Ik heb toch ook niet gezegd dat het niet ernstig is?
Vind het echt super dom dat half twitter terrorisme roept. We weten nog niks, niet het aantal daders, niet het motief, niet het aantal slachtoffers.
Voor hetzelfde geld was het een afrekening op 1 of meerder personen en waren de anderen op de verkeerde tijd op de verkeerde plek.
11 uur sochtends en tram buiten een grote halte roept persoonlijk niet erg hard terrorisme voor mij, maar we zullen het wel merken.
112vandaag meldt zelf dat het mogelijk gaat om een aanslag, en nieuwssites geven aan dat de antiterreureenheid ter plaatse is. Dus zo dom vind ik het niet. Gespeculeer over de afkomst van de dader vind ik een ander verhaal, dat lees ik nl. ook, dat vind ik wel dom.
Maar het feit dat mannen met geweren om zich heen schieten maakt het toch al een âact of terrorâ dus terrorisme? Ik vind het altijd zoân onzin dat iets pas terrorisme of een aanslag genoemd wordt wanneer het wordt uitgevoerd door een moslim vanuit religieuze overtuigingen.
Maar goed, dat is een andere discussie.
MAAR WE WETEN NOG NIKS, niet elke schietpartij is terrorisme.
Kalmeer. Je maakt het alleen erger
Oh @Jenn deze
Maar voor in Nederland is het nog steeds ernstig toch?
Dit vind ik echt zoân onwijze dooddoener. ââEr zijn ergere dingenââ, dat ontkent toch niemand? Het komt nu toch erg dichtbij? Hier is toch iedereen bang voor?
Edit: ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, maar ik krijg een naar gevoel van je berichtje. ââIk kan me hier echt niet druk om makenââ ââEen paar doden is niet ernstigââ?
Letterlijk nee. Niet elke schietpartij is een act of terror, daar is een motief bij nodig.
Huh? Ik ben kalm. Ik probeer ook geen paniek te zaaien ofzo. Het feit dat mannen om zich heen schieten zonder directe reden is toch gewoon beangstigend en een act van terror dus daarmee terrorisme? Afgezien van de lading die de media daaraan geeft.
Je weet niet of het niet een afrekening was of wat dan ook. Niet alles is terrorisme.
Mijn zusje wont ook daar, dus ik heb exact dezelfde (niet rationele) gedachte
Als je alleen het AD en de Telegraaf leest en WNL kijkt dan niet nee. In Nederland heb je echt niet zoveel schietpartijen.
Lol Ik kom uit Utrecht en krijg nu 300x in groepsapps âOmg ik neem die tram wel eens!!â
Oké, maar je zat er nu niet in.
Ik beweer ook niet dat elke schietpartij terrorisme is. Ik geef alleen aan dat verschillende officiele bronnen wel in die richting wijzen, en daarom vind ik het niet per se dom dat âhalf twitterâ dat overneemt.
Wie zegt dat dat gebeurd? Ik begrijp sowieso niet dat mensen andermans angsten teniet doen door te zeggen dat er ergere dingen zijn.
Ja en die bronnen zeggen enkel dat het mogelijk zo is. Niks is bewezen, maar half twitter is al aan het speculeren. Iedereen moet tegenwoordig meteen conclusies trekken, al hebben we nog niet eens een beeld.
Voor het zelfde geld is het iets in het criminele circuit. Je weet het niet. Maar op twitter zijn ze al weer met theorieën bezig. Als het terrorisme is, is er een politiek motief nodig. Is nog geen sprake van. Dus iedereen die dat nu suggereert doet dat niet gebaseerd op feiten. En als het terrorisme is werk je het alleen maar in de hand door hate speculeren. Het beste wat je kan doen is afwachten tot het duidelijk wordt.
Ugh zulke mensen zijn vervelend. Ik was een week voor die aanslagen in Brussel dus in Brussel met mijn opleiding. Super saai en gebeurde geen drol. Iedereen had het naar zijn zin en we zijn halfpittend weer naar huis gegaan. Komen die aanslagen een week later en opeens zitten er heel veel meiden tijdens de les hysterisch te gillen dat het hen ook had kunnen overkomen. Nee, gewoon niet. Je was potverdorie in de meest beveiligde plek van Brussel en je hebt daar in alle rust je broodje ei gegeten.
Ik vind het ook geen respect tonen om tijdens zoiets de aandacht naar jezelf te schuiven. Er zijn letterlijk mensen die vechten voor hun leven of getraumatisserd zijn en dan ga jij in je warme klaslokaal aandacht vragen.
Nog steeds is Nederland een relatief veilig lan
Er zijn heel veel opvattingen over wat terrorisme is. Wat jij noemt is er 1 van die heel gangbaar is. Mijn probleem is misschien meer dat er tegenwoordig iets alleen steeds vaker alleen maar terrorisme genoemd wordt als het wordt uitgevoerd door iemand met een islamitische achtergrond en vanuit religieuze overtuigingen. Daar ben ik het gewoon niet mee eens, en dat probeer ik te zeggen. Dus vanuit dit beeld bekeken zijn veel meer acties terroristisch van aard.
Hopelijk kunnen ze de daders oppakken en krijgen omstanders genoeg hulp