Nieuws, actualiteit en politiek

Dat is toch juist niet creepy?

De vader van mn huisgenootje volgt een Arabische nieuwszender waar ze zeggen dat de slachtoffers bewust gekozen waren. Waar halen ze dat vandaan joh? Ik word er pissig van. Mensen fokken elkaar zo onnodig op en nemen alles wat ze horen klakkeloos over.

7 likes

Daar mag je zeker van balen! Ik zit ook ā€œopgeslotenā€ en baal daar ook een beetje van.
Ben wel blij dat mijn vrienden daar niet waren.

1 like

Ja, ik bedoel: tuurlijk, mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en ik snap dat die dader pakken nu prioriteit #1 is. Is ook belangrijk en geef ze daar alle ruimte voor. Maar dat staat daar compleet los van.

Ja, ben het met je eens.

@mensen in Utrecht, wordt er geluisterd naar dat advies om binnen te blijven? Zijn er ook echt geen mensen meer op straat nu? Gek idee.

1 like

Ja klopt, maar gok dat Amerikanen een beetje in de war raken van ons tijd-systeem (want zij hebben het dan natuurlijk over 6pm).

Van NOS; Verslaggever Maino Remmers sprak met een buurtbewoner die de mogelijke rode vluchtauto had opgemerkt, op de hoek van de Boomgaardlaan en de Tichelaarslaan. ā€œDe auto stond al een uurtje of drie met de motor aan, het raam een stukje open en er hing een briefje uitā€, zegt de vrouw.

Ze is naar de auto toegelopen, maar doet geheimzinnig over de inhoud van het briefje. ā€œIk heb de laatste regel gelezen, maar ik zeg liever niet wat erop stond.ā€ De forensische dienst is inmiddels ter plaatse en een bouwplaats in de omgeving is ontruimd.

Lekkere sensatie weerā€¦

9 likes

Ik moet op werk ook binnen blijven en niemand die eraan denkt om naar buiten te gaan!

1 like

Ik woon in een zijstraat van een drukke weg in Utrecht en ik hoor en zie nog wel mensenā€¦

1 like

Liep even naar t raam toe om te kijken en er fietst promt iemand met een bijenkorf tasje voorbijā€¦ er zijn wel mensen op straat maar zijn normaal ook niet veel mensen op straat hierā€¦

3 likes

Ook al die mensen op twitter die klagen dat burgers niet goed genoeg op de hoogte worden gehouden. Echt doe normaalā€¦

2 likes

Ugh ja net ook op de NOS, ā€˜ja er is nog geen persconferentie geweest van de politie, we snappen eigenlijk niet waaromā€™. Nou misschien omdat de polititie op dit moment wel wat beters te doen heeft hĆ©.

14 likes

Nee joh, ik ga zo ook. 350.000 mensen hier, die gaan echt niet binnenzitten.

2 likes

Er rijdt hier (Zuilen) af en toe en auto langs maar wel veel minder dan normaal. En ik woon naast een basisschool, er komen zo nu en dan ouders hun kind ophalen.

1 like

Tijd om social media af te schaffen

6 likes

Ik vind het altijd zo indrukwekkend dat je bij zulke incidenten doorkrijgt hoeveel er op de achtergrond gaande is qua beveiliging en onderlinge communicatie tussen instanties etc. Vind dat altijd wel mooi om te zien ofzo.

22 likes

Tichelaarlaan explosiegevaar

Uiteraard appt de hele groepsapp nu MAND

18 likes

Was het eerste waar ik aan dacht toen ik die straatnaam hoorde.

Merk dat ik nu zoiets heb van: ik hoor het wel als er echt meer nieuws is. Al dat gespeculeerā€¦

3 likes

Op NOS site staat een filmpje waar de politie een gebouw lijkt te bestormen en een stel vrouwen filmt dat vanaf een soort balkon. Hoe ongelofelijk stom ben je dan om daar te gaan staan en het dan ook nog te filmen.

2 likes

Ik vind het ook bizar dat er gewoon livebeelden en filmpjes op de nos etc. komen van binnenvallen en onderzoeken bij huizen etc. Nu ook weer een van bij een andere straat. De dader(s)/eventuele betrokkenen kan/kunnen dat dan ook gewoon zienā€¦