Nieuws, actualiteit en politiek

Dit is wel het eerste wat in me opkwam. Volgens mij hebben een hoop bezorgbedrijven en kinderdagverblijven geïnvesteerd in dit product. Het is ontzettend ongelukkig dat er iets mis is gegaan bij een spoorwegovergang maar dan zouden ze net zo goed segways of andere elektronische vervoersmiddelen kunnen verbieden. Ik denk dat de emotie en de impact van het ongeluk wel flink hebben meegespeeld.

1 like

Het artikel van RTL Nieuws is ook wel heeel erg beknopt inderdaad. Ik las op NU.nl dat uit de voorlopige resultaten van het onderzoek is gebleken dat er problemen zijn met de constructie van zo’n stint en dat door die constructie de mogelijkheid bestaat dat het niet meer remt of om kan vallen. Vind het op basis van die resultaten wel een logisch besluit om zoiets te verbieden. Vooral ook omdat er vaak kinderen worden vervoerd met zo’n ding. En natuurlijk gebeurt dat veel te laat, maar dat vind ik persoonlijk geen reden om de afschaffing dan maar uit de weg te gaan. Een ongeluk moet koste wat het kost voorkomen worden (vind ik).

1 like

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat het meespeelt dat die stint juist vaak voor het vervoeren van kinderen gebruikt wordt en dat het daardoor extra gevoelig ligt?

1 like

Ja dat denk ik ook inderdaad. Zou altijd graag de highlights van zo’n onderzoek willen lezen.

Fair enough. Het gevoel komt ook wel een beetje door de manier van de berichtgeving.

1 like

Ja maar dat is ook gewoon heel moeilijk te zeggen als iets nieuws is. Je kan wel onderzoeken voeren maar in de praktijk kan het toch nog alle kanten uit gaan. Ik kan me wel iets voorstellen bij de redenering van SayMyName en zie dit vooral als iets tijdelijks waarbij ze toch terug de tijd kunnen nemen om het opnieuw te bekijken.

Als het überhaubt al eens bekeken is door officiële instanties, ik kan me voorstellen dat het net zo traag gaat als hier in België als er zo iets nieuws op de markt komt.

Weet iemand waarom de dienstplicht voor vrouwen niet komt voor vrouwen die nu al 17 zijn? Koste me trouwens vrij lang om te vinden of dat zo is. Al die basic nieuwssites schrijven alleen dat meisjes een brief krijgen als ze 17 worden. Nergens staat even duidelijk of het voor volwassen vrouwen ook geldt. Vond het uiteindelijk in een Volkskrant artikel uit januari…

Tuurlijk, dat is ook heel moeilijk te zeggen als iets nieuw is, onderzoeksresultaten zijn lang niet altijd zoals het in de praktijk ook daadwerkelijk blijkt te zijn.

Je mag toch bijna wel aannemen dat een ‘nieuw’ vervoersmiddel op de markt komt, en vervolgens wordt toegelaten om op de openbare weg deel te mogen nemen aan het verkeer, dat zoiets toch wel uitvoerig getest wordt voordat het wordt toegelaten…

Ik vind het toch apart, dat er nu experts zijn die naar die Stint gekeken hebben en met de ene na de andere tekortkoming van dat ding komen. Dat een onderzoek misschien niet álles kan voorspellen hoe het in de praktijk in zijn werk gaat, oké, begrijpelijk, maar als er zóveel problemen te vinden zijn bij een vervoersmiddel dat hoofdzakelijk bedoeld is voor kinderen (voor wie dan ook eigenlijk) krijg je eerder het gevoel dat er helemaal geen uitvoerig onderzoek naar gedaan is voordat het werd toegelaten.

Ik hoop eigenlijk dat dit juist eindelijk geen impopulaire mening gaat worden/is

9 likes

Dit gaat over ouders van kinderen die naar een kdv gaan die nu geen stint meer mogen gebruiken

@Maestoso nee ik denk ook dat er steeds meer mensen tegen zwarte piet zijn! Of in ieder geval die het niet zoveel uitmaakt hoe piet eruit ziet. Maar dat is ook mijn linkse bubbel misschien haha

1 like

Ik vind dit een van de beste oplossingen. Nu zal niet iedereen tevreden zijn, maar dat kan hopelijk op een volwassen manier worden besproken.

1 like

Dat is de vraag. Op jouw foto kan de bestuurder de kinderen niet goed zien. Daarnaast lijk mij dat die op de foto niet op het fietspad past.

Kinderen van het KDV worden met de stint naar zwemmen, peutergym en uitjes gebracht. De BSO gebruikt de stint voor in de vakanties om op uitjes te gaan en kinderen te brengen en halen van school.

Ik vond de stint ideaal maar nu ik dit lees ga ik niet meer rijden op de stint. (Als dat überhaupt ooit weer mag).
En de noodknop door met je duim het contactslot open te wippen… nooit van gehoord. En inderdaad echt niet te doen in geval van nood.

gewoon een bierkar huren kunnen ze die ook 's nachts laten gebruiken

11 likes

Ja beter, afschaffen dividendbelasting onzeker. Zo’n vermoeden had ik al nadat ik vanochtend las dat Unilever zich niet in Nederland vestigt.

Ook apart trouwens dat die topman van Interpol van de aardbodem verdwenen lijkt. Ik ben benieuwd waar hij is!

2 likes

https://www.ad.nl/politiek/d66-leider-pechtold-stapt-op~a529c380/

3 likes

Ben benieuwd wie zijn opvolger gaat worden