Nieuws, actualiteit en politiek #3

Als het aan Hugo ligt, betaal je meer dan een munstuk om op de boot te komen

6 likes

@Brum en anderen die me hebben geholpen gisteren. Dankjewel. De hele dag werd ik van het kastje naar de muur gestuurd door beheerder, aanbieder en monteur en iedereen bleef maar volhouden dat m’n verbruik correct gemeten werd maar dankzij jullie hulp heb ik vanochtend duidelijk gekregen bij de aanbieder dat het probleem lag bij de prijs berekening. Er zat een fout in de software en er werd een prijs van VIJF EURO per kuub gerekend. De telefoon stond roodgloeiend vandaag vertelde de mevrouw aan de telefoon.

23 likes

wat fijn!
ik vind het echt heel nice dat je zo zuinigt leeft trouwens. vergt het veel van je of vind je het juist prettig(er) zo zonder televisie, douchen thuis etcetera?

Veel dingen doe ik echt bewust vanuit milieu bewuste overtuiging en omdat ik het lekker rustig vind, een grote koelkast bijvoorbeeld zorgt ervoor dat mensen meer kopen dan nodig, douchen doe ik op de sport school dus waarom dan ook nog een keer thuis, dat is misschien wel echt gierigheid van mijn kant haha

2 likes

Maar als ze het zien, waarom zouden ze het dan filmen. Lijkt mij sterk dat als je het ziet dat je dat dan online gooit. Maar inderdaad, aan de beelden te zien, lijkt het me ook heel sterk als ze het niet zien

Ik ben plaatsvervangend opgelucht! Vijf euro per kuub, wat een nachtmerrie zou dat zijn.

2 likes

er is een slachtoffer van astroworld hersendood verklaard.
het is dat meisje dat ze op haar hoofd lieten vallen, maar ze had daarvoor al zo lang geen zuurstof gehad dat ze al hersendood was toen ze op de stretcher werd gelegd. maar toch hoe kan zoiets gebeuren in godsnaam.
als de medics een cpr masker hadden gehad had ze misschien nog genoeg zuurstof kunnen krijgen

ik lees dit ook onder een post

echt HOE DAN, livenation is zó’n groot bedrijf waarom zou je dit zo doen?

12 likes

oke wauwie, er is dus een online counceling platform dat betterhelp heet.
na de gebeurtenissen hebben die aan iedereen die op astroworld is geweest een maand ‘gratis’ therapie aangeboden. in hun termen en voorwaarden staat dat ze de persoonlijke info over je mentale gezondheid delen met derden voor marketing doeleinden. grote kans dat astroworld betaalt krijgt voor deze samenwerking, en ik las ook dat je de eerste dagen je cc gegevens moest invoeren voordat je je maand counseling kreeg

:exploding_head::exploding_head::exploding_head:

hier een verhaal van iemand die, zonder ervaring, via een sms en zonder id check werd aangenomen als beveiliger op astroworld. zijn oom kwam mee met hem en die werd on the spot aangenomen als beveiliger en ook zonder id check neem ik aan.
ik vind het al behoorlijk gestoord dat er niet eens een briefing is geweest maar dit is extreem

ben benieuwd in hoeverre livenation de gehele organisatie van rock werchter doet en of werchter hier iets mee gaat doen

4 likes

Weet ook niet wat ze precies aanbieden als hulp, maar juist van dit soort mogelijk traumatische ervaringen is bekend dat je er niet gelijk op moet gaan therapieën inhoudelijk. Dat dat kwaad doet en geen goed

1 like

het is sowieso belachelijk dat ze een PROMO code hebben en dan mag je een maandje therapie voor zware ptsd đŸ„ČđŸ„ČđŸ„Č en de organisatie verdient er fucking geld aan

iedereen moet een dikke schadevergoeding krijgen waarmee ze zoveel therapie als nodig kunnen krijgen en vrij kunnen nemen van werk of school om te herstellen

