Als je trouwens de Reddit /PublicFreakout bezoekt zie je nog veel meer filmpjes van die avond. Maar ook het ene beruchte waarbij TS crowdsurft, een fan zijn schoen afpakt en TS daarna het publiek oproept om die gast in elkaar te rammen. Wtf hoor.
Bah ik kijk nu op die sub en je ziet gewoon een video dat ze een bewusteloos meisje op een stretcher uit het publiek willen halen en ze haar op haar hoofd van de stretcher af laten vallen. Lijkt er niet echt op alsof deze mensen weten wat ze aan het doen zijn.
ik ben echt heel benieuwd hoe de beveiliging onderling heeft gecommuniceerd en of er een soort âhoofdâ beveiliging was. ik kijk een interview met een meisje dat vertelt tijdens het concert een uur lang mensen heeft gereanimeerd die continu uit het publiek werden getrokken door de beveiliging, hoe kan het nou zijn dat er niemand op het idee is gekomen iemand van achter de schermen het podium op te laten rennen om het concert te onderbreken en de lichten aan te zetten.
Dat heb ik inderdaad ook gezien. Plus talloze videos van mensen vast op of onder anderen. Ik vind het echt heel twijfelachtig dat er nog maar een tiental in het ziekenhuis liggen. Het lijkt ook niet om Ă©Ă©n drukke plek in het publiek te gaan, zo veel alarmerende filmpjes vanuit verschillende plekken.
Kwam net een tegen van de vip ruimte. Ik dacht door de verhalen dat het oké was, groot en afgeschermd. Ik wil niet mommyshamen maar ik vraag me wel af waarom je in tijden van covid, zwanger je de beslissing maakt om hierheen te gaan en je dochter van drie ook?
Ik vind dit eigenlijk best wel positief. Meer dan 60% erkent klimaatverandering als grote dreiging, 76% zou strictere maatregelen accepteren en meer dan de helft neemt zeker individuele maatregelen. Als je kijkt naar de statements die ondersteunt sworden zie je vooral een groot informatie gebrek. Mensen die denken dat er geen consensus is in de wetenschap, die informatie of geld tekortkomen. Dat is allemaal oplosbaar en draagt bij aan draagvlak. Mensen passen niet zomaar hun gedrag aan, daar moet je ze in meenemen. Ze moeten het ergens voor doen, je mag er best een prikkel introduceren en het helpt als de rest ook mee doet. Dus ik vind het ook niet heel schokkend dat mensen nu zeggen: nah ik doe genoeg.
Ik denk dat het, zeker met dit soort uitslagen, nog eens heel rap kan gaan op de dag dat we een premier hebben die eens uitspreekt dat dit prioriteit is, financieel prikkels introduceert, aantrekkelijke subsidies introduceert, goede leningen introduceert die kunnen bijdragen en met een volgbaar landelijk transitieplan komt. Een duidelijke stip op de horizon. Als we het allemaal doen en achterblijven ineens een (financieel) onaantrekkelijk scenario wordt zul je zien hoe snel het kan gaan. Grootste probleem is denk ik nog dat die horkerige premier van ons de sociale studies niet erkent.
âhij heeft kinderen op concerten aangespoord elkaar van het balkon te gooien waardoor een jongen nu voor zijn leven verlamd is, en op andere festivals opgeroepen om het podium te bestormen en dat publiek toch wel sterker is dan de beveiliging.â
Jeeeeeetje. Hoe bestaat het dat deze man nog niet is gecanceld? Het wordt om minder gedaan. Wat ontzettend erg
Ik zie niet dat Kylie âconcernedâ kijkt op dit filmpje.
Kris Jenner
@ZusjevanJoost nee ik inderdaad ook niet. Maar ik postte die video omdat ik het ook maar een crappy vip vind voor een zwangere vrouw + peuter. Had iets heel anders verwacht.
ja echt fucking heftig. ik vraag me af of het niet stopzetten van het concert te maken heeft gehad met hem als persoon. komen meerdere filmpjes naar boven waar hij zelf crewleden aanvalt, cameramannen duwt en op hun cameraâs trapt.
ik denk dat er echt veel doden en gewonden zouden zijn voorkomen als ze het concert zouden hebben stopgezet en travis had laten zeggen YO dit is ernstig, jullie moeten allemaal stilstaan en rustig drie stappen naar achter doen en niet rennen.
die crowd collapse pits ontstonden al 10 minuten nadat het concert begon, het is superdenkbaar dat mensen gewoon een uur op de grond onder 4 andere mensen hebben gelegen.
(op dit filmpje zie je van binnenuit zoân pit, mensen zijn echt in paniek dus triggerwarning, op dit laatste filmpje van de carroussel zie je de pit ontstaan, rechts op het laatst en hier wat duidelijker een pit die er al langer is. dat meisje met die vlechten is hetzelfde meisje dat bij de cameraman om hulp vroeg, in haar verhaal beschrijft ze dat ze in die pit onder twee mensen lag en er onder haar ook weer een aantal rijen. het is zo gevaarlijk en op het moment dat een security dit spotte hadden ze direct de show stop moeten zetten. het is ook echt niet dat er 0 kennis over is ofzo)
ik ben sinds corona al helemaal anxty voor groepen mensen maar na dit helemaal, het is echt mn ergste ergste nachtmerrie
ook dat iemand had getypt dat ze op de grond klem lag en nog steeds de muziek hoorde en rode lichten en zo zag als een soort inferno, mijn god
las ook een comment over dat meisje van 16 dat ze wss de hele tijd excited was van tevoren, en dan ging opmaken en outfit kiezen en dan helemaal blij daarheen en dan dat
echt een nachtmerrie
Ik las net een stuk in de krant over astroworld en zoals ik het hier lees klinkt het eerder als een wonder dat er maar 8 mensen zijn overleden. Het klinkt in dat stuk ook meer als iets wat hem is overkomen en wat ik hier lees klinkt het als iets waar hij zelf aan heeft bijgedragen.
