Nieuws, actualiteit en politiek

Neeeeeee

Wat jij zegt is gewoon niet waar. Terrorisme is niet subjectief. Het is een vakterm. Iets is terrorisme of niet. Niet omdat jij vindt dat iets terrorisme is. Er zijn letterlijk studies over terrorisme. Het is een wetenschap, wat terrorisme is. Niet omdat iemand even iets labelt.

14 likes

Maar in de media werkt het niet zo? Dat is toch wat ik probeer te zeggen.

Het kan aan mij liggen, maar er wordt op wellicht meerdere plekken geschoten er zijn waarschijnlijk doden gevallen. De daders zijn spoorloos.

Ondanks dat ik het rationele begrijp vind ik het zelf emotioneel naar om uitspraken als ā€œNederland is een superveilig land!ā€ en ā€œdit is niks tov andere gebeurtenissenā€ te lezen. Lijkt mij niet de timing voor dit soort uitspraken.

21 likes

Dat zijn jouw woorden. Niet de mijne. Ik zei relatief en dat is in vergelijking met de andere landen.

Niemand, vooral niet de media, moet iets terrorisme noemen voordat er bewijs is. Je kan het niet direct labelen tenzij er al een manifest is of een statement. Je zegt eerder dat rondschieten in een tram sowieos een act of terror is.

Dat is gewoon niet waar.

4 likes

Wat verschrikkelijk zegā€¦ voor de gene die het willen weten er is nu een extra nieuws live uitzending op NL 1.

De media, athans ik kijk de NOS, noemt het geen terrorisme. Ze houden rekening met een terroristisch motief. Lijkt me anders dan een snelle conclusie.

2 likes

Haha ja ik kreeg ook een berichtje van een huisgenoot of iedereen oke is, maar in principe kom ik daar nooit meer (woonde daar vroeger). Beetje overdreven.

Wel afschuwelijk, dat je zo ā€˜opgeslotenā€™ in een tram zit en niet direct weg kan

1 like

Met social media kan er te makkelijk wat geroepen worden. Voor veel mensen is het nu makkelijk om, na wat er o.a. in Nieuw-Zeeland gebeurd is, te zeggen dat het een terreurdaad is. Niet echt handig en zorgt denk ik juist voor meer angst onder de bevolking

Ik schrik in dit soort omstandigheden altijd zo van hoe men elkaar op social media zit op te jutten met pertinente onzin. Alles wordt meteen ingevuld, lekker veel ā€˜updatesā€™ die geen updates zijn, over elkaar heen vallen om zo veel mogelijk (des-)informatie te verspreiden. Bah.

11 likes

ja precies.

Als her terrorisme is, merken we het vanzelf. Het verandert niets aan wat er gebeurt is.

2 likes

Ik erger me ook zo aan de ā€œeerste beelden schietpartij!!!ā€. Kom op jongens, het is geen film/serie/vlog. Er zijn gewoon mensen gewond/gestorven en dan ga je even clickbait toepassen. Doe normaal.

12 likes

Ze filmden net ook al een laken. Doe gewoon niet. Sowieso die 24/7 camera op de nu lege tram.

6 likes

Het verandert inderdaad niets aan wat er gebeurd is, maar misschien wel aan wat er eventueel nog kan gebeuren en hoe dit vanuit de instanties aangepakt moet worden. Denk ik.

Hoor net dat ze er nu officieel vanuit gaan dat het om terreur gaat.

Edit: ze corrigeren het laatste, ze zeggen nu dat het niet wordt uitgesloten, dus dat zegt inderdaad nog niet zo veel.

:broken_heart:

1 like

mag t eigenlijk niet denken van mezelf maar vind het nu al jammer dat dit ten goede gaat komen aan de PVV en FvD in de verkiezingen

8 likes

Die kop ook op nos.nl, ā€˜terroristisch motief niet uitgeslotenā€™ JA ANDERE MOTIEVEN DUS OOK NIET.

8 likes

ā€œTerroristisch motief wordt niet uitgeslotenā€ zeggen ze nu weer. NOS nam het foutief over. Dat bedoel ik met massahysterie

2 likes

ze trekken dat nu weer in, ā€œhet wordt niet uitgeslotenā€

1 like

Inderdaad, zeg gewoon ā€œMotief vooralsnog onbekendā€ ofzo.

2 likes