Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Dit is zo’n hardnekkig en frustrerend probleem, waar door te veel mensen zo schouderophalend op wordt gereageerd. Vaak ook nog eens met het ‘argument’ dat het na het afstuderen ook zo is en dat studenten daar maar beter aan kunnen wennen. En het is niet alleen racisme (wat tenminste bij wet verboden is), maar de hele sociaal-economische achtergrond die keihard doorwerkt in je kansen op de arbeidsmarkt. Zoveel stageplaatsen en bijbaantjes die al onderhands aan kinderen van familieleden of kennissen toegespeeld worden.

3 likes

Mooi project! Ik hoop dat Nederland ook snel de biomassacentrales sluit, zodat de kap van oerbossen in Estland en Letland stopt.

3 likes

:joy: Volgens mij gaan ze die vent echt nooit vinden op deze manier, totdat hij zijn aanslag al heeft gepleegd.

Dit is de enige versplintering van de afgelopen jaren waar ik geen probleem mee heb (oké de afbrokkeling van het forum is wel amusant). Als je zo belachelijk wordt behandeld dan is het mentaal gezien misschien ook de meeste gezonde keuze die je kunt maken. Misschien hebben we dan over 4 jaar een betrouwbare partij erbij.

13 likes

Ik ben blij voor hem dat hij van die idioten af is, maar dat is het dan ook.

Hoop dat het CDA failliet gaat. Ze hebben de man echt kapot gemaakt.

6 likes

Ik vrees dat het CDA op langer termijn het niet erg gaat voelen. Die achterban is zo trouw ten koste van alles. Ik zou het wel leuk vinden als Pieter en Sylvania over 4 jaar beide partijen hebben die meer zetels zullen tellen dan nu.

‘Speciaal dank’ klinkt voor geen meter.

1 like

Wil een NRC-abonnee samenvatten wat hierin staat?

Wil best ruilen met iets in de Volkskrant :sweat_smile:

oh man ik dacht dat die allang gepakt was, loopt hij nog rond???

Alles wordt toch weer na een paar jaar omgekapt :crazy_face::crazy_face: Tenminste in mijn stad is het echt een ding ik weet niet precies hoe en wat, maar er is een hele organisatie die daar heel vaak boos om is en demonstreert als er weer opeens stukken bos worden omgekapt.

1 like

Dat weet bijna niemand, hij kan zichzelf ook om het leven gebracht hebben, maar hij is nog niet gevonden. Er is al meer dan een half miljoen uitgegeven om hem te vinden :face_with_head_bandage:

1 like

Misschien kan Siewerd wat bijdragen in deze kosten :thinking:

Dank je wel!

1 like

Vind dit best wel dubbel. Je bent helder genoeg om met je vuile tengels aan je kinderen te zitten. Dan ben je ook helder genoeg om vervolgd te worden. Na zoveel jaar leert ie nog steeds niet.

Wat waardeloos voor die kinderen die ook nog voor hem opkwamen in de zaak van de vier oudsten.

Blijft zo lastig deze zaak. Het is goed en humaan dat we in dit land rekening houden met mensen hun kwetsbare positie/gezondheid. En opsluiten heeft ook geen zin, want zo’n gevaar voor de samenleving vormt hij niet dus dan gaat het zijn doel voorbij. Maar toch. Kan het niet loslaten dat hij zoveel shit geflikt heeft en de beroerte ervoor gezorgd heeft dat hij er nooit echt voor gestraft wordt.

Lijkt me echt heel frustrerend.

Misschien geen gevaar voor de samenleving, maar wel een gevaar voor zijn kinderen (hij woont in bij zijn jongste kinderen).

Niet meer, hij heeft een gebieds- en contactverbod gekregen en woont nu in een zorginstelling. Volgens het artikel is het ook de bedoeling dat hij daar blijft.

Brief vrijwilligers Hulptroepen: Sywert, Camille en Bernd, stort alle miljoenen winst terug

Net als je denkt dat Sywert en consorten niet grotere ratten kunnen zijn.
Deze brief van de vrijwilligers die het daadwerkelijke werk gedaan hebben.

Ik vind deze mannen echt onbegrijpelijk. Ik kan er gewoon niet bij hoe zij denken en dat ze gewoon 0 problemen zien/zagen in hun werkwijze???
:exploding_head: :sick:

8 likes

Wat ze hebben ook nog eens gebruik gemaakt van vrijwiligers???

1 like

Volgens mij hebben ze toch zelfs gratis hulp gehad van grote bedrijven als Coolblue? Omdat ze het zo’n nobele actie vonden.

2 likes

Ja de baas van coolblue heeft vorige week een interview gegeven in de Volkskrant maar ook medewerkers/vrijwilligers die daadwerkelijk voor de stichting werkten wisten van niks.

En in het stuk staat dat ze dit voorjaar nog tegen ze hebben gezegd dat ze toch al een jaar zonder baan zitten…
Echt dan heb je echt geen moreel kompas hoor.

@Shadina KLM en randstad hebben ook voor gereduceerd tarief mensen en vervoer etc geleverd. Een andere leverancier van mondkapjes heeft ze voor kostprijs verkocht aan sywert en die heeft ze met flinke marge aan de overheid verkocht.
Echt aan letterlijk elke kant is misbruik gemaakt van vertrouwen en van dat mensen iets wilden doen voor de maatschappij

Hoe toevallig dat de burgemeester hem ook toevallig tijdens het mountainbiken heeft gevonden?

21 likes