Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

@Bergamot ik dacht vanmiddag precies hetzelfde! “Waar hebben we jou ook alweer aan te danken?” :rofl:

Wat betreft Sywertgate:

Het verhaal wordt alsmaar lelijker. Van der Kolk van LCH heeft details over hoe sneaky van Lienden echt is.

En maar blijven liegen. Er zit geen grammetje onschuld in die gast. Vind het ook echt gore lef hebben om bij Buitenhof te janken dat hij “kapot” is gemaakt. Alsof hij een passieve factor is in dit circus. Alles wijst erop dat hij onzuivere intenties had.

@Scorpiovibes Dit item suggereert ook dat hij inside info had waardoor hij het maximum kon vragen maar is vrij speculatief. Hoop dat hij en z’n companen ontmaskerd worden als ze inside info gehad hebben en dat ze alle opbrengsten moeten inleveren + boete :relieved:

2 likes

Ik snap sowieso niet waarom mensen haar bijzonder vinden en hoe zij ineens is opgekomen. (Of tenminste. Ik heb wel een vermoeden. Knappe vrouw, vlotte babbel, vrouw van kleur, maar niet téveel kleur, goede connecties vanwege haar ervaringen in RvT’s). Ze claimt een jongerenrevolutie gestart te hebben, terwijl die trein waar ze op sprong (Coalitie Y) al reed zonder haar en de partijen daarbinnen al tientallen jaren bestonden zonder haar. Is conservatiever dan het gross van de jongeren om haar heen (Muusse is bijvoorbeeld kritisch op abortus (eerdere tweets) en transgenderzorg (podcast Tim Hofman) en is daar tot op heden niet op terug gekomen). Ik moet eerlijk gezegd het eerste echt interessante vernieuwende gesprek met haar nog tegen komen. Wat dat betreft heeft ze veel gemeen met Sywert. Mogen beiden overal aansluiten zonder voorkennis, claimen graag zaken die ze niet zelf initiëren én heulen met conservatieve standpunten. En ondertussen blijf je je maar afvragen op welk succes hun carrière eigenlijk gebouwd is.

17 likes

Helemaal mee eens. Beiden omhooggevallen types zonder inhoud. Gek op zichzelf, dat is duidelijk.
Links lullen, rechts vullen… dat is mijn indruk van dergelijke types.

2 likes

Mensen dachten dat zij progressief was zoals ze dachten dat Volt dat was: gebaseerd op niets inhoudelijks en alleen op dat het vlotte jonge mensen zijn. Dat ze daar nu in teleurgesteld raken is wel aan hen vind ik, luisterde je dan nooit naar haar en zag je alleen een vlotte jonge vrouw van kleur die ‘voor dingen opkwam’? Dat maakt nog geen revolutionair hè.

13 likes

Hahahahahahaha ontmaskerd

7 likes

Nou in het geval van volt heb ik een interview met Nilüfer Gündoğan en ik vond haar echt goed overkomen en ben erg tevreden dat ik op haar gestemd heb.

Bij talitha toen ze bij M aan tafel zat heb ik vaak genoeg naar de tv geschreeuwd hoezo zit deze boomer te vertellen wat jongeren moeten doen, hou je muil waarom zit jij hier.

Verbaasd me niks dat ze conservatieve standpunten heeft ook, en vooral tov abortus en transgenders want dat past goed in het narratief (ik ben het bizarre gesprek met mijn heldin Rebecca Gomperts bij de vooravond zeker niet vergeten).
Daarbij vraag ik me serieus af waar progressief rechts is en waarom conservatieve mensen menen dat ze zich moeten bemoeien met het lijf van een ander. Of waarom aanspreekvormen zo’n ding zijn.

Ja ik vind de Volt-ers geen slechte politici ofzo hoor maar het zijn voor het grootste deel liberalen en ik herinner me dat mensen daar ineens verbaasd over waren in verkiezingstijd toen ze zo’n kieskompas deden. Want Volt was toch links?? (ik bedoel in jouw geval heeft het geleid tot een stem minder voor de VVD dus bless!!!) Er is gewoon een soort media ding dat jonge vlotte mensen die geen vlinderstrikje omhebben/Sywert zijn en idealen hebben meteen als vrij links worden gezien ook als ze dat… niet zijn??

Edit; oja niet alsof je alleen linkse mensen zou mogen aanhangen of dat onderscheid altijd zo helder is, maar meer: luister beter naar iemands standpunten als je wil weten waar ze voor staan, shocking I know.

6 likes

Ik verwacht er niet heel veel van, omdat al best vaak naar buiten is gebracht dat er niets onrechtmatigs is gebeurd etc (wat ook wel voorbarig was). Nu zag die conclusie natuurlijk wel op het eigen handelen van het ministerie, nog even los van de door SvL gewekte verwachtingen en gedane uitingen. Hoop zo dat as we speak een clubje slimme juristen zich hierover buigt en scenario’s bedenkt en straks mandaat krijgt om dit goed aan te pakken. Bestof2021

Haha ja volt presenteerde zich ook als liberale partij en mensen waren heel verbaast dat het een liberale partij was. Net als met d66, goed die hebben ook wel een ruk(je) naar links gemaakt maar in essentie blijven het liberalen (de vvd daarentegen is echt een stelletje fop liberalen die er zijn voor boomers met tweede huizen en mensen die markiemark een toffe peer vinden maar eigenlijk geen idee hebben (zie ook ja21, hoezo krijgen die zoveel stemmen in tuindorp Oostzaan, als er 1 buurt is waarvoor het zou lonen om PvdA/sp te stemmen)).

Sorry trouwens ik maak zo weinig mee dat mijn onderwerpen repertoire beperkt is tot
Huizenmarkt
Aandelen/beleggen/crypto
Politiek maar dan op de saaie manier

🥲

@Shaaar treffende omschrijving van talitha idd. Ze heeft net genoeg een kleurtje om te tellen in het diversiteit beleid maar tegelijkertijd is ze conservatief genoeg om de status quo niet uit te dagen. De cool girl van de Nederlandse witte boomer mannen opinie 🥲

10 likes

Omdat die hele wijk inmiddels ook voor 80% is opgekocht door yuppen.

3 likes

https://www.instagram.com/p/CP1Yhf8IG7x/?utm_medium=copy_link

Vreselijk. En inderdaad, zoals het bericht ook zegt, moet je nagaan qua nieuws en berichtgeving als dit een wit gezin was geweest.

4 likes

Heel vreselijk wat er is gebeurd en hoe weinig aandacht daarvoor is. Het is een terreurdaad geweest tegen moslims, maar bijna niemand heeft het erover. Hoop dat de kleine goed opgevangen gaat worden. Lijkt mij een horror waar hij in is belandt.

1 like

Ik heb er juist heel veel over gelezen en gezien op het nieuws. Misschien niet de Amerikaanse media maar wel in Nederland.

1 like

Exact dit en alles wat @Shaaar zei.

Ik hoorde pas van haar toen die heisa was met dat ze bij Op1 problemen had. Toen zei iemand op Twitter dat ze transfoob is en daarom ging ik die podcast luisteren. Alles schreeuwde privilige mixed met geforceerde kumbaya om “redelijk” te blijven tegenover racisme, want “iedereen is racist/discrimineert/heeft vooroordelen”. Toen dacht ik al: jij weet helemaal niet waar je over praat, mens.

Ik had wel nog meer over d’r te zeggen maar ik dacht: volgens mij kom ik echt over als een hatert zonder dat ik d’r goed ken terwijl ze blijkbaar wel iets goed doet. :rofl:

@MACdonalds hahaha, ja toch :joy: stelletje criminelen zijn het.

5 likes

Nou het boeiende bij haar en daar komt ook het progressiviteitsidee vandaan (is ook bij volt zo) is dat ze relatief uitgesproken is over racisme, blm en de grote jongerenvraagstukken (klimaat, brede welvaart, wonen, gelijke kansen) in het wereldje waarin ze beweegt. Waardoor mensen bijna vergeten dat antiracisme-light en progressieve jongerenbeweging tegenwoordig mainstream is en je op de rest lekker conservatief kan conformeren.

3 likes

Natuurlijk, ik had even niet door in welke context zij leeft, maar nu vallen de puzzelstukjes helemaal op z’n plek. Qua progressiviteit doet ze niet eens het minimale als steun voor de lgbtq+ community niet eens onvoorwaardelijk kan. Maar haar vader is ook dominee ofzo en zij is gelovig, dus in haar kringen is dat conservatieve heel gewoon. Best tegenstrijdig met die “ruimdenkendheid” waar ze voor pleit.

In other news: wat is Vera Bergkamp toch een natte sok. Soms moet je buiten de lijntjes kleuren om een voorbeeld te geven. Doe dan op z’n minst alsof je wil handelen in het belang van slachtoffers i.p.v. te doen alsof je machteloos bent. D*ckhead Graus luisterde ook naar Khadija Arib, als zij hem de toegang ontzegt m.u.v. van de stemmingen, dan is hij wellicht ook nog steeds bereid om dat te gehoorzamen.

Sowieso blijkt uit het draadje dat Bergkamp vooral bezig was met teniet willen doen dat Arib er wél alles aan gedaan heeft om het slachtoffer te beschermen.

Wat een slap geouwehoer.

Ik hoorde zo’n 6 jaar terug ook verhalen over politici en stagiaires waar ik toen niet niet veel aandacht aan heb geschonken, maar man. Al die zaken over (machts)misbruik en die machteloze positie waarin je wordt gedrukt daar in de kamer. Aangifte leidt ook alleen maar tot media-aandacht waarbij je er soms nog slechter vanaf komt.

En dan dat onderzoek vandaag erbij waaruit blijkt dat 1/10 vrouwelijke studenten ooit is verkracht.

Ik krijg echt een soort rouwgevoelens van dit soort dingen. Het is gewoon zo oneerlijk.

Gelukkig schijnt de zon zo mooi warm vandaag. Fijn dat contrast.

5 likes

Het ergste dat je slachtoffers kan aandoen is valse verwachtingen scheppen? (Waarbij de valse verwachting dus is dat je iets voor ze gaat betekenen?) Wauw.

1 like

Je verzint het niet :woman_facepalming:

https://www.ad.nl/buitenland/mounia-36-met-baby-op-arm-doodgestoken-door-21-jarige-man-mogelijk-bekende-van-politie~a75f5de48/

Ben echt nog steeds in shock van dit verhaal. Zo zinloos. Die man was een totaal onbekende van haar?!?
Hoe kan dit.

@Drawster beide vreselijk. Zo bizar. Wat bezielt mensen?:weary:

1 like