Ollongren moest stoppen, omdat ze een blaadje verkeerd om hield. Een heel concept akkoord vergeten in de trein is jammer maar oké? Geloofwaardig man.
Uh, dat ligt toch ook behoorlijk aan de inhoud van de gelekte stukken.
Ik vind het ook niet zo dramatisch hoor, er worden zoveel stukken steeds gemaakt in zo’n formatie, maakt niet zoveel uit dat er 1 lekt. En als dat bewust is, nou ja veel plezier ermee dan. Weinig nieuws in die stukken.
Ik ga helemaal stuk om deze tweet. Dit is echt een sorrybriefje van een kind van tien.
‘Dat is een fijne manier van reizen’
Ik kan het niet voorstellen dat je dit perongeluk doet want ik kan me niet voorstellen dat je dit soort documenten in de trein gaat zitten lezen waar ook mensen gewoon kunnen meelezen.
En tenzij hij t document in dat tussenstuk had gezet tussen twee bankjes bovenin (waar ik al meerdere malen m’n tas ben vergeten) , not buying it.
Vind ik ollogrens verhaal veel geloofwaardiger.
Is jokken eigenlijk wel ok volgens de bijbel? Of alleen als je t doet om je eigen hachje te redden? Of is de CU alleen bijbel light tenzij het om de integriteit van een vrouwenlichaam gaat?
Is gewoon reclame voor de NS! Het is een fijne manier van reizen, goed voor het milieu en je komt niet in de problemen met je werkgever als je belangrijke documenten in de coupe laat slingeren
Hahahaha nou ik denk dat de kans vrij groot is dat ik ontslagen word als ik vergelijkbare documenten in de trein laat slingeren (of überhaupt lees)
Zoveel vragen. Reist Segers 1e of 2e klas? Zat er verder niemand in de coupé die zag dat hij papieren liet liggen? Als je op dat moment aan het lezen bent en je komt onverhoopt aan op het station, propt iedereen toch alles in de tas, kijkt nog even om en vertrekt dan? Was hij aan het lezen en heeft hij het bewuste document toen neergelegd op het tafeltje? Is hij in slaap gevallen en zijn de papieren toen op de grond beland en vergeten?
Is Segers een sloddervos of gewoon een slechte leugenaar?
En waarom reageert onze demissionaire premier altijd zo dommig op dingen? Met je ‘milieutechnische’ treinreis🙃
Ja, duh? Maar nu doe je wel heel makkelijk over deze stukken. Als dit niet bewust gelekt zou zijn, zou het echt wel een groter issue zijn. Zijn niet zomaar wat aantekeningen ofzo.
FvD is weer op dreef. Ik vind het echt walgelijk dat ze collega-Kamerleden bedreigen in een debat.
En dan ook nog hun achterban opjutten.
Wauw ik las die tweet en ik dacht idd ook gelijk ik mis Ariba. Ik heb bij Bergkamp ook altijd heel erg het gevoel dat zij afwacht wat er in de zaal gebeurd qua reactie en op basis daarvan eventueel ingrijpt, terwijl Arib veel meer het heft in eigen handen nam.
Ik snap echt al dik een jaar niet meer dat collega kamerleden uberhaupt met fvd in gesprek gaan. Gaan we nu echt elke keer dat ze een grens overgaan (en dat doen ze al jaren. Het is elke keer net ietsjes erger) verbaasd en geschrokken zijn en verder niks doen terwijl die schurken met een busje het land doorgaan om mensen op te hitsen? Je zit nu dus met een partij in de kamer waarvan de achterban de moeder van een ander Kamerlid (vind ik erger dan een Kamerlid eerlijk gezegd) bedreigt én die partij moedigt dat aan? Iedereen kritische persoon ziet al jaren dat we hierop af rollen. Zal me niet verbazen als je binnenkort met ernstig geweld aangespoord door de fvd zit. Ondertussen zitten we met pers die dit maar minimaal veroordeeld en een kamervoorzitter die bemiddeld zoals ik tussen mijn neefje en nichtje bemiddel als ze ruziën om wie welk snoepje mag.
Oepsie
Volgens mij besteed veel van de pers bewust weinig aandacht hieraan.
Waar baseer je dat op? Ben benieuwd. Ik bedoel overigens niet dat de krant er weinig/geen aandacht aan moeten besteden (denk dat we het stadium waarin dat kan voorbij zijn). Wel dat de krant de juiste duiding hoort geven. Correcte beschrijvingen van wat er gebeurt is. Een ferm oordeel wanneer dat noodzakelijk is. In de grote kranten en nieuwspltforms wordt fvd nog zeer regelmatig behandeld en vaak met incorrecte beschrijvingen. NOS kopt zojuist nog dat Sjoerdsma zich bedreigt voelt. Dan denk ik: hij is bedreigd, dat is iets wezenlijk anders.
Edit: Ik vind de kop van nrc nu bijvoorbeeld veel correcter. ‘
Kamerdebat verstoord na dreigementen FVD-Kamerlid Van Houwelingen’. Dan denk ik: dat is nou een goede feitelijke beschrijving van de gebeurtenissen. Hadden we dat vijf jaar eerder structureel gedaan had zo’n partij nu misschien een stukje kleiner geweest.
In de podcast de stemming van nos en 1vandaag hebben Xander en Joost het er best vaak over hoe zij zelf worstelen met FvD en wat ze wel en niet berichten daarover.
Zwijg je ze dood om ze geen podium te bieden of besteed je er aandacht aan en geef je er duiding aan.
Kan me goed voorstellen hoe lastig dit is, elke keer als ik iets van fvd zie wordt ik zo ontzettend kwaad dus ik hoef het persoonlijk niet in de media te zien.
Maar er is ook een groep die dit zonder context ziet en oordeelt en daarvoor is het misschien wel goed dat er aandacht aan wordt besteed om de juiste context te schetsen en te veroordelen.
‘Schorem voor Democratie’, dat vind ik wel een mooie. Of misschien beter nog: Schorem van de Democratie, want voor democratie zijn ze nooit geweest.
Wat super goed! Ik vond het ook niet rijmen dat die daar nog stonden.
Hoe kan een 17-jarige jongen die met een semiautomatisch wapen twee mensen doodt als niet schuldig worden verklaard? Wtf. Wat deed hij überhaupt daar met een wapen.
Murica.