Die wonen daar denk ik en moesten hun huis uit.
Ik snap je frustratie maar dit is heel erg menseigen over het algemeen. Tenzij iemand een heel sterk empatisch vermogen heeft gaat meeleven niet verder dan āin hoeverre lijken slachtoffers op mijā. Mensen in NZ, Afghanistan of andere plekken op de wereld zijn āde anderā en de reactie is dan veel kleiner. Maar als het gaat om mensen die zijn zoals henzelf, die dezelfde tram pakken, of dezelfde locaties bezoeken of hetzelfde geslacht, huidskleur, geloof of wat dan ook hebben dan kunnen ze zich identificeren en empathie voelen.
Dit is waarom je van zwak empatische mensen op zn best een ādonāt careā reactie krijgt en als ergste reactie dat slachtoffers de schuld krijgen of het geweld wordt gerechtvaardigd. Ik zie dit ook constant voorbij komen bij berichten over racisme, feminisme, homofobie en veganisme.
Ik vraag me ook echt af in hoeverre de instanties merken dat deze āmoderne manier van berichtgevingā van invloed is op het kunnen uitvoeren van hun werk. Ik snap wel dat het invloed heeft, maar ik vraag me echt af hoe groot die impact is. En ook of daders juist profijt hebben van deze berichtgeving.
Er staat een paard in mijn laan.
Hahahhahahahah die zooooooooom
Theo liep daar toevallig langs. Tuurlijk.
Haha ik krijg nu nog van mān ouders allemaal berichtjes. Vind het een beetje overdreven maar tegelijkertijd wel lief. Zelfs de oma van mān vriend (88) uit BelgiĆ« appte me.
Ik ben nu wel benieuwd naar de TV beelden haha, nu jullie het er zo over hebben.
Ja hoor, Theo liep daar ātoevalligā
Ik ook! Superlief wel, begrijp ook wel dat als je niet zo goed weet als buitenstaander waar het precies is dat je het dan vraagt.
Ben je Ć¼berhaupt niet in de stad? Er is wel heel veel politie en helikopters
āWe staan hier in een lege zaal waar straks iemand de vragen gaat beantwoorden die ik nu voor de 36e keer stelā
āWe zien hier een tafel klaar staanā¦ā
Wat een zielig gehaat op Theo in dit topic?
Er wordt geklaagd over berichtgevingen e.d. maar hier wordt er vrolijk aan mee gedaan door het te benoemen.
Het verenigt ons.
Vind het maar sneu.
Ik vind de berichtgeving en speculatie echt verontrustend. Het is sowieso superernstig, maar er wordt al vrij lange tijd geen nieuws gebracht, maar wel constant noninformatie de lucht in gezonden.
Gelukkig is deze reactie wel echt een goede toevoeging.
weet de eventuele dader in ieder geval precies waar de agenten zich precies bevinden