Nieuws, actualiteit en politiek #3

Oooh grappig! In mijn Marokkaanse paspoort heb ik het ook niet maar op mijn MA identiteitsbewijs staan wel de namen van mijn ouders

3 likes

Ja klopt, ik zag laatst een oude identiteitskaart en daar stond ook je oogkleur, huidskleur, haarkleur en omschrijving van je neus (!!) op onder andere.

8 likes

“Een flinke gok”

9 likes

Als iemand met een flinke neus zou ik wel benieuwd zijn in welke categorie mijn neus zou vallen. Je zou maar iets als “afwijkend” erop krijgen :’)

1 like

Nou zulke dingen kunnen het best geweest zijn haha, er was er iig een met “normaal” dus ben benieuwd wat de andere categorieĂ«n waren. Kan alleen geen voorbeeld vinden
@Hejira

1 like

Er is in de USA weer een school shooting geweest (zo gek vind ik dat, maar oke) en er is zo’n filmpje van jongeren die zich in een lokaal verstoppen (geen graphic beelden oid) met deur op slot

De shooter zegt ‘ik ben een agent je kan eruit komen’

Een jongere zegt ‘dat risico willen we nu niet nemen’

De shooter zegt iets in de trant van ‘just check my badge bro’

Jongeren hebben door dat dit geen agent is (want bro en jonge stem) en vluchten door het raam naar buiten (en zijn veilig).

Zo erg dat die jongeren dit mee moeten maken maar vind het ook heel knap gedaan en bedacht van ze! Super verstandig van ze, kan er bijna van huilen wat voor goede beslissingen ze hebben genomen met z’n allen.

41 likes

volgens mij krijgen die kinderen in amerika regelmatig school shootings oefeningen ook, gewoon omdat het zo waarschijnlijk is dat zoiets gebeurd :cry:

6 likes

Echt zo bizar. Had ook gelezen dat ze niet wisten of het een oefening was in het begin inderdaad.

Alsnog heel knap om zo jong al zulke wijze beslissingen te nemen, ze kunnen super trots zijn op zichzelf. Vind het echt knap.

4 likes

Holy shit hey
En de verdachte is 15 lees ik net?!
Hoe vaak komt dit wel niet voor he, echt grimmig

2 likes

Op Reddit wel eens gelezen dat er lespakketten zijn en oefeningen zijn vergelijkbaar bij ons bij brand die regelmatig worden herhaald. En deuren die kogels tegen kunnen houden:

1 like

Ik heb deze video ook gezien en kreeg er echt kippenvel van, dat kinderen zo over dingen na moeten denken en trainingen daarin krijgen vind ik bizar. Goed dat ze het krijgen, maar bizar dat het nodig is. Las in de comments dat sommige scholen ook bepaalde codewoorden hebben afgesproken die ze erbij moeten zeggen door de intercom, want anders moeten kinderen het bericht niet geloven omdat diegene bedreigt zou kunnen worden met een wapen. Ook dat sommige kinderen naar school gaan met kogelwerende rugzakken. Dat soort dingen kan je je hier toch niet voorstellen.

2 likes

Ik heb een keer zo’n oefening mee gemaakt op een Amerikaanse school in Nederland. Was daar voor een zakelijke afspraak en toen geven ze aan dit wel vaker te oefenen en ook vaak met acteurs en effecten :scream:

Zo schaamteloos dit van de VVD :clown_face::angry:
https://www.ad.nl/rotterdam/vvd-verspreidt-nepflyers-tegen-foute-beleggers-we-zijn-er-klaar-mee~af395bd77/

Hele briefje:

4 likes

Oké, ik snap dat dit volledig niet is waar het om gaat, maar waarom staat er huizen* en verwijst die * nergens naar?!

6 likes

Dit is zo irritant! Ik zit altijd te zoeken naar het tweede sterretje met de uitleg :joy:

4 likes

De ouders waren gisteren ook gevlucht omdat ze aangeklaagd gingen worden.

Ze laten dus hun zoon in de steek nadat ze een wapen voor hem hadden gekocht op zijn 15e verjaardag en NIKS gedaan hebben om de school shooting te stoppen.

Ondanks meerdere gesprekken met de schoolleiding over de gewelddadige berichten van hun zoon.

Parents of the year award hier. :cry:

Ik heb ergens gelezen dat de politie had gezegd dat het niet om de schutter ging die dat zei maar dat het echt iemand van de politie was.

1 like

Nou die agent mag dan ontslagen worden als hij pissig gaat zeggen ey stel je niet aan just check my badge bro

1 like

Kak ik kan de insta zo gauw niet vinden maar er valt heeeel veel te zeggen over hoe die schutter nu zo goed als mogelijk niet wordt weggezet als terrorist, maar iemand van kleur wel heel snel. Al is dat dan niet het geval. Bijv. bij deze moordenaar dat ze een onschuldige kinderfoto hebben gebruikt voor in de media.
Weet iemand toevallig wat ik bedoel? Heel typisch.

7 likes

Ja net zoals angelic white troubled boy vs terrorist

1 like