Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Het zou best grappig zijn als hij op latere leeftijd rebelleert van ‘ik ben liever buschauffeur’.

13 likes

Millennialexpert Talitha Muusse kletst maar wat

Urgh ik vind talitha muusse echt een debiel. Als zij en Sywert mijn generatie moeten vertegenwoordigen 🥲🥲 alhoewel als je zegt “patatgeneratie” dan vind ik het wel weer treffend…

3 likes

Passagiersvliegtuig met 28 inzittenden wordt vermist in Rusland. Waarschijnlijk vanwege het weer. Pff, zo eng weer.

Hopelijk worden ze ongedeerd gevonden. Wordt nu met reddingsteams naar gezocht.

Edit: bericht is aangepast. Blijkbaar is het toestel een oud model ofzo dat al veel problemen had. Vorig jaar is eenzelfde soort verongelukt In Oekraïne met 26 doden. Wow, dat is toch super ernstig?! Hopelijk hebben de mensen niks want dan lijkt me dit toch gewoon geheel verwijtbaar?

Nog iets:

En dat na me-too en na waarschuwingen. Echt, niemand zo arrogant als de cishet. witte man. Denk je dan echt niet na? Gelukkig zijn de vrouwen van hem af.

1 like

Echt hoe moeilijk is het voor sommige mannen om gewoon hun werk te doen en collega’s met rust te laten.

7 likes

Eens met de column. Moet altijd een beetje lachen als ik weer iets terug lees over hoe mijn maatschappijleerleraar zich heeft gedragen in de Eerste Kamer.

1 like

Wat mij ook stoort is dat ze bij dit soort figuren altijd wél op zoek gaan naar de menselijke kant en wat ie goed deed. In het Parool een heel portret van de man en dat het zo erg zou zijn voor de SP. Terwijl: nee.

Het enige wat ontbreekt is een verwijt naar de vrouwen zelf of een opmerking over dat ie te hard is aangepakt want “er is zoveel dat de man wel goed heeft gedaan”.

Die kop ook echt ‘met zijn informele stijl ging hij grenzen over’

Ja want seksuele intimidatie valt echt onder informele stijl ja

7 likes

Sowieso dat hij zijn cito score op zijn cv gaat zetten.

Heb op de achtergrond nieuwsuur van gisteren aanstaan en dit nieuws kwam voorbij:

Verwachten jullie nu ook op z’n Amerikaanse een heuse shitshow? Bewust geen informatie willen geven, dan heb je iets te verbergen :skull: Op dit soort momenten vraag ik me altijd af waarom ik geen journalist ben geworden. Dit is de spanning die ik nodig heb in mijn leven.

Maar goed, ik wilde dan ook chirurg worden omdat ik Grey’s Anatomy keek en advocaat vanwege How to get away with murder :joy: En momenteel kan elke baan mij meer boeien dan mijn huidige.

4 likes

Daar ben ik het dan weer net niet mee eens. Binnen bepaalde werkprocessen is het zo nu en dan verstandiger om informatie pas over een bepaalde termijn vrij te geven. Je ziet dit ook bij archieven die pas na 70 jaar openbaar worden. Ik vind het dus interessant dat kamerleden hier zo verontwaardigd over doen. Maja hier is natuurlijk de rechter al aan te pas gekomen, dus ze zullen nu wel snel hun documentatie in orde moeten maken.

1 like

Mooie is dat een wonderkind zelden een wonderadult wordt. Je kan sneller leren, heel goed zijn in wiskunde maar dat betekent niet dat je max ook slimmer is dan professoren etc. Van de meeste wonderkinderen hoor je later helemaal niks meer.

Snap ook niet dat hij fysica gestudeerd heeft en geen biologie als ie in het lichaam dingen wil vervangen. Alles wat ie zegt klinkt alsnog als een 11 jarige met maar een vaag besef van het leven. Die alleen op 1 gebied uitblinkt

Ounce of luck

6 likes

Uwv op z’n best he, ‘‘werken aan perspectief’’ :clown_face:

4 likes

Vind het dan ook zo sneu (bovenop dat het al te bezot voor woorden is natuurlijk…) dat hij dan met de wensambulance daarheen gaat, ipv naar een mooie/leuke bestemming

6 likes

Peter R is neergeschoten lees ik??

Vlakbij de rtl boulevard studio.

Ja Parool meldt het nu ook! Wow

Wow holy shit. Wtf, door z’n hoofd ook. Hele kleine kans dat je dat overleeft.

1 like

Zo heftig

@Teigetje een foto? Van hem? :hushed:

Pff ja heftig zeg.

Ja van hem op straat. Ik heb de foto nu zelf niet meer maar ik vrees ervoor dat ie zo rondgaat op Twitter e.d.