Nieuws, actualiteit en politiek

Het is net op het nieuws gewoon verteld. Dus vind het onnodig om Linus nu zo aan te vallen als zij een feit hier neerzet wat in het nieuws ook zo is verteld. Neemt niet weg dat het een heeeel erg naar feit is wat natuurlijk niet erg prettig is om te lezen. Snap ook zeker niet waarom zoiets op het nieuws verteld wordt.

3 likes

Dit was geen aanval. Ik heb het (nog steeds) nergens kunnen lezen. Overal wordt alleen maar gesproken over zwaargewond. Ik zit op mijn werk dus heb nog geen nieuws gekeken.

vond het zelf eerder een kritische vraag dan een aanval hoor

7 likes

Sorry, dan heb ik het verkeerd verwoord;). Bedoelde het niet zo zwaar, maar dan vind ik alsnog dat Linus geen verwijt gemaakt hoef te worden. Of hoe het bericht aan haar dan ook bedoeld was.

Edit; het zou ook niet iets zijn wat ik hier zelf zou delen, maar het is niet zo dat het een feit is waar nog over gespeculeerd wordt. Het kwam op mij over alsof Linus werd neergezet als iemand die haar feiten niet goed checkt en wil speculeren over een erg groot drama. Vind ik zelf een vrij groot verwijt, vandaar dat ik het woord aanvallen gebruikte.

Sorry als ik iemand heb gekwetst/getriggert

Volgens mij begint er nu een persconferentie op NPO1

Gatver ik zit hier echt met kippenvel te kijken naar de NOS. Wat verschrikkelijk, ik had het gevoel dat de verslaggeefster het op een gegeven moment het er ook even te moeilijk mee had.

2 of 3 kinderen uit hetzelfde gezin, afschuwelijk :sob::sob:

Vind dit zo zo zo erg

Het was geen Segway, maar van een bedrijf uit Oss…

Ik wist trouwens niet dat het om een elektrische bakfiets ging @quantum
Vandaar mijn gedachtes.

Niet als een aanval bedoeld maar vind je dit laatste niet een beetje ongepast om tussen al deze berichten over het ongeluk te droppen?
Ik snap best dat werk en school doorgaat. Maar misschien handiger om in een ander topic dan die vraag te stellen? Staat nu wel heel krom zo tussen al deze berichten in

Die berichten zijn verplaatst vanuit wjekw. Dus daar was het gewoon ontopic. Maar ik kan niet een half bericht verplaatsen.

Ooh ok sorry @anon98052296 dan heb ik niks gezegd. Was terug aan het lezen. Vond het zo gek ertussen staan. Maar dit verklaart het natuurlijk.

1 like

Ik heb zelf gezien wat het doet als je grootouders al hun kinderen verliezen. Die situatie kom je nooit meer echt meer te boven. Dat je je iedere dag weer afvraagt waarom zij al op jonge leeftijd moesten gaan en jij hier als ouder achterblijft. Ik hoop dat die mensen heel goed worden opgevangen en niet aarzelen om hulp aan te nemen want dit kan niemand aan.

Het nieuws is gecorrigeerd. Uit 1 gezin zijn 2 kinderen overleden en is er 1 zwaargewond.

Wat een drama in Oss. Zit die elektrische bakfietsen van kinderdagverblijven regelmatig overal rondrijden. Nooit bij stilgestaan dat er zoiets gruwelijks kon gebeuren. En die kans is ook heel klein natuurlijk…

Afschuwelijk voor alle betrokkenen. Mijn zus werkt op de kdv en daar hebben ze ook zo’n stint, verschillende ouders hebben nu aangegeven dat hun kind daar niet meer in mag. Mijn zus durft er sowieso niet mee te rijden omdat ie blijkbaar best hard gaat. En als ie dan blijkbaar ook nog gevaarlijke gebreken heeft…

Oh wat heftig dat twee kinderen uit 1 gezin zijn overleden en nog 1 die zwaargewond is. Dat de grond onder je voeten vandaan is gezakt en dat je tegelijkertijd sterk moet houden voor je andere kind. Verschrikkelijk.

4 likes

Er staat nu een foto op RTL nieuws van de stint die weggetakeld wordt. Mijn hart breekt. :broken_heart:

Weg