als mensen zeiden dat ze door zulke daden angstiger werden. Maar nu, een paar jaar later, merk ik dat het veel meer effect op mij heeft. Ben zo bang om geliefden te verliezen door zo’n gebeurtenis (zeker met het idee dat familie dus dicht bij de locatie van vandaag woont). Ik weet dat de kans veel groter is dat iemand blijft leven, en anders door een auto-ongeluk om het leven komt bv dan door een terroristische aanslag, maar ik vind het steeds lastiger van me af te zetten. Dadelijk ben jij opeens degene met getroffen familieleden/slachtoffers. Wil ook helemaal niks naar me toehalen nu, het is super verdrietig voor de mensen die nu een naaste moeten missen of die gewond zijn geraakt en ik leef met hun mee (evenals de mensen in Nieuw Zeeland afgelopen weekend) maar ik vind het zo vervelend dat de kans om bij een aanslag betrokken te raken wel elk jaar lijkt te vergroten.

6 likes

https://www.gelderlander.nl/dossier-schietpartij-utrecht/ooggetuige-niels-21-hij-schoot-op-die-mensen-die-die-vrouw-hielpen~abd214eb/