10 likes

dit is wel een interessante side to side van twee festivalstages met verschillende barriĂšre placering. het ziet er echt heel krap uit zo, weinig ruimte om weg te komen maar wel veel ruimte om aan de zijkant in te stromen. staan interessante theorieĂ«n in de comments, bijv dat de tegels zo ver uitgelegd zijn dat mensen het gevoel hebben dat ze meer richting het midden binnen die krappe barriers ‘horen’ te gaan. al is al met al het nr 1 probleem gewoon de hoeveelheid mensen geweest natuurlijk.
op de eerste foto zie je waar de sinkholes zijn gevormd door de spullen die er op de grond liggen. heb meerdere reports van mensen gelezen die uit een pit konden komen maar toen geen broek en schoenen meer aan hadden

en ik dacht eerst dat Travis het misschien niet helemaal doorhad, dat de mensen die schreeuwden en de human sinkholes niet in de voorste area’s waren. maar NO WAY dat hij niets heeft doorgehad, kijk hoeveel kleding er ligt in dat linker voorste stuk en hoe dicht die plek bij het podium is. in het midden werden mensen over de barricades heen getrokken, het kan niet dat hij alleen 1 bewusteloos persoon heeft gezien en niemand ‘stop the show’ heeft horen schreeuwen.

5 likes

https://www.ad.nl/binnenland/zeeuwse-snackbar-zit-amerikaanse-fastfoodketen-wendy-s-al-jaren-dwars-en-wint-opnieuw-rechtszaak~a3968e58/

Ik moet hier zo om lachen. Echt no way dat die Zeeuw ooit toe gaat geven :rofl:

52 likes

Oh haha daar kwam ik vaak in mijn middelbare schooltijd. Inderdaad zo’n Zeeuw heeft een harde kop en geeft never toe :joy:

3 likes

Volgens mij is Better Help wel gewoon een legit app. Ik hoor er veel over en ze hebben vaak promo’s.
Denk niet dat ze er per se van willen profiteren, maar dat dit voor veel mensen Ă©Ă©n van de weinige opties is om aan hulp te komen. Amerika is gewoon schijt als het om zorg gaat

Mijn man (muzikant) tipte me deze podcast aflevering. Hier komt oa aan bod dat ja, Livenation is een hele grote speler met heel veel ervaring, maar dat Astroworld heeft gezegd van wij doen 95% en jullie zijn voor die 5%. Dus dat is wel een interessant stuk.

(Sorry ik heb hem nog niet geluisterd, dat ga ik nu doen. Maar dit is wat mijn man vertelde)

Edit; en natuurlijk ook de voorgeschiedenis van Travis Scott dat hij er gewoon op kickt en oproept om te rellen.

4 likes

Oh interessant ik ga deze luisteren! Ik wil eigenlijk geen filmpjes of beelden zien van wat er gebeurde omdat ik wel weer naar festivals wil gaan en bang ben dat ik anders niet durf :woman_shrugging::sweat_smile: (en geen behoefte voel om heftige beelden te zien).

Ik zag (dankzij dietprada die ook die tiktok van @kali over dat therapie platform deelde) wel een filmpje van hoe travis reageerde toen een fan zn schoen probeerde te stelen en dat was ook niet fraai. Echt niet ok.

Zou me niks verbazen als hier een manager ofzo achter zit die denkt “maar we kunnen alsnog hieraan verdienen door deze samenwerking aan te gaan”.

2 likes

Holy shit dat filmpje van die schoen. Wat heftig, totaal overtrokken en agressief!? Kan bijna wel huilen voor die jongen. Wow.

Keep them coming, die filmpjes over hoe aso TS is. Ik vrees zo dat zijn (jonge) fans hem hiermee weg laten komen. Dit gaat veel te ver.

2 likes

Ik ga vanavond die Netflix docu eens kijken!

Maar ik wil wel gewoon m’n travis scott jordans houden hoor :sweat_smile:đŸ„ČđŸ„Č

1 like

Op zich is Betterhelp wel een app die vaker sponsoring doet en heus voor een deel van de mensen de beste optie is (qua betaalbaarheid), maar ze zijn recent nog in opspraak geraakt vanwege het doorverkopen van data en de matige dienstverlening. Daarnaast, een maand gratis waarbij automatisch betaald verlengd wordt in ruil voor een trauma dat je mogelijk opgelopen hebt
 Dat is geen goede daad.

10 likes

ik zou de tiktok even bekijken (en mn post nog een keer lezen?) voor je dit roept, en als een app je psychische info doorverkoopt aan derden is er sowieso niets legits aan

8 likes