Nieuws, actualiteit en politiek

Die wonen daar denk ik en moesten hun huis uit.

Ik snap je frustratie maar dit is heel erg menseigen over het algemeen. Tenzij iemand een heel sterk empatisch vermogen heeft gaat meeleven niet verder dan ā€œin hoeverre lijken slachtoffers op mijā€. Mensen in NZ, Afghanistan of andere plekken op de wereld zijn ā€œde anderā€ en de reactie is dan veel kleiner. Maar als het gaat om mensen die zijn zoals henzelf, die dezelfde tram pakken, of dezelfde locaties bezoeken of hetzelfde geslacht, huidskleur, geloof of wat dan ook hebben dan kunnen ze zich identificeren en empathie voelen.

Dit is waarom je van zwak empatische mensen op zn best een ā€œdonā€™t careā€ reactie krijgt en als ergste reactie dat slachtoffers de schuld krijgen of het geweld wordt gerechtvaardigd. Ik zie dit ook constant voorbij komen bij berichten over racisme, feminisme, homofobie en veganisme.

11 likes

Ik vraag me ook echt af in hoeverre de instanties merken dat deze ā€˜moderne manier van berichtgevingā€™ van invloed is op het kunnen uitvoeren van hun werk. Ik snap wel dat het invloed heeft, maar ik vraag me echt af hoe groot die impact is. En ook of daders juist profijt hebben van deze berichtgeving.

1 like

Er staat een paard in mijn laan.

1 like

Hahahhahahahah die zooooooooom

Theo liep daar toevallig langs. Tuurlijk.

1 like

Haha ik krijg nu nog van mā€™n ouders allemaal berichtjes. Vind het een beetje overdreven maar tegelijkertijd wel lief. Zelfs de oma van mā€™n vriend (88) uit BelgiĆ« appte me.

Ik ben nu wel benieuwd naar de TV beelden haha, nu jullie het er zo over hebben.

1 like

Ja hoor, Theo liep daar ā€œtoevalligā€

1 like

Theo opent vanochtend twitter:

10 likes

Ik ook! Superlief wel, begrijp ook wel dat als je niet zo goed weet als buitenstaander waar het precies is dat je het dan vraagt.

Ben je Ć¼berhaupt niet in de stad? Er is wel heel veel politie en helikopters

ā€œWe staan hier in een lege zaal waar straks iemand de vragen gaat beantwoorden die ik nu voor de 36e keer stelā€

3 likes

ā€œWe zien hier een tafel klaar staanā€¦ā€

2 likes

Wat een zielig gehaat op Theo in dit topic?

1 like

Er wordt geklaagd over berichtgevingen e.d. maar hier wordt er vrolijk aan mee gedaan door het te benoemen.

5 likes

Het verenigt ons.

1 like

Vind het maar sneu.

Ik vind de berichtgeving en speculatie echt verontrustend. Het is sowieso superernstig, maar er wordt al vrij lange tijd geen nieuws gebracht, maar wel constant noninformatie de lucht in gezonden.

7 likes

Gelukkig is deze reactie wel echt een goede toevoeging.

1 like

weet de eventuele dader in ieder geval precies waar de agenten zich precies bevinden

1 like