Ja dat verschil is dus omdat ik eerst een chill oud tarief had en nu niet. Dat is wat je dus steeds op het nieuws ziet, 6x zo hoog kan gewoon echt gebeuren. Ik word zelf ook helemaal gek maar zit in een oud sloophuis dus sta machteloos
O man ik voel me soms zo schuldig als ik ren nacht in mijn warme bed heb geslapen terwijl ik weet dat het vannacht zou gaan vriezen aan de grens met Polenš¢
Tussen september en nu zit inderdaad een stijging maar tov een maand geleden zijn de prijzen alweer aan het zakken
Of dit doorzet is natuurlijk niet te zeggen maar het zou niet vreemd zijn als de prijzen hoger zijn in de wintermaanden, gezien de mogelijke weersomstandigheden
Overigens was ik oprecht benieuwd naar de cijfers achter je verbruik (hoeveel m3 en kWh hebben we het over?) want 30 euro per maand in een oud sloophuis is erg weinig
Ik heb een 5 kamer gezinswoning maar gebruik geen gas, de thermostaat staat op 6graden, ik douche buitenshuis en heb geen tv/entertainment etc, alleen 1 led-lamp maar ga altijd om 9 uur slapen dus gebruik zoveel mogelijk daglicht. Ik heb 1 elektrisch pitje waar ik op kook maar eet ook veel koud, heb alleen een kleine vriezer, geen koelkast. Volgens mij is dat een kleine samenvatting van hoe energie zuinig ik leef en het voor elkaar kreeg jaren zo zuinig te leven
Maar dat kan dan toch bijna niet kloppen? Een gezin dat wel gemiddeld gas en elektra gebruikt zou dan zo 1000 euro per maand betalen. Weet je zeker dat het maandbedrag is gebaseerd op je daadwerkelijke verbruik?
Ik denk dat ik mijn punt niet duidelijk maak. Als dit inderdaad jouw verbruik is, dan vraag ik me af welke leverancier daar 284 voor kan rekenen. Op hoeveel m3 en hoeveel kWh is die ā¬284 berekend en is dat dezelfde hoeveelheid als waar je ā¬30 op berekend was?
Het is niet dat ik je niet geloof, ik probeer te helpen.
Hahahahahaha die account kende ik nog niet (overigens ben ik zelf ook een zoān witte hipster maar kan ik verder ook vrij weinig aan doen).
Ik ben even in een Tyler controversy rabbit hole gedoken haha Iāll report back.
Heb vanmiddag trouwens maar weer eens astroworld geluisterd en ik vind het eigenlijk helemaal niet heel boos ofzo maar was wel echt chille muziek om op te werkenā¦ niet echt om op te moshen.
Het is wel heel empathisch, maar met schuldgevoel belast je alleen jezelf lijkt mij
Tenzij je een nazi bent. Dan krijg je klappen en laten ze je liggen. Is ook etiquette.
Raarste wat ik ooit heb meegemaakt was een gemoedelijke punk show waar de beveiliging ruzie ging zoeken met publiek. En die band moest de hele tijd stoppen om te zeggen dat ze op moesten zouten. Echt omgekeerde wereld, die mensen moeten daar zijn voor jouw veiligheid en proberen vervolgens te vechten Uiteindelijk moest de beveiliging de beveiliging naar buiten begeleidenā¦
Ik vind het allemaal zo kut. Ik woon alleen, moet dus alle kosten zelf dragen. Op deze manier kan ik niet fors sparen voor als ik ooit een huis wil kopen. Ik wil ook gewoon een beetje leven, af en toe uit eten, een drankje doen op vakantie etc. Maar alles wordt duurder. Kreeg net een mail dat de premie van de zorgverzekering omhoog gaat. Het is in 2 jaar tijd met ā¬10 gestegen.
