Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Omtzigt heeft een document met 86 pagina’s naar 't CDA gestuurd die aantonen hoe hard hij getreiterd is in die partij.

Alleen jammer dat er nauwelijks wat in het artikel staat.

Ik ben echt bereid te geloven dat die lijsttrekker verkiezingen zijn gesaboteerd. Kan mij niet voorstellen waar die man doorheen moet, maar ik snap echt niet waarom hij niet overstapt. Een partij die je zo kapot maakt, daar wil je toch niet bij? Is de ChristenUnie niks voor 'm? Of zeg ik iets heel soms nu… :no_mouth:

3 likes

https://www.geenstijl.nl/5159582/bomtzigt/

hier staat het hele document in en snippets

2 likes

Amalia ziet af van haar toelage tot eind van haar studie omdat ze het ongemakkelijk vindt circa 1,5 miljoen te ontvangen terwijl ze daarnaast niet echt iets hoeft te doen. En daarnaast hebben studenten het dit jaar door corona o.a. zwaarder dan zij. Dat geld was deels een uitkering en deels voor onkostenvergoeding. Onkostenvergoeding gaat naar de onkosten, wat niet nodig is, stort ze later ook terug.

Vind dit best lovenswaardig.

48 likes

Wow ik zou er niet aan hebben gedacht om Markie met Excellentie aan te spreken :open_mouth:
(ook niet met Markie hoor)

8 likes

Oh die brief <3 Ben nu nog meer Amalia fan!

Ook echt: ‘ik hoop dat u dit begrijpt’

Doet me echt denken aan als ik me weer eens ‘ziek’ afmeldde voor de les

19 likes

Ja goeie PR he :smile:

18 likes

Haha, wie zou dit ingescand en gepubliceerd hebben vraag ik me af :thinking:

2 likes

Ik kan me bijna niet voorstellen dat een 17-jarige kroonprinses überhaupt uit eigen beweging zulke gebaren zou mógen maken :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik kan me voorstellen dat ze zich écht ongemakkelijk voelt over die 1,6 miljoen als ze gaat studeren. Het blijft een meisje van 18, die wil ‘gewoon’ gevonden worden, echte vrienden maken, een studentenleven dat zoveel mogelijk lijkt op een ‘echt’ studentenleven.

20 likes

Nee zeker niet, waarschijnlijk krijgt ze alsnog een zeer bovengemiddeld “zakgeld” mee van haar ouders. En ze kost natuurlijk heel veel geld wat betreft de beveiliging etc. (al kan ze daar natuurlijk zelf helemaal niks aan doen).

Lovenswaardig is het misschien niet, wel verstandig en goed: niet alleen als PR &de staatskas maar waarschijnlijk ook voor haarzelf/ haar eigen ontwikkeling.

6 likes

Snap ik, probeerde het al te “minimaliseren” met "best":rofl:

Ik luisterde naar “de meubels van de koning” door NRC en toen vond ik die familie echt een stel schooiers, maar die kinderen kunnen daar niet echt iets aan doen. Behalve dit soort kleine dingen. We hebben een laffe overheid die zelf niet kan bedenken dat het nergens op slaat en via corrupte constructies het koningshuis zelfs nog meer geld toestopt omdat de volwassenen steeds meer willen. In plaats van gewoon te zeggen: yo, jullie kosten ons al genoeg geld.

Ik vind het een mooi gebaar vanuit Amalia en wil best geloven dat ze het zelf doet. Laat ook zien dat ze op z’n minst probeert na te denken over haar positie.

5 likes

Wel als ze je daar jarenlang op voorbereiden, haha. Kan alleen onze demissionaire MP inmiddels echt niet meer uitstaan, dus ik denk bij hem aan alles behalve “excellentie” :slightly_smiling_face:

1 like

Maar echt!

Nu je het zegt, ik ga speciaal het woord “demissionair” toevoegen aan die post zodat we niet vergeten dat we officieel niet eens een MP hebben. Deze lullo is niet onze MP. Hij mag wel een toontje lager zingen. Je vergeet het bijna :grimacing:

En inderdaad! De zusjes kunnen wellicht het voorbeeld volgen. Ik wilde nog iets zeggen maar mijn hersenen werken even niet mee, dus ik ga lekker op terras zitten en kom weer terug als ik het me weer herinner :rofl:

6 likes

Ik vind het altijd zo typisch dat mensen verbaasd zijn dat dit nog gebeurd.

14 likes

Ja echt deze

image

Ook perfect toepasbaar op verrotte systemen binnen de politie :clown_face:

10 likes

Ex-partners Van Lienden worstelen met erfenis mondkapjesaffaire

Siewerd is wel echt the gift that keeps giving.

Ik begrijp helemaal niet waarom hij zich bij twan huis ging zitten verdedigen. Hier is toch werkelijk niks te redden en goed te praten…
Pak je verlies (en je 9milli) en verdwijn? Of eigenlijk vind ik dat ze (hij + companen) het gewoon terug moeten betalen aan de staat (en dat huug nog ff die andere 1.5 miljard gaat verantwoorden).

@Paranimf gisteren op het journaal zei een vrouw (ik heb half gekeken) dat voor jongeren met migratie achtergrond er meer “ruimhartige” werkgevers nodig zijn… How about werkgevers die niet mogen discrimineren 🥲

Edit in het stuk staan de namen van de compagnons uitgeschreven en die zou ik toch ook nog wel expliciet willen noemen
Camille van Gestel en Bernd Damme

8 likes

Dit is echt de tendens rondom arbeidsdiscriminatie. Vorig jaar kwam er ook zo’n overheidscampagne met ‘kies mij’. Om arbeidsdiscriminatie tegen te gaan. Eh wat. Zijn geen pokemons. Ze hoeven niemand te smeken. How about; ga achter deze studenten staan, zet lokstudenten in en bestraf werkgevers.

14 likes

Even iets positiefs, kan NL (en de rest van de wereld) echt een voorbeeld aan nemen:

"De regering claimt het tij nu te willen keren. Daarom moet Green Ghana Day een terugkerend fenomeen worden. Het ambitieuze doel is om in 2024 zo’n 100 miljoen bomen te planten.

Om de 5 miljoen in een dag te kunnen halen, waren op voorhand zo’n 7 miljoen boomzaden uitgedeeld op scholen, bedrijven en in parken. In winkelcentra in grote steden kregen winkelende mensen een eigen boomplantsetje."

Ik wil ook Green Holland Days hier! :deciduous_tree:

34 likes

Wat goed van Zwart dat hij zich uitspreekt. Komt op me over als iemand die wellicht ook geen “negatieve” publiciteit wil ergens en vooruit wil kijken dus dit missh ook niet breed met publiek zou delen

Eigenlijk moeten we gewoon doen voor ieder volledig gevaccineerd persoon 1 boom planten. :stuck_out_tongue:

2 likes