Buitenlanders? Oja alleen die barbaarse mensen zijn in staat tot zo’n actie
Chick… lees je opmerking even terug. Wtf gebeurt er in jouw hoofd?
Nu Nieuwsuur, frauderende (in dit geval) Polen bij UWV waar dus geen ene kut mee gedaan wordt. Echt jezus wat voor een instanties hebben wij hier?! Ik word hier echt zo kwaad van, UWV doet gewoon minder dan niks met de meldingen??
Erg fijn nieuws dit. Hopelijk krijgen ze de juiste begeleiding
‘Kinderen gebrandmerkt bij ontgroeningsritueel scouting’ - https://nos.nl/l/2252320
Ik was hiervan dus al vrij direct nadat het gebeurd was op de hoogte. Alleen weet nu niet of ik blij moet zijn dat het nationaal nieuws is of niet. Aan de ene kant fijn dat dit soort dingen boven water komen. Aan de andere kant ging het om kinderen die hier nu een jaar later weer mee geconfronteerd worden maar dan op een grotere schaal. Dan heb je ook nog dat met Jos B. en nu dit scouting weer in een slecht daglicht komt te staan en het sowieso al niet een super goed imago heeft op meerdere vlakken. Ik hoop voor de slachtoffers dat de rest van de zaak zonder al teveel mediaandacht afgehandeld wordt en dat zij het hierna zo snel mogelijk af kunnen sluiten.
Ja dubbel is dat altijd he… Het is aan de ene kant heel goed dat het de aandacht krijgt die zo’n zaak nodig heeft, maar anderzijds is het voor de betrokkenen fijn als het achter gesloten deuren blijft en vooral zonder namen.
Ik merk dat ook bij dat drama in Oss, ik ken (een deel van) de familie van één van de betrokkene best goed en zij brengen eigenlijk niemand op de hoogte hoe het gaat omdat ze niet willen dat er namen in de media komen en omdat er dan weer dingen verdraait worden en onwaarheden in de wereld gebracht worden.
Kijkt iemand de hoorzitting over Kavanaugh? Ik ben heel benieuwd wat er hierna gaat gebeuren. Lastig om er verder wat over te zeggen, maar ik vind hem wel een nare vent om z’n ideeën.
De politie heeft een aantal mannen opgepakt die vergevorderd waren in hun plannen om een terroristische aanslag te plegen tijdens een evenement hier in NL.
Ze zouden AK47’s, handvuurwapens, handgranaten, bomvesten en (auto)bommen gaan gebruiken.
Zeven mannen aangehouden voor plannen ‘grote terroristische aanslag’ in Nederland
Ik las het ja. Ik ben normaal heel nuchter met zulke dingen, en absoluut niet snel bang te maken. Maar als het dan gaat om mensen die me dierbaar zijn… ik was toch ontzettend opgelucht dat ik vanmorgen las dat ze het waarschijnlijk niet op de kermis gemunt hadden.
Ja mijn gedachtegang ging precies zo!
De kop alleen al is verschrikkelijk. Ik vind het zo sneu voor het kind en ook hun moeder(?).
Dat vind ik wel lichtelijk hysterisch om eerlijk te zijn?
Waarom vind je dit hysterisch? Neem aan dat dit besluit naar aanleiding van het gedane onderzoek is genomen.
Ik denk dat de overheid wil voorkomen dat ze aangeklaagd worden. Als zij voor de introductie wisten dat er twijfels over de veiligheid waren, maar het toch op de openbare weg toelieten dan kunnen ze mogelijk verantwoordelijk voor de slachtoffers worden gehouden.
Ja jezus, dat vind ik dan eigenlijk weer zo makkelijk he, dan moet er eerst zoiets afschuwelijks komen voordat ze zich realiseren dat zo’n controle heel belangrijk is. Nou kan ik daar eigenlijk geen uitspraak over doen, misschien zijn die controles ook wel heel streng, maar als achteraf blijkt dat het gewoon niet veilig genoeg was en dat het dan dus toch door zo’n controle is gekomen, dan is dat toch niet ok? Dan kan je er toch niet gewoon mee wegkomen door te zeggen nu na zo’n tragisch ongeluk, oja dudes we staan nu opeens geen stints meer toe op de openbare weg. In principe zou je ze dan toch alsnog kunnen aanklagen omdat ze het in eerste instantie wel hebben goedgekeurd? Of hoe werkt dat?
Ja dat staat er ook, dat er potentiële veiligheidsrisico’s zijn. Maar had pas ook gelezen dat er iemand probeerde in te rijden op zo’n ding met zn auto en dat ze overal al in de ban zijn gedaan. Stel het ongeluk was in een normale bakfiets gebeurd dan was dit nooit aan de orde.
Tenzij dus echt uit dat ongeluk specifiek gebleken is dat hij ineens op hol sloeg/weigerde vind ik het wel overdreven. Alsof er iets/iemand de schuld moet krijgen ofzo. Zo’n gevoel krijg ik ervan.
Natuurlijk kan je nog steeds aanklagen. Maar iedereen die vanaf nu mogelijk het slachtoffer wordt kan geen schuld bij de overheid neerleggen.
Hoewel ik toch ergens denk dat als je zo’n apparaat hebt aangeschaft je ook wel een soort van vergoeding zou willen, omdat je er niet meer mee op de openbare weg kan. Ik weet dat ze bijvoorbeeld bij PostNL ze ook gebruik maken van een stint voor de postbezorging.
Jaaa ok gelukkig, ik dacht dat ze er dan makkelijk onderuit konden komen ofzo, maar dan is het meer voor gevallen die vanaf nu nog mogelijk het slachtoffer worden ja, tnx
Ik zou ook zeker een vergoeding willen ja, ik neem aan dat die dingen best wat gekost zullen hebben en er waarschijnlijk op hebt gerekend dat je er wel wat langer gebruik van had kunnen maken.
Ik las trouwens net dit, maar ik weet niet of het in dit topic thuis hoort, of meer in het boulevard gedeelte, maar wat vinden jullie hiervan? Ik vind het best lastig rijmen als je ook de foto ziet waarin ze samen naakt in een bed lijken te liggen…