Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Hij was toch sowieso al 4e keuze ofzo… benieuwd wie hem gaat opvolgen

1 like

Hij was assistent bondscoach bij het WK in 2010 toen Nederland de finale haalde en werd met Ajax vier keer op rij kampioen, dus zo gek is het niet dat ze bij hem uitkwamen

5 likes

Dit vind ik wel een positief initiatief.

27 likes

Ik vind het eigenlijk een beetje flauw dat ze het nu zo brengen. kinderen kunnen hun jeugdtegoed nu ook bij de Hema besteden waar ze toevallig ook menstruatieproducten verkopen. De gemeente doet het overkomen alsof ze actief bijdragen aan het verlichten van menstruatiearmoede, maar dat is dus niet zo.

7 likes

Voordeel van de twijfel? :sweat_smile::joy:

Zal de eerste middelmatige man niet zijn die kans na kans krijgt aangeboden. Alleen als vrouwen hoge posities willen bekleden, gaat het opeens over “de beste kandidaat” :upside_down_face:

1 like

Ah ok, daar ben ik verder niet van op de hoogte. Als het inderdaad zo is zoals jij het stelt is het inderdaad een beetje een flauw bericht!

Ik hoor net in het journaal dat de kinderen voorheen alleen maar artikelen voor school of sport mochten betalen met de pas, dus het is wel degelijk een goede ontwikkeling dat ze nu ook maandverband/tampons ermee mogen betalen! Fijn!
Ook @Chidi

1 like

@AmyFarrahFowler Dat klopt volgens mij niet helemaal, op de site staat iig sinds 1 juni 2020 al dat het tegoed besteed kan worden bij (bijvoorbeeld) de h&m voor bed bad en keukenartikelen. Jeugdtegoed
Daarnaast vind ik het leuk dat de gemeente opeens met dit idee komt, maar feitelijk betekent het dus dat meisjes minder te besteden hebben aan sport en school dan jongens…

14 likes

Ik zie het nu ook inderdaad. Screenshot voor geïnteresseerden:


Jammer inderdaad dat meisjes nu alsnog meer geld kwijt zijn dan jongens aan basic needs.

3 likes

Heb het plaatsvervangend heet door dit korte video-interview met Kaag. Wat een raar verhaal dit. Heeft het campagneteam van D66 serieus gevraagd of dat ze een autogordel willen photoshoppen? Dat is toch gewoon dom?:joy: Valt me ook op dat Kaag voor de tweede keer bij zaken gevraagd wordt naar haar rol. En weer lult ze eerst over iets waar ze vervolgens van zegt “maar dat doet er ook niet toe”. Waarom begin je er dan over i.p.v. gewoon direct de vraag te beantwoorden? Toen ook al met Omtzigt: “Ik weet niet of ik hier was of dat ik in Nigèr zat, maar dat doet er ook niet toe” :upside_down_face:

Denk dat ze gelijk hebben als ze haar scharen bij de (voormalig) top-diplomaten van dit land, maar dat nieuw leiderschap… :face_with_monocle: Ze lijkt m.i. helemaal geen leider van dit land te willen worden. Het gekke is wel dat ik bij haar vaak het gevoel heb dat ze volgens mij de waarheid spreekt maar gewoon echt onhandig is en daarom niet zo geloofwaardig overkomt.

Welke vrouwen zouden volgens jullie dit land kunnen leiden?

Rutte is totaal ongeloofwaardig en toch leider. Doe dan maar liever kaag!

6 likes

Klopt maar die koppige man laat wel zien dat hij graag wil. Volgens mij hoeft zij niet zo nodig. Fijn dat ze de goede vrede wil bewaren maar ik snap niet waarom ze die plek niet claimde toen het kon o.a. met die motie van wantrouwen voor Rutte.

Nu gaat alles weer as usual en “de grootste partij mag de premier aandragen” etc. Rutte komt gewoon weer terug en daar hoef je niet eens de politiek voor te volgen.

Blij als zij het onverwacht wordt maar dat wordt dan net als met de Amerikaanse verkiezingen. Niet blij omdat Biden won maar omdat Trump verloor. Fijn als Kaag premier wordt maar vooral omdat Rutte het dan niet meer wordt.

Als Rutte opnieuw premier wordt dan ga ik bij het ondergronds verzet.

8 likes

Ik vind dit echt totaal overtrokken. Ja het is allemaal niet echt superslim en blabla belastinggeld, maar kom op zeg.

Kaag krijgt zo absurd veel haat over zich heen voor echt jack shit, is gewoon een patroon van misogynie.

19 likes

Zo naar inderdaad! Zeker omdat de vormfouten waardoor hij nu vrijkomt juist komen door de laksheid waarmee er vroeger met dit soort klachten en zaken om werd gesprongen.

1 like

Eens hoor. Ik zag op YouTube ook een video van “kribbige Kaag” terwijl Wilders 9/10 veel meer dan kribbig is maar zo zouden ze hem nooit labelen.

Wel stom voor haar omdat ze dat allemaal niet zelf gevraagd heeft maar haar campagneteam. En Arie Slob heeft er zelf voor gekozen om te liegen. Gewoon heel onhandig en ongelukkig allemaal want nu moet zij zich verantwoorden.

Heb het idee dat het grootste probleem is dat de schijn in ieder geval bestaat dat de politiek druk kan uitoefenen op de media. En die docu was al ontvangen als gratis reclame. De echt extreme reacties zijn denk ik van de mensen die haar sowieso niet moeten.

Belastinggeld gaat over het eeuwige gezeur dat haar salaris daarvan wordt betaald zeker? :woozy_face:

1 like

Ik las net deze twee berichten. Op een andere manier gingen van deze berichten mijn nekharen overeind staan.

https://www.ad.nl/tech/heksenjacht-op-ggd-medewerkers-via-telegram-directie-doet-aangifte-wij-nemen-dit-zeer-hoog-op~ac57c347f/

Bovenstaande kan net zo goed regelrecht naar het complottheorieën-topic, maar ik plaats hem hier omdat het artikel net is gepubliceerd. Ronduit shockerend om zulke berichten te lezen, vind ik!

En dan deze:

https://www.ad.nl/koken-en-eten/rob-mag-geen-gratis-gezonde-lunch-aan-zijn-werknemers-geven-en-moet-100-000-euro-terugbetalen~a80357e4/

Zorg je goed voor je werknemers, betaal je alsnog de prijs. Ik ben echt verbijsterd.

Er zijn toch wel weer bedrijven waar gratis lunch en fruit is? Of betalen die daarvoor dan? Wat raar lol

Nu die extreme weersomstandigheden zo in het nieuws komen zoals bv de enorme regenbuien in Limburg (BE)/Vlaams-Brabant, de huidige hittegolf in Canada/ het westen van Amerika en piektemperaturen van 51° in de Filipijnen word ik steeds ‘banger’ voor de toekomst. Bang is niet echt het juiste woord, meer angstig? Ik vind de gevolgen van de klimaatopwarming steeds dichterbij komen en nog urgenter worden, maar er zijn nog zoveel mensen die denken “après moi, le déluge”. Hoe gaan jullie daar mee om?

15 likes

Door er maar vanuit te gaan dat die zondvloed nog in mijn tijd komt :woman_shrugging:
Bedoel je omgaan met mensen die de ernst er niet van inzien of omgaan met de angst?

3 likes