Nieuws, actualiteit en politiek

Ja die zwangere vrouw dan, wilde zo graag haar stem komen uitbrengen dat ze te laat was voor haar geplande keizersnede :woman_shrugging:t3:

1 like

UKIP maakte ook heel veel reclame met valse slogans als “wekelijks betalen we 300mil pond aan de EU, die gaan we gebruiken voor onze sociale zekerheid!”

Heel veel mensen voelen zich nu ook hard genaaid door UKIP en andere prominente brexiteers omdat ze direct het hazenpad hebben genomen (denk aan boris johnson). Anderzijds is het ook gewoon een belachelijke principekwestie geworden voor veel mensen. Ergens heb ik wel respect voor May, haar rol is nooit iets anders geweest dan politieke zelfmoord.

15 likes

Puur naar haar kijkend, hoe zij zich opstelt en niet met zich laat sollen, vind ik dat ook. Ze gaat straks ten onder, maar wel fier.

9 likes

https://www.ad.nl/binnenland/om-eist-celstraf-voor-wrede-verkrachtingen-13-jarig-meisje~a2734e86/
Jezus ik word echt misselijk van dit soort nieuws, zo ontzettend afschuwelijk. En dan die magere straffen die geëist worden maken het alleen nog maar erger. Wat er aan het einde ook geschreven staat, dat 1 van de daders midden in een adoptieproces zit en zijn vrouw er kapot van zou zijn, who the fuck cares???

3 likes

Ja echt ziek he, zo afschuwelijk voor zo’n jong meisje en dan zoooveel mannen die er aan ‘mee hebben gewerkt’.

Maar die woorden heeft de verdachte zelf gebruikt he (kun je hier lezen: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/204018/Liveblog-Winschoter-misbruikzaak-Twee-eisen-bekend-nog-zes-verdachten-komen-aan-bod) dus niet per se dat het AD dat als excuus probeert op te werpen. Wel een beetje ongelukkig geplaatst, ben ik met je eens. Ik hoop ook dat ze die man zéker niet nog een kind laten adopteren.

Ooooh op die manier, ja ik las het meer alsof het AD nog even een aardige afsluiter wilde schrijven ofzo. Maar dan nog vind ik de tekst afschuwelijk, hoe kan je als zo’n dader nog denken dat je op enige compassie kan rekenen als je eraan mee hebt geholpen het leven van een meisje te verruïneren, gatver.

My god, die Twitter thread van die journaliste die bij de rechtszaak is. Ik word echt misselijk van hoe die mannen zichzelf verdedigen. Er was een tijdje terug ook een aflevering van Argos over een soortgelijke zaak, maar daarin is zelfs nooit iemand veroordeeld. Ik vraag me echt af hoe zo’n meisje ooit nog een enigszins normaal leven kan leiden…

Nooit iemand veroordeeld, man dat zou al helemaal mn ergste nachtmerrie zijn. Dat laatste wat je zegt ja, niks aan een straf voor die daders zal haar helpen om haar leven te leiden, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat een laffe straf, of zelfs geen straf, het leven alleen nog maar moeilijker voor haar zou maken.

1 like

echt de rillingen lopen over mijn rug bij die verdachten en de bullshit die ze uitkramen

image

En dit ook :confounded:

2 likes

Ja, er zouden daarbij ook machtsfiguren van de politie en justitie betrokken zijn als ik het me goed herinner, dat kan nog weleens meegespeeld hebben. Dit is de aflevering: https://www.vpro.nl/argos/media/afleveringen/2018/Het-verhaal-van-Lisa.html

Waarschuwing, het is echt heel deprimerend. En verwarrend, ik ben binnen die aflevering een paar keer gewisseld tussen wie ik nou geloofde. Wel goed gemaakt.

2 likes

Tnx voor de link! ga ik zeker kijken, ben heel benieuwd

vind dit eigenlijk wel interessant als case study over haatzaaiende idioterie gebaseerd op onwetendheid en wat er dan gebeurt als iemand gaat proberen uit die onwetendheid te geraken

5 likes

Wat vinden jullie van het interview van Fox met Rutger Bregman?

Ik weet niet in welk topic het precies moet plaatsen, maar heeft iemand de tweets van Charlotte Simons gelezen? Ze zat vroeger ook op EGF.
Heel heftig, maar goed dat hier aandacht aan wordt besteed:

(hoop dat dit zo lukt, het zijn veel tweets achter elkaar)

15 likes

Ja ik heb het ook gevolgd, echt zo goed dat ze hier actie op onderneemt. Echt heel sterk van haar.

2 likes

Jeetje, wat heftig.

Vond dit zo heftig, hopelijk zorgt dit ervoor dat mensen minder snel vrijwilligerswerk gaan doen in weeshuizen. Vind het zo sneu voor die kindjes…

Ja dit bevestigt voor mij wel weer mijn oordeel over vrijwilligerswerk in ‘Africa’ hopelijk dringt het nu eindelijk tot de publieke opinie door dat dit niet de manier is.

Nou ik betwijfel het wel een beetje. In deze thread ook mensen die al zeggen ik zat wel bij een goed tehuis/school. Het is niet overal zo. Er zijn ook goede projecten etc. Ik denk dat mensen nog steeds het effect van steeds wisselende (vertouwens)personen in het leven van kwetsbare kinderen onderschatten.

Als in Nederland/België kinderen elke paar weken een andere onderwijzer/ouder zouden krijgen denk ik pas dat mensen ook die effecten los van of er sprake is van geweld ook in zouden zien. Ik denk dat er nog te veel mensen het idee hebben zolang de intentie maar goed is dat het wel los loopt. Ik vind het wel goed dat er steeds meer aandacht voor is en ook voor hechtingsproblematiek in een andere context (denk aan jeugdzorg).

Nu nog hopen dat van bewustzijn ook wordt overgegaan op daadwerkelijk goed handelen. Samenwerking met lokale autoriteiten/instellingen en ook lokale vaste experts/werknemers in de tehuizen. Op die manier gaan culturele normen en waarden ook niet verloren in het proces. Dan hebben wij maar gewoon te accepteren dat we het in het Westen anders doen.

2 likes

Kijkt iemand hier naar het debat op RTL 4? Ze zijn pas een paar minuten bezig en ik ben er nu al klaar mee. Ze praten constant door elkaar en blijven elkaar onderbreken.