Volgens mij kwam dit ook zo voorbij laatst bij een aflevering van Danny ghosen toen hij vluchtelingen volgde. Echt een ideaalbeeld over Engeland en vaak nergens op gebaseerd idd
Ugh meteen al nekharen omhoog bij âexotischâ. En zoals eronder staat: hij krijgt de kans om te zeggen âOk exotisch had ik niet moeten zeggen, ik bedoel Nederlandersâ maar naast dat ie het niet inziet is zijn ego echt te groot hĂ©.
ja, maar hij probeert elke keer wat hij zegt te nuanceren tot iets anders. wat me echt tegenstaat is dat niemand (en ook de voorzitter niet, maar dat zien we bij FvD ook) Sylvana bijvalt. uiteindelijk gaat het om een hele korte zinsnede en verband dat hij legt (achteloos, dat toont al aan hoe gebruikelijk dit soort redenaties zijn in zijn departement) wat echt niet zoveel additionele uitleg behoeft omdat het racistisch is; drugscriminaliteit = exotische mensen.
we verdienen echt wel beter, ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die deze jobs beter in kan vullen dan deze mensen (Ferd en consorten)
Zaak De Pauw in België (bekende tv-maker die heel veel vrouwen heeft gestalkt, over veel van hen had hij ook een extra machtspositie als werkgever)
Ik vind deze opinie een beetje meh. Goed bedoelt maar te voorzichtig en de bal een beetje misslaan. Vooral dat stuk over dat hij hen geen slachtoffers wil noemen omdat ze getalenteerde vrouwen zijn. Ehh of je slachtoffer wordt van een stalkende zwaar grensoverschrijdende man heeft niks te maken met hoeveel talent je al dan niet hebt hoor, kan gewoon naast elkaar bestaan en laat ons aub een slachtoffer een slachtoffer noemen. Alleen zo erkennen we de ernst van wat de dader heeft gedaan en het zegt verder niks over wat die vrouwen naast slachtoffer nog allemaal zijn. En waarom ook nog eens Bart zijn talent willen benoemen. Is ook voor zijn dader zijn totaal niet relevant.
https://egypt-papers.disclose.ngo/en/chapter/operation-sirli
Frankrijk is echt vreselijk, damn
Het gaat over geheime operaties vanaf 2015 waarin duizenden burgers zijn gedood in Egypte met de hulp van Frankrijk
Ik vind dit artikel wat eigenlijk over Kid Rock gaat haha zo goed uitleggen in welke tijd we leven met alle mensen die begrippen als vrijheid helemaal gekaapt hebben en verkeerd gebruiken. 't Is een plus artikel helaas maar even enkele treffende stukkenâŠ
Rechtse vrijheidsstrijders als Kid Rock en de organisatoren achter de Mars Voor Vrijheid hebben minstens Ă©Ă©n ding gemeen: ze geven enkel om âvrijheidâ wanneer het die van hen zelf aanbelangt.
Pas op, ZE gaan uw vrijheid af pakken! Pas op, ZE gaan u de mond snoeren! ZE hebben het op u gemunt! En mijn favoriet: ZE willen verdeeldheid zaaien! Het is allemaal een verlengde van het klassieke âpas op, ZE komen uw vrouw en uw werk af nemen!â.
En over Dries Van LangenhoveâŠ
Hij liep er rond met de pancarte â one has a moral responsibility to disobey unjust lawsâ . Een citaat van Martin Luther King. Dus: een Kamerlid van het Vlaams Belang, de partij waarvan Ă©Ă©n van de kopstukken dakloze asielzoekers aan het Noordstation ooit âschurft-, malaria- en tbc-migrantenâ noemde, de partij voor wie vrijheid begint waar pakweg de vrije keuze voor een hoofddoek stopt, en die transgenders als âabnormaalâ bestempeld. DĂe man bedient zich van een citaat van Ă©Ă©n van de grootste mensenrechtenactivisten in de geschiedenis.
Combinatie van redenen hiervoor, als ik hoor hoe populair Engeland is bij mensen uit het land waar ik ben geboren (Iran): taal, staat bekend als âminder gedoeâ (gelet op AZCs in Europa en strengere procedures) plus sneller ah werk kunnen + bepaalde aantrekkingskracht als welvarend land (nogmaals gaat meer om perceptie dan daadwerkelijk zo)
Ik walg echt van deze man.
https://www.ad.nl/show/mode-icoon-virgil-abloh-41-overleden-aan-de-gevolgen-van-kanker~a1f903e7/
Woow deze kwam even uit het niets voor mij. Sneu
En dan vinden we de Nederlandse politiek al een circus
België schrapt geslacht van identiteitskaart in kader van inclusiviteit
Good job België
Volgens het artikel gaat Nederland dat ook doen, dat wist ik nog helemaal niet.
Jammer dat het wel op het paspoort zichtbaar blijft.
waarom staat bij NL eigenlijk je lengte erop? Ik ken geloof ik geen andere nationaliteiten/paspoorten die dat ook hebbe
Ik heb mij vroeger ook nog nooit hoeven te meten bij aanvraag, dus 100% betrouwbaar zou het ook niet zijn.
Verklaart misschien ook hoeveel mannen ik ken die sowieso wat centimeters erbij smokkelen, maar dat is een heel ander onderwerp
Haha ik heb er ook wel cms bij gelogen! Ik heb een tijdje een ID kaart gehad waarop ik 1,60m was. Ik moest mezelf meten en niemand controleerde het. Ik ben net 1,57m.
Maar iemand benoemde dit dus vanmiddag op Radio 2, over die lengtes alleen heb ik niet het hele item kunnen horen en nu denk ik er de hele tijd over na
Volgens mij stamt het uit de tijd dat paspoorten nog geen fotoâs hadden, sommige landen hebben ook oogkleur erop staan bijv, dan kon je toch nog enigszins verifiĂ«ren dat het paspoort bij de persoon hoorde. Nu met de vingerafdruk in de chip is het eigenlijk totaal overbodig geworden.
Misschien dat wij als langste land van de wereld het leuk vonden om dit wapenfeit in het boekje te houden
Ik ben voor mijn gevoel ook al 20 centimeter gekrompen sinds dat moment
Ik zou niet weten waarom het erin staat maar in mijn Nigeriaanse paspoort staat mijn lengte ook gewoon. In Nigeria ben ik 3 centimeter langer dan in Nederland. Dus ja accuraat is het sowieso niet.
Ik heb een hele tijd geleden een item gezien waarin ze migranten in Calais interviewden over deze vraag, waarom UK? En gek genoeg gaf een aantal mensen daar als reden âhet klimaatâ, en dan bedoelden ze dus letterlijk de temperatuur etc.