In de hele stad?
En Theo?
Mn vader is net naar buiten getogen, maar goed die is ook nogal recalcitrant.
Huh ik loop een beetje achter met kijken maar die man op de persconferentie heeft het opeens weer over “schietpartij op meerdere locaties”, raar dat dat elkaar tegenspreekt
Ja klopt. Ik vind dat ook erg opvallend. Ook dat de NOS daar verder nu geen aandacht aan geeft. En nul informatie over welke andere locaties dan.
In het begin zeiden ze twee trams. Toen kwam er iemand van de moskee en die had het over ene schietpartij in een moskee, maar dat was niet waar.
Waar hoorde je dat?
Godsamme echt in elk appgroepje wordt nu gevraagd of iedereen oke is, en ik snap het, het is lief, maar iedereen betrekt het zo op zichzelf. En als ik dan zeg dat ik ervan baal dat ik nu ‘opgesloten’ zit en mijn andere afspraken niet door kunnen gaan worden mensen boos. Ik mag daar toch best wel van balen?
Ik zit echt tussen de mensen die bellen en aan de telefoon de meest rare geruchten doorvertellen (schietpartij door de hele stad!!) en ook doen alsof ze zelf echt NET ontkomen zijn.
Maar ik vind het wel opvallend dat die man van de NCTV op de persconferentie het heeft over meerdere locaties terwijl de politiewoordvoerder het juist ontkent, lijken me beide betrouwbaar dus vreemd dat de berichtgeving elkaar dan tegenspreekt
NCTV: In ieder geval één dader voortvluchtig
Er is momenteel in ieder geval één dader voortvluchtig, meldde Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid Pieter-Jaap Aalbersberg om 13.15 uur op een persconferentie . “Het heeft nu alle prioriteit om deze dader op te sporen.” Voor nu wordt een terroristisch misdrijf niet uitgesloten, maar er is nog veel onduidelijk. “Er is een ingewikkelde operatie aan de gang opzoek naar de verdachte. We vragen burgers alert te blijven en te luisteren naar de lokale autoriteiten.”
Of er meerdere daders zijn is volgens hem nu nog onduidelijk. “Er is in ieder geval een opsporingsactie gaande naar één verdachte. Meer valt nu niet uit te sluiten.”
huh er zijn nu al 200 bedden klaargezet om slachtoffers op te vangen? Wat gek dat dat zo werkt
zijn er zoveel slachtoffers?
Onderdeel van calamiteitenplan. Net als de opschroeving vd beveiliging overal.
Nee joh. Verre van.
Beter 199 bedden teveel dan 1 te weinig, toch? (Bij wijze van spreken)
nee volgens mij meer een soort just in case scenario. Dat vind ik juist zo creepy. Zijn tot nu toe waarschijnlijk 1 dode en 1 gewonde.
@Pantalones @Zemraluani ja had gewoon geen idee dat dat zo werkte. Interessant al die processen die in gang worden gezet.
CNN zegt over het opschalen naar niveau 5: “It will remain in place for up to 18 hours.” Maar het is toch tot 18.00 uur vanavond? Haha.