Overigens snap ik niet dat als je een festival organiseert je mensen oproept om zonder kaartje binnen te dringen en je eigen beveiliging ondermijnt.
Ik had ook verwacht dat de regels veel strenger enzo waren in Amerika, dat zulke dingen daar beter geregeld warenâŠ
Maar ja ze konden daar natuurlijk ook fyre festival organiseren dus ik weet niet waarom ik dat dacht.
In Europa hebben we sinds Roskilde heel veel geleerd over festivals en crowd control en laat ook meteen zien dat je voor grote festivals echt wel een bepaalde ervaring moet hebben.
Het artikel trouwens
Travis Scott komt van ver, zijn ambitie kent geen grenzen. Vrijdag sloeg het noodlot toe op zijn festival
ja het voelt Ă©cht als een wonder als je alles zo bij elkaar leest. wat je gelukkig ook leest is dat mensen elkaar zo veel mogelijk hebben geholpen, bewusteloze mensen werden naar het midden toe gecrowdsurft en iedereen die over de barricade heen kwam het lege middenstuk in, begon direct andere mensen die tegen de barricade vast stonden eruit en en er over te trekken.
en ik geloof dat er wel nog best wat mensen in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen. maar al met al had het zoveel erger kunnen zijn geweest.
haha neeee juist niet, plus houston is ook texas he die hebben sowieso een hele rare kijk op welke mensen je wel en niet moet âbeschermenâ met regulations roskilde en die crush in hillsborough in een voetbalstadion hebben er echt goed voor gezorgd dat we in Europa veel betere regulations hebben voor en kennis over dit soort dingen, maar als je crowd crush/stampedes ed opzoekt zie je dat het in Amerika echt heel regelmatig gebeurd in verschillende vormen en venues en ze geven gewoon geen fuck. zal wel communistisch zijn om veiligheidsvoorschriften op te stellen đ„Čđ„Č en per staat ook nog verschillen natuurlijk
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik moest er gisteren later ook nog aan denken - er is een groot deel voor communicatie en informeren weggelegd.
Rutger bregman zal daar wel heel goed op gaanâŠ
Ja in Texas is alleen het leven van een ongeboren kind wat waard en daarna kan iedereen de tering krijgen blijkbaar.
Bij nader inzien laat ik coachella en burning man maar de rest van mân leven aan me voorbij gaanâŠ
Oh no hopelijk schrijft hij niet weer een boek over hoe fantastisch mensen zijn
Ik zie trouwens niet hoe die Travis Scott hier niet schuldig aan zou zijn. Buiten het juridische om dan want daar ken ik niks van. Maar ik bedoel door zijn acties werd er een situatie gecreëerd waarin het kon mislopen. Zowel als organisator als als persoon. Eerste door blijkbaar een festival van hem wat geen goed uitgewerkt veiligheidsplan heeft, daar ben je als organisator gewoon eindverantwoordelijke voor. Tweede door al zijn oproepen en het feit dat daardoor veel te veel mensen op een te kleine ruimte waren.
Oh wat afschuwelijk allemaal om te zien, krijg er tranen van in mijn ogen. Wat een enge graphics ook allemaal met die brandende engel, al dat rood en dat vuur, het ziet er duivels uit. (niet dat ik in de theorie denk dat hij mensen wilde opofferen hoor) maar het ziet er uit als hoe je de hel kan voorstellen als je daarin gelooft. Bah wat eng allemaal.
@Mavrick Oh ja het leek nu net alsof ik dat tegen jou zei, maar ik reageerde op de titel van het filmpje, dat Kylie er geschrokken uit zou zien. Snap niet waar ze dat vandaan halen.
Ik zag een filmpje van een jongen die aanwezig was en die vertelde dat er naast hem een meisje overleden was en dat het 30 min duurde voordat er hulp kwam en toen ze haar weg gingen dragen op een stretcher lieten ze haar vallen. Misschien dus hetzelfde beeld. Echt bizar
Ik kende zelf Travis Scott niet meer dan de âbaby daddyâ van Kylie, maar heb dit met veel ongeloof allemaal gelezen. Wat een afschuwelijke gebeurtenis, die filmpjes zijn al om kippenvel van te krijgen. Hoeveel mensen zullen getraumatiseerd voor het leven zijn?
@kali ik zie dat je behoorlijk bekend bent met hem en zijn eerdere acties, ik kwam dit artikel via via tegen. Wellicht vind je het interessant, en ik ben ook wel benieuwd wat je ervan vindt:
Edit: Gelukkig zijn er wel flinke reacties op zijn Instagram. Bizar inderdaad, die cover en die berichtenâŠ
Ik las trouwens iets over een excuusvideo maar ik zie niets?
Ik had precies hetzelfde en heb wat filmpjes bekeken via reddit en ik kan niets anders dan afschuw voelenâčïž. Hij betaalt mensen om de organisatie en beveiliging te doen, maar de manier waarop hij tegen fans praat vind ik echt niet ok. Hoe kom je erop om tegen iemand te roepen dat hij van het balkon moet afspringen?? Wat is dat voor iets bizars
Ik heb Travis Scott zojuist geblokkeerd op Spotify. Dat kunnen jullie ook doen. Het is (een klein) iets.
Edit: het is een heel andere setting maar zo kan het ook, love AdĂšle.
Edit of deze van Nial Horran: