Nieuws, actualiteit en politiek

Zeggen we nog ‘indianen’?

1 like

Ze wil het liefst voor vluchten gaan, maar de komende tijd zal ze nouja, gewoon proberen om zoveel mogelijk under the radar te blijven en vanuit daar een oplossing te vinden.

Lijkt me zo zwaar. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen als ik er moest blijven. Verkleden als man, als ik niet 100 % passing zo zijn? Binnen blijven en hopen dat niemand uit mn omgeving een heksenjacht tegen me begint. Ik vind het doodeng hoe dit zo escaleert. Brazilie is ook 1 van de grootste landen ter wereld en er moet nu zo’n groot aantal mensen in angst verkeren foor deze fucking creeps.

2 likes

Ja, ze leeft echt in doodsangst nu, weet gewoon echt niet goed wat ze moet doen. Het escaleert zo erg nu, en daarom vind ik het eigenlijk ook wel erg dat we er in de media bijna iets van horen, behalve als je je met het onderwerp bezig houdt.

@Banananana Ik vind het zelf een lastig woord om te gebruiken, maar in de Nederlandse media wordt het eigenlijk nog altijd wel gebruikt.

Uggggggh deze man :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:
Er is gewoon ondertekend hoor, Markie zelf noemde het een historisch akkoord, maar mensen die het willen uitvoeren zijn schijnbaar drammers.

2 likes

Ja, bah. Die dacht, ik was politicus van het jaar, haha, maar dat was vorig jaar, haha, nu ga ik lekker vrijuit de planeet verder de tering in propageren.

1 like

Ik vind dat Dijkhof zich echt moet schamen. Ik was het al nooit eens met zijn standpunten, maar vond het wel een goede politicus. Maar de manier waarop hij zich de laatste twee jaar profileert vind ik afschuwelijk, al dat populistische gelul (of iets wat daar naartoe neigt). Hij kraamt zoveel onzin uit en ik hij is prima slim en ik snap gewoon niet dat je als slim persoon zulke domme uitspraken kan doen waarvan je weet dat het niet klopt. Voor Rutte geldt hetzelfde trouwens, met die uitspraken over dat ie jongens die hulpverleners aanvallen in elkaar wil timmeren. Doe is normaaaaaaal gekke man. Je leidt een land geen fight club.

Sorry frustratie zit hoog, einde rant :+1:t3:

10 likes

Dijkhoff is echt een geniepige smeerlap en helemaal niet goed bij zijn kop. Het erge is, is dat hij heel gehaaid is en precies weet waarmee hij bezig is. Hij probeert de populistische stemmers die op Wilders stemmen te charmeren.

En dit moet de opvolger van Rutte wezen.

9 likes

Ja maar echt!! Ik snap niet dat mensen er niet doorheen prikken. Elke keer als ik erover nadenk word ik zo kwaad.

4 likes

Burgemeester Gdansk bezwijkt aan steekwonden - https://nos.nl/l/2267444

Vind dit zo verdrietig :frowning:

Maar dat verwacht je toch ook niet lijkt me.

Side note vind het wel altijd netje van de nos dat ze de daadwerkelijke geweldsdaad eruit knippen. Ook toen met die onthoofdingsfilmpjes. Als je het echt wilt zien staat het waarschijnlijk wel ergens op internet, maar hierdoor durf ik wel altijd de filmpjes van de nos aan te klikken.

3 likes

Was wel te verwachten, maar toch interessant. Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen allemaal.

10 likes

Stelletje gekken, die Britten.

2 likes

ik vind hun parlement altijd zo vemakelijk

7 likes

Gaat er daar tijdens een vergadering net zo aan toe als hier in een kroeg op vrijdagavond.

1 like

De Brexit is het meest idiote wat de UK en de EU ooit overkomen is. Snap niet dat de (voornamelijk) oudere en laagopgeleide inwoners ooit voor de Brexit gestemd hebben. Het geld wat hun land en de EU hieraan verspillen zijn het het allemaal niet waard. De UK doet al niet mee aan Schengen en de Euro en ze profiteren van het toerisme en de bedrijven die handelen met de rest van Europa dus waarom zou je zo’n achterlijk referendum voorstellen? Erger nog… waarom gaat de regering hier serieus nog mee door?

5 likes

Ik vind die hele Brexit ook bijzonder vreemd. Voor de EU zal het, in mijn ogen, slecht zijn als de UK floreert na de (br)exit. Andere landen zouden hier vervolgens een voorbeeld aan kunnen nemen. Dus ik ga er vanuit dat de EU liever zo’n rommelig vertrek ziet. Ik ben heel benieuwd wat de UK gaat doen de komende tijd.

3 likes

Heb toevallig net een FAQ-pagina erover gelezen en daarover stond dit:

Citaat ## 9. Dat referendum, waarom kwam dat er eigenlijk? (https://app.nos.nl/datavisualisatie/2018/brexit-faq/#)
De vorige premier David Cameron stond in aanloop naar de Britse verkiezingen in 2015 flink onder druk, omdat anti-EU-partij UKIP de rechtse kiezers bij hem weghaalde. Onder die druk bezweek Cameron en hij beloofde in het verkiezingsprogramma van zijn Conservatieve Partij dat hij bij een overwinning een referendum uit zou schrijven. Tegen de verwachtingen in kreeg de partij een absolute meerderheid en kon zo zelfstandig gaan regeren. Cameron kreeg dus de volledige verantwoordelijkheid en kon niet anders dan zich aan zijn belofte houden. Begin 2016 kondigde hij een referendum aan dat op 23 juni 2016 werd gehouden. Zelf was hij tegen brexit.

Haha sorry misschien wist je dit al en was het een retorische vraag? Ik wist het zelf namelijk niet (tot net) :stuck_out_tongue:

6 likes

Was retorisch, maar ik vind het wel interessant om te lezen

1 like

Ik stel me voor dat Cameron iedere avond zo in bed ligt:

18 likes