Nieuws, actualiteit en politiek

Zal 't even lekker visueel maken.

image

11 likes
  • Rutteland
  • InfantiliĂ«

0 stemmers

1 like

Jongens is hier iemand ingelezen over de dividendsbelasting? Ik heb er een hoop over proberen te lezen en ook over geluisterd maar ik begrijp echt gewoon niet waarom dit gaat gebeuren, omdat de bedrijven/aandeelhouders waar het Ă©cht gunstig voor is op Ă©Ă©n hand te tellen zijn. En de rest het belastingsvoordeel toch wel heeft, ongeacht of Nederland de belasting afschaft. Krijgt Rutte gratis benzine voor de rest van z’n leven ofzo?

3 likes

Ja dit vraag ik me ook af, het valt gewoon niet te begrijpen.

Het gaat er toch juist om dat er dan, volgens de VVD, meer grote bedrijven naar Nederland komen en dat moet zorgen voor meer werkgelegenheid waardoor deze maatregel meer geld moet opleveren. Maar ik keek de algemene beschouwingen en Dijkhoff zei dat zowel niet afschaffen als wel afschaffen een gok blijft. Ik denk, lekker dure gok voor 2 miljard. Edit: hoezo heeft de rest dat voordeel sowieso al?

1 like

Ik geloof dat bijna niemand dit begrijpt. Althans, ik ben nog niemand tegengekomen die voor is.
Zelfs bedrijven als Unilever hebben aangeven dat het ze niet veel uitmaakt of de dividendbelasting zal worden afgeschaft of niet, natuurlijk wel een plus maar het is niet nodig.

Ja dat is de aanname. Maar ik heb dus gelezen dat het percentage van aandeelhouders die er dan echt voordeel aan behalen heel laag is en dat het gaat over uitzonderingsgevallen. Dus de balans is dan 2 miljard voor het geval dat er misschien wellicht een topbedrijf in Nederland vestigt.

Alles andere redenen buiten beschouwingen genomen gaat het juist heel goed met de werkgelegenheid in Nederland. Bedrijven in allerlei sectoren hebben het ontzettend moeilijk om aan genoeg personeel te komen. Dus ik vind die reden van de VVD niet zo belangrijk. (Al vond ik hun volledige argumentatie redelijk prut.)

Nog even over het ongeluk van gisteren

Was dit al gedeeld?
Wat een afschuwelijk mens is dit als ze het echt gedaan heeft. Ik hoop serieus dat als ze ergens gaat solliciteren werkgevers haar naam googlen en bij dit uitkomen. De printscreens staan oa op fok. Ze reageert op iemand die zegt dat de trein vertraagd is (incl lachende smiley dus ook al een rare opmerking/humor) met dat het een goeie opmerking is. Daarop reageert de ander weer met dat het altijd wel iets is met de ns. Waarop de lerares letterlijk zegt: “die kutkinderen ook die in Oss op het spoor gaan liggen”.

:nauseated_face:
Bij dit soort mensen hoop ik echt heeeeel hard dat karma ze terugpakt. Zeggen dat je gehackt bent is natuurlijk wel makkelijk als excuus. Mocht ze wel echt gehackt zijn dan hoopnik echt dat de hacker die dit gepost heeft de tyfus in zijn oogbal krijgt.

4 likes

Ja als dit kwam door hacken zou ze wel aangifte gedaan hebben lijkt me, vind dat heel ongeloofwaardig

Ja daarom lijkt het me ook meer een smoes. Het is natuurlijk makkelijk om dat te roepen als het je te heet onder de voeten wordt.

1 like

De ouders van de betrokken kinderen hebben hier niks mee te maken toch? Iemand anders had dit door gemaild naar de betreffende school waar die vrouw werkt.

Tuurlijk zijn er meerdere rot opmerkingen. Maar ik vind dit wel echt ver gaan. Zeker gezien haar functie. Als mijn kind van zo iemand les zou krijgen zou ik daar absoluut niet blij mee zijn en ook stappen ondernemen.
Je hebt een voorbeeld functie met zo’n beroep. Dan weet je dat je bepaalde dingen niet kunt maken. En dan zet ze het ook nog op internet. Waar iedereen het kan lezen. Dan weet je ook dat er consequenties kunnen volgen. Als je dan per se zulke grappen moet maken doe het dan niet openbaar.
Een cabaretier vind ik wel iets anders. Die hebben hier hun beroep van gemaakt. En ik denk ook niet dat iemand hier zulke grappen over gaat bedenken. Al gaan cabaretiers vaak ver. Dan nog.
Los daar van kies je zelf ervoor om naar een voorstelling te gaan van iemand die bijvoorbeeld bekend staat om zulke onderwerpen in grappen te verwerken.

Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat mensen het ĂŒberhaupt in hun kop krijgen om zulke dingen over dit soort onderwerpen rond te bazuinen. Maargoed, dat is mijn mening natuurlijk.

1 like

Ik vind het ook sarcastisch lijken? Ongepast misschien, ja, maar ik vind het ook ver gaan om haar hierom meteen te ontslaan tbh. Is zij wel goed ondervraagd eerst?

Jongens je kan toch niet zomaar zulke ongelooflijk ongepaste opmerkingen maken onder het mom van sarcasme?

Afhankelijk van het onderwerp en de associaties kan ik zwarte humor op zijn tijd erg waarderen (bij dit dus niet) maar ik zou het niet in mijn hoofd halen dat op twitter te doen.

13 likes

Ja eens, wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is sure, ik lees het ook als een sarcastische opmerking. Maar sarcasme is een stijlvorm van de taal, geen vrijbrief voor de inhoud.

3 likes

Gadverdamme, ik word hier zo naar van.

1 like

en @EllaFitzgerald ooh ik lees nu pas dat zij daarboven ook zei dat het een goede grap was en dan met zo’n lach-huil smiley. Dat maakt 't al anders.
In eerste instantie vatte ik het namelijk op zo alsof zij juist degene die met haar bericht wilde zeggen: hallo jongens, doe eens ff normaal. Icm haar andere bericht vind ik het ook niet kunnen.

Wat zijn dit voor mensen?!?
Zijn dit tokkies? Buitenlanders? Jezus

Ja dat vraag ik me dus af inderdaad

Haha?