En ik weet dat ik eigenlijk niet mag klagen. Ik heb een leuk huis. Ik huur particulier en bij aanvang was de huurprijs lager dan ā¬710 dus ze zien het als sociale huur, waardoor ze dus niet klakkeloos de prijzen omhoog kunnen gooien. En in juni liep mijn energie contract af, dankzij een irritant mannetje van Essent aan mijn deur, is die vastgezet voor 5 jaar en betaal ik dus maar ā¬55 per maand. Ben hem met terugwerkende kracht heel dankbaar, want ik heb ja gezegd om ervan af te zijn. Maar ik zie om me heen bij collegaās en vriendinnen wel de onzekerheid of ze dalijk alles nog kunnen betalen. Soms denk ik wel: hoe moet dit allemaal verder?
Ik herken alles wat je schrijft.
Het leven wordt echt onbetaalbaar. Ik werk 5 dagen en alsnog heb ik geldzorgen.
Dit artikel heeft 2 wel interessante (oke nee lugubere) videoās over het Travis Scott concert erin, namelijk een (inmiddels verwijderd natuurlijk door Ms Jenner) video van Kylie haar IG Stories waar duidelijk een ambulance te zien is onderin. Zij claimt dat ze allebei van niets wisten, maar ik las ook dat ze is geĆ«vacueerd om een bepaalde tijd die niet klopt met dat statement.
Tweede filmpje is nogal naar om te zien omdat er een bewusteloos iemand het publiek uitgedragen wordt, en het lijkt toch wel alsof Travis daar gewoon naar staat te kijken en zingt lekker door.
Omdat dit zijn eigen festival is vrees ik (maar hoop ik ook) dat dit hem toch wel flink wat narigheid gaat opleveren. Laten we hopen dat het in ieder geval voor verbeteringen qua veiligheid, beveiliging en crowd control gaat zorgen in de toekomst.
Als laatste: ik las een comment van iemand uit Australie die zei dat ze daar bij concerten altijd hekken/vakken oid als publiek hebben, zodat als er iets gebeurt iemand direct uit zijn vak gehaald kan worden want dat is natuurlijk veel overzichtelijker. Klinkt als een briljant plan, waarom is dat niet overal!?
Vind dit ook wel een goede etiquette om in de Tweede Kamer in te voeren.
In Nederland en voor een groot deel in Europa (ik heb veel concertzalen gezienš
) heb je ook vakken. In ieder geval altijd dat het āeerste vakā voor het podium wordt afgezet. Dan heb je dat als je vooraan staat je wel druk van de mensen achter je hebt (zo een 10-30 rijen) maar niet dus een hele zaal die tegen je drukt.
En heel soms heb je achter het eerste vak nog een tweede vak. Dus er is altijd een soort van controle van de ruimte en de verdeling van de mensen.
Wat je ook vaak hebt bij concerten is golden circles die zijn sowieso ook afgesloten met hekken, dus dan heb je ook een max aantal mensen in dat vak + daar achter de rest van de zaal.
Wat ik niet begrijp is dat dit festival samen met live nation is georganiseerd. Dat is een hele grote speler met superveel ervaring dus hoezo hebben ze dit laten gebeuren? Die weten toch precies hoe het werkt om een festival van deze grootte te organiseren. En krijgen ook miljoenen claims aan hun broek en dat is ook nog nauwelijks te zien in de beurskoers.
Ik geloof geen reet dat je vanaf dat vip tentje niet doorhad dat het op het veld helemaal mis aan het gaan was trouwens.
ben benieuwd in hoeverre hij nu cancelled is of niet
Als ik de comments op de laatste Instagram foto van Drake zie, waar iedereen vooral heel veel emojis post, heb ik er een hard hoofd in
Ik ook totaal niet. Je ziet het op het filmpje zo duidelijk, dan is dat in het echt ook zo.
Weet niet goed in welk topic deze past want is niet per se nieuws of zo, maar ik kwam dit net tegen op Twitter, moest lachen.
āPrime Minister of the Underworldā
Mark Rotte, de premier van de Onderwereld, met zijn rechterhand Hugo de Jokker die de veerboot op de Styx overvaart
Niets aan veranderen
Niks aan de vertaalfunctie aanpassen. Dit klopt 100%