Nieuws, actualiteit en politiek

Ik was ook vergeten dat er stakingen waren. Hopelijk pakken ze de daders

Komt denk ik ook omdat de politie dat zelf zo getwitterd heeft, dat media het zo overneemt. En sowieso wordt er natuurlijk snel geroepen dat het om terrorisme gaat.

beetje verkeerd afgeleid uit mijn post? dit soort gebeurtenissen, ongeacht door wie gepleegd, zijn een voedingsbodem voor rechts

4 likes

Classy NOS, inzoomen op een lijk.

"een getuige van de schietpartij zegt tegen NRC dat een man opstond en “met een groot pistool” om zich heen begon te schieten. “Ik zat achterin de tram. Hij schoot om zich heen, maar leek te mikken op mensen die op de bankjes zaten - iedereen dook weg”, stelt de vrouw die anoniem wil blijven. “De conducteur kreeg de deuren niet meteen open. Twee jongens naast me trapten daarop een raam in, waardoor ik naar buiten ben gevlucht. Meer mensen deden dat.”

oh jezus wat slecht

Jij bent echt zuur, jeetje

2 likes

Ik krijg dit nieuws nu ook via Whatsapp doorgestuurd van iemand die ik helemaal niet zo vaak spreek, en geen van ons is in de buurt van Utrecht dus het is geen waarschuwing oid. Ja thanks, ik heb ook internet? Waarom is iedereen zo desperado om dit als eerste te melden aan anderen?

9 likes

Pff jeetje dat is niet niks.

Het is opvallend hoeveel zelfbenoemde journalisten/studenten journalistiek nu op twitter alles klakkeloos retweeten. Dacht dat dat toch les 1 was: bronnen checken.

12 likes

Jij typt nu echt constant wat ik denk

1 like

Met de komst van twitter is factchecking verdwenen hoor.

1 like

Daarom zijn we ook besties

en omdat ik je baksels wil inhaleren

2 likes

“Heb op Twitter gestaan!!!11!”

3 likes

Ik hoor het nieuws net pas. Wat een heftig nieuws
 Hopelijk vinden ze de dader(s?) snel.

1 like

Inzoomen op het witte laken is inderdaad enorm smakeloos.

4 likes

“5 ambulances staan klaar”

Maar de tram is al leeg. Er is 1 dode, die constant wordt gefilmd. Dat benadrukken van de ambulances doet niks. Het is meer dan anderhalf uur geleden dat het incident plaatsvond. Neem aan dat iedereen die een ambulance nodig had al afgevoerd is. Waarom gaan mensen dit soort dingen noemen als bewijs van de ernst?

1 like

Gelukkig is de politiewoordvoerder wel gewoon feitelijk.

6 likes

ja echt smakeloos! “we hebben luchtbeelden”

2 likes

Maar al die “Schiphol is beveiligd, stations beveiligd, moskeeĂ«n beveiligd en scholen moeten deuren dicht houden” is gewoon onderdeel van een protocol. Betekent niet dat er op die plekken een concrete dreiging is.

9 likes