Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Denk dat iedereen uiteindelijk kansloos is en verzet enkel aan de voorkant kan plaatsvinden. Ik woon ook in een gentrificatieproject van de ergste soort (sociale huurwoningen, zwaar achterstallig onderhoud, verkocht, grootschalige renovatie). Maar toentertijd het enige betaalbare met ons budget en de vroegere bewoners waren er al lang en breed uit. Denk dat je om nee te kunnen zeggen een luxe positie nodig hebt, zoals bijvoorbeeld die vrouw had. Want als jij zegt: ik heb principes, woon je uiteindelijk nergens en is er voor jou direct een ander die het wel doet.

2 likes

Je slaat precies de spijker op zijn kop. Op deze manier wordt de woningmarkt helemaal verpest voor iedereen, behalve mensen met $$$$$.

Maar het ergst vind ik het voor de mensen die hun huis uit worden gezet. Waar moeten ze heen?

1 like

Klinkt echt als een heel dom idee dit…

13 likes

Van 15:00 uur tot 23:00 uur ook echt. Lekker als je daar met kind loopt of fietst, of alleen door die tunnel fietst in de avond. Je schrikt je dan toch de tyfus. Die geluidsinstallatie maakt geen onderscheid in wie er langskomt pff

11 likes

HAHAHA WIE VERZINT DIT
Hoe raakt dit de dader? Nu willen slachtoffers niet meer door die tunnel lopen. Alsof je zin hebt daarmee geconfronteerd te worden, wat enorm triggerend. En stel je voor dat ze dit met racistische slurs zouden doen, dat zou toch nooit gebeuren (hoop ik) :joy: hoezo is dit wel okee met homofobe of misogyne slurs
Welke hetero man heeft dit bedacht

7 likes

Hahaha ik ga dit testen vanmiddag

3 likes

Maar stel daar stept een heel lief jongetje van een jaar of 8 gewoon rustig

Krijgt ie dan HÉ HOER naar z’n hoofd?

:pleading_face:

8 likes

Wow zo kwetsend

17 likes

Inderdaad bijzonder… Fietste gisteren door die tunnel en werd er meteen ongemakkelijk van. Weet niet of het echt indruk maakt op daders inderdaad, maar vooral op vrouwen die meestal heel goed weten hoe straatintimidatie klinkt

1 like

we kunnen enkel hopen dat hoer Vlaams is voor goeie jongen

14 likes

‘Hey bitch, kom hier!’
Het teefje: ‘Okee joe kom eraan, waar ben je?’

12 likes

Ik vraag me trouwens af of het ingesproken is door daders [edit: ik bedoelde slachtoffers] (okee…) of door ambtenaren van de gemeente (niet okee hahaha stel je voor :laughing: ‘Jeroen, jij zegt zo: homo! Kuthoer!’ En dat het dan een paar keer opnieuw moet)

13 likes

Heb alleen nog de titel gelezen, maar het kan niet anders dat een witte cis-man dit idiote plan heeft bedacht.

Hier in de buurt is een stad waar iemand het een goed idee vond dit soort uitspraken op van die reclameborden rond lantaarnpalen te plaatsen. Elke keer als ik langs zo’n bord rij wordt ik al getriggerd. Dat dat voor ‘een goed doel’ is en het ook maar iets zal
bereiken tov de plegers is echt een illusie. Die zien die borden waarschijnlijk niet eens.

Zo’n tunnel vind ik echt een stap te ver.

3 likes

Bij dit project zijn precies 0 vrouwen betrokken geweest durf ik te wedden.

28 likes

Deze zaak was de laatste tijd best veel in het nieuws door verschillende items waarbij de zus van Hümeyra werd geïnterviewd. Ik vond het zo raar dat dit eerst als doodslag werd gezien, ondanks dat hij haar al heel lang met de dood bedreigde en haar opwachtte op school met een wapen. Dan denk je echt van wanneer is iets dan wel moord met voorbedachte rade. Gelukkig is hij nu toch hiervoor in hoger beroep veroordeeld.

12 likes

Hahaha ik moet hier hardop om lachen, zie dit helemaal voor me.

Gaat lekker, die teststraten voor evenementen.

2 likes

Mijn grootste angst is in zo’n rij staan en dan moeten plassen :joy: ik wacht nog wel even met dit soort feestjes hoor

1 like

Maar echt. Of erger nog: dat de uitslag gewoon niet binnenkomt. Zonder test mag je niet naar binnen. Begrijpelijk maar wel om te janken.

Ik snap ook gewoon niet hoe er na al die maanden nog steeds geen oplossing is gevonden om veilig die informatie te kunnen verwerken en z.s.m. naar de mensen te sturen. Wat heeft onze Hugo dan wél met die miljoenen gedaan als de kwaliteit van de faciliteiten nog steeds niet denderend is? :face_with_monocle:

2 likes

Dat en anderzijds ga lekker wat anders doen ipv hacken.

1 like