Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Wat afschuwelijk. Dit verklaart waarom ik vorig jaar plots te horen kreeg dat ik ruimte moest maken voor nieuwe patiënten. En dat ik dus geen recht meer had op een nieuwe therapie, terwijl mij kort daarvoor juist was geadviseerd die therapie te volgen. Mijn behandelaren waren het daar niet mee eens en hebben ervoor gezorgd dat ik toch met de nieuwe therapie kon starten. Inmiddels zijn beide behandelaren vertrokken bij PsyQ. Dat begrijp ik nu heel goed. Op deze manier kun je toch niet werken?!

Mijn therapie is nu afgelopen. Voor mijn gevoel niet (volledig) met succes, maar er wordt heel erg aangestuurd op vertrek. De nadruk ligt op de doelen die ik behaald heb, maar er zijn minstens zoveel doelen die ik niet behaald heb. En toch ga ik mee in hun ‘het gaat echt veel beter met je-verhaal’. Ik voel me sowieso al te veel, dus je hoeft maar één keer iets te zeggen over wachtlijsten en ik loop al richting de deur. En natuurlijk wil ik ook ruimte maken voor nieuwe patiënten, maar ik maak me ook een beetje zorgen om mezelf.

9 likes

Snap ik! Het moet ook wel een beetje bij je passen. Ik vind mezelf ook geen typische activist. Maar je kan echt van alles doen, ook achter de schermen als je liever niet de straat op wilt gaan. Het is een heel creatieve en open groep mensen en je eigen grenzen worden altijd gerespecteerd! Dat is iig mijn ervaring. En het is wel fijn om wat like-minded mensen te ontmoeten waarmee je over je angsten en zorgen kan praten.
Alleen met een bord voor de maccie gaan zitten zou ik ook niet durven hehe.

1 like

Exact dit. Ik durf gewoon geen Planet Earth meer te kijken omdat het allemaal zo slecht gaat, ik word er gewoon paniekerig van.

Zou het mijn kind(eren) ook niet willen aandoen, die constante anxiety.

5 likes

Ik heb het gelezen. Inderdaad vreselijk, helaas is ze niet de enige. Hoop dat nu ze uit huis is ze meer rust zal vinden.
Ik volg haar op social en krijg de laatste tijd beetje Ebru Umar vibes van haar? Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

1 like

Hughes weet nog niet wie het meisje is, maar hij hoopt dat sociale media dat probleem snel zal oplossen.

:sweat_smile:

4 likes

Ik vind het ook raar dat ze ervan uitgaan dat dat kind het geld kan/mag houden? Als ouder zou ik mijn kind nooit zo’n groot bedrag geven en zelf kan je het ook niet lang bewaren ivm belasting. Dan gaat het wel naar Unicef of Kika ofzo.

Ik lees wel vaker over crowdfundings voor mensen in bijvoorbeeld de bijstand of met een sociale huurwoning (dan gaat je huur opeens omhoog) oid en dan kan je toch niks met dat geld.

Edit: Ik vind de reden voor de crowdfunding ook zo vaag. ‘Laten we geld doneren, zodat we kunnen laten zien dat wij niet gemeen zijn.’ Ja, euh… dus?

7 likes

Dit vind ik echt heel vreemd. Wat moet zo een kind ook met 30.000 pond?! Om iets leuks te doen zetten ze er bij. Dat kan ook met 30 pond :woman_shrugging:t5:

1 like

Heel vreemd, wat is er ook op te lossen aan dit? Een sportwedstrijd win je of verlies je, dat is toch de essentie van zo’n toernooi? Er kan er maar 1 de beste zijn, volgende keer beter toch

10 likes

Volgens mij was de crowdfunding opgezet omdat ze nogal belachelijk gemaakt werd op het internet, niet omdat ze verloren hadden. Alsnog onnodig :sweat_smile:

1 like

ja mijn moeder word hier echt gek van, ze gaat bijna met pensioen, maar ze heeft gedurende haar loopbaan wel echt gezien hoe geld steeds een grotere rol is gaan spelen.

Ik vind het leuk om tech-video’s te kijken en werd eraan herinnerd dat de Amerikaanse ban op Huawei dat bedrijf echt vernietigd heeft. Eigenlijk vind ik het best wel eng dat de US daartoe in staat is geweest? Heeft Huawei eigenlijk ook een grotendeels aan zichzelf te danken, maar het is zo bizar dat je het ene moment de meeste telefoons ter wereld verkoopt en het andere moment bijna volledig instort vanwege conflict met de US. Het is ook specifiek Huawei en niet de andere Chinese telefoonmerken.

Aan de andere kant denk ik ook: dus de US kan zo’n grote speler uitschakelen, waarom gebruik je die macht dan niet om dingen zoals vrije pers etc. af te dwingen? Eigenlijk leveren de NL’se en VS ondernemers die daar leven ook een bijdrage aan het autoritaire regime. Vraag me af tot wanneer lage loonkosten “een legitiem” argument is om zogenaamd af te keuren hoe in China keer op keer de mensenrechten geschonden worden maar wel de handelsrelaties warm houden. Vind mezelf tegelijkertijd ook weer behoorlijk klinken als een bemoeial uit het “westen” met deze gedachte :roll_eyes:

1 like

image

🥲

26 likes

En half Canada en over een paar maanden half Australië weer.

Indrukwekkende reportage van de New York Times, die door duizenden op social media geposte videos een reconstructie heeft gemaakt van de bestorming van het capitool op 6 januari. Net zoals ik die avond met mijn hand voor open mond heb zitten kijken, zat ik nu weer te kijken.

Hoe het komt dat er geen echte ophef of behoorlijk onderzoek met gevolgen komt, is mij echt een raadsel.

(misschien had ik dit in het topic over de Amerikaanse verkiezingen moet plaatsen, sorry)

7 likes

Oh heerlijk dit soort stukken ga dit vanavond lezen

1 like

Het is een video van 40 min. Maar ik hou ook zo van hun longreads, ik hoop dat er nog een komt hierover, want er is vast genoeg over te zeggen.

Ben benieuwd wanneer die vader weer in het nieuws komt om even af te geven

6 likes

Nou dan moet mijn kind het op zijn 10e doen, laat me als ouder toch niet outshinen door een Belg.

9 likes

Fysica in één jaar! Oké Laurent is niet bezeten blijkbaar door gamen en TikTok zoals veel 11-jarigen…

2 likes

„Ik wil uiteindelijk zoveel mogelijk delen van het lichaam kunnen vervangen door nagemaakte organen.”
Klinkt als het begin van een origin story van een slechterik.

Het lijkt me wel eenzaam om zo jong al zover voor op je leeftijdsgenoten te lopen

11 likes