Nieuws, actualiteit en politiek

Hoe meer details je hoort, hoe erger het wordt. Een kind van 11 zwaargewond in het ziekenhuis.

Het lijkt me zo verschrikkelijk als je jongere broertjes of zusjes overlijden terwijl je ‘er bij was’. Je bent niet verantwoordelijk, maar als ouder kind voelt dat wel zo.

1 like

Onvoorstelbaar he…

@Enthusiasm wat heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat dat een diepe indruk achterlaat waar je mee moet leren omgaan. Ik merk hier ook dat iedereen er mee bezig is, het is zo’n intriest ongeluk ook.

1 like

Ja mij ook. Het is een verschrikkelijk ongeluk en niemand had dit zo gewild. Iedereen is slachtoffer.

1 like

Ik las ergens dat die bakfiets van dit kinderdagverblijf al eerder op hol geslagen was. Toen was het binnen gebeurd, maar goed gegaan. is toen ook nog in het nieuws geweest

Nou inderdaad. Als zij dit overleeft, dan zal ze zich dit zichzelf NOOIT kunnen vergeven. Echt walgelijk dat mensen dat soort dingen uiten online. Net zo goed als alle berichten over dat die Stint levensgevaarlijk is en hoe bizar het is dat kinderdagverblijven hiermee rondrijden. Kom op. Alles is gevaarlijk, of ze nu op de fiets gezet worden, moeten lopen, in een busje vervoerd worden. Echt, het is verschrikkelijk wat er gebeurd is en dat mensen zoeken naar iemand of iets waar ze de schuld aan kunnen geven - maar hier heeft niemand iets aan kunnen doen.

Het nieuws heeft mij echt enorm aangegrepen, merk ook wel echt dat ik het een beetje los moet proberen te laten. Vanmorgen op werk was iedereen er ook echt even stil van. Hoe intens verdrietig is het dat je 's ochtends je kind(eren) afzet op het kinderdagverblijf, een kus geeft en veel plezier op school wenst, nog zwaait als je wegloopt en nog zegt: tot vanmiddag! En niet heel veel later gebeurd dit en krijg je dit nieuws te horen. Tussen de 4 en de 8 jaar…

7 likes

Same. Zat net ook vol verbazing te lezen wat sommige mensen zomaar op het internet gooien. Maarja lekker anoniem en niemand die je er recht in je gezicht over kan aanspreken.

Kijken jullie weleens naar nieu.wss.ites en denken jullie weleens: dit kan beter? Er zullen veel meer mensen naar deze site komen als… Ik ben bezig met een plan, maar ik kom niet verder en het moettt.

1 like

Pff ik dacht dat zoiets enkel op Fok! gebeurde, aangezien dat het afvoerputje van internettend Nederland is… Wat een teleurstelling dit. Hoe kunnen mensen zoiets zeggen?

2 likes

Het kindje dat zwaargewond is, is het zusje van twee kindjes die zijn overleden. Jeetje, dan ben je helemaal gebroken omdat je kindjes zijn overleden, maar aan de andere kant ben je dankbaar (is dat het goede woord?) dat een van je kinderen het wel overleefd heeft. Als ouder wil je dan toch gewoon niet meer leven, zo veel verdriet kan een mens niet aan.

9 likes

Het laatste spoor…

Kom schat, trek je jas maar aan
anders komen we nog te laat…
Woorden van “gewoon een moeder”
Van hoe het elke ochtend gaat

Schoentjes aan, jasje dicht,
en op naar weer een mooie dag
Want zo is het voor veel kinderen
Je leest het in hun ogen
en ziet het in hun glimlach

De dagelijkse route,
Naar school of naar het dagverblijf
Een tasje met een trommeltje
Gevuld met weer een maaltijd schijf

En onderweg staan bomen…
En ja, er wordt gezongen
Een zoete blije melodie
verlaat de jonge longen…

Zomaar op een donderdag
Onderweg naar weer een dag
Doven sterren zo abrupt
Verstomt opeens de schaterlach

Want onderweg staan bomen
Soms zijn deze bomen dicht
En tussen deze bomen
Beweegt de snelheid van het licht

Een leven en een schaterlach
Een onschuld wat de dag nog plukt
Een ster die straks nog stralen zou
Zomaar van ons weggerukt

De tranen zijn in overvloed
De wanhoop klinkt nog even door
De glimlach van een toekomst
Gestorven op het laatste spoor…

Er zijn geen rake woorden
Die recht doen aan dit groot verlies
Misschien dat ik nu voor heel even
Enkel voor de stilte kies

Dan blijf ik in gedachten
Stil staan bij dit groot gemis
Terwijl een traan verraden zal
Dat het leven… soms oneerlijk is

Niet van mij maar ozo mooi!

27 likes

Ik moet hiervan huilen. Zo mooi

Ik kwam net deze tweet tegen van de Volkskrant. Ik vind het echt heel vervelend als kranten zo veroordelend zijn ipv gewoon met feiten komen. Wat vinden jullie?

2 likes

Wow ik dacht dat dit photoshop of de Speld ofzo was, maar de Volkskrant plaatst dit echt

Denk dat de punt na “Wilders steekt een litanie af” beter een dubbele punt had kunnen zijn, maar het is toch gewoon wat Wilders over Rutte zegt? Dus veroordelend van Wilders, maar niet van De Volkskrant, toch? Of lees ik het heel verkeerd en zegt De Volkskrant dit zelf over Rutte (te lui om de liveblog te openen, sorry).

7 likes

Oh wacht, je hebt helemaal gelijk. Ik las het verkeerd, het is dus gewoon een citaat. Hadden ze beter even dubbele punt en aanhalingstekens kunnen gebruiken. Nu dacht ik dat het de mening van de Volkskrant was.

1 like

Oh echt! Ik had het artikel geopend en op “rutteland” en “voordeeltjes” gezocht maar kon niks vinden, dus dacht dat het vanuit de Volkskrant kwam

Toch maar even gecheckt op de site bij de Volkskrant (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/liveblog-politieke-beschouwingen-dit-land-gaat-het-verzet-niet-staken-~bf6f697f/). Als je op “Laad meer” klikt, dan de post van 11.53u. Ook daar staat het onhandig met een punt en zonder aanhalingstekens overigens, beetje slordig…

1 like

Omg Rutteland plz waarom moet het altijd zo infantiel.

3 likes

Nu moet je eerst aan Wilders uitleggen wat de betekenis van infantiel is :grimacing:

2 likes