Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Wat een onzinverhaal. Hij wilde gewoon veel geld verdienen, en dan nu een beetje lopen piepen alsof het voor hem onverwacht kwam dat het “'per ongeluk”’ toch wel heel er veel is geworden :joy: Gast, je hebt gewoon iets gedaan wat niet zuiver is en dat wist 'je dondersgoed.

8 likes

Pffff, uit het Parool:

Van Lienden heeft nu een stichting opgezet ‘die gaat kijken welke maatschappijbestemming het kan krijgen’. De baas van de stichting: “Dat ben ik natuurlijk.” Hij zegt ‘in alle rust’ te gaan ‘nadenken’ waar het geld heengaat. “Dat zit in de richting van kanker bij jonge kinderen en arme gezinnen.”

2 likes

Waarom doneert hij het niet gewoon direct bij de al bestaande stichtingen? Hoezo moet hij daar zelf een stichting voor oprichten? Wat een doorzichtige geldwolf is het ook.

9 likes

Maar echt :grimacing: en dan ook alleen een deel want een deel wil bij bewaren voor het geval hij in de schuldsanering raakt (reëele kans natuurlijk!! aangezien hij geen leuke baantjes meer kan krijgen via zijn netwerk)

4 likes

Maw: hij wil helemaal niets schenken aan goede doelen en ziet zichzelf als het goede doel.

Wat een misselijkmakend ventje is het toch. Werkelijk alles moet op zo’n sneaky achterbakse manier.

4 likes

Zie echt niet waar hij bang voor is. Dit is die money mindset waar de VVD en de christendemocraten van houden.
Die man heeft gisteren nog een baan als hij wilde. Niet je hand ophouden, gewoon alle morele standaarden overboord en hoppakee> als je hard genoeg wil en er voor werkt, kan alles.

Ja take your time, asshole.

Ik begrijp ook niet waarom hij niet gewoon eerlijk zegt dat hij dacht er mee weg te komen ipv zoveel onzin over de reden dat hij niet eerlijk was. Ik bedoel met 9 miljoen is het niet zo dat je de rest van je leven nog keihard moet werken. Hij kan lekker de rest van z’n leven buiten de media genieten van z’n bergje geld.

3 likes

Ik moest echt hardop lachen toen hij bij Buitenhof begon over z’n beoogde goede doelen en dat die twee hem zo nauw aan het hart liggen (kinderen met kanker en uit kansarme gezinnen). Zo goedkoop om daarmee te gaan schermen om je eigen hachje te redden. En sowieso natuurlijk alleen met het rendement dat hij verwacht te behalen door die 9 miljoen te beleggen.

9 likes

Goed idee zo’n stichting, misschien nog bv’tje opzetten erbij voor de volgende 9 miljoen

Kansarme witte gezinnen dan, want uit het volgens hem kansarme Bos en Lommer is hij verhuist vanwege zorgen over de toekomst van zijn kind en ‘etnische spanningen’. Wel nobel dat hij de 9 miljoen voor ons gaat beleggen zodat kansarme kindjes geholpen worden van enkel het rendement. Daarmee een nieuw baantje als directeur voor zichzelf ontwerpend (heb je belastingvoordeel met zo’n stichting?). Natuurlijk veel waardevoller dan het geld terugstorten zodat de personen die we daarvoor gekozen hebben kunnen beslissen wat ermee gebeurt en we het gehele bedrag terug zien.

8 likes

Hij had het ook gewoon over kunnen maken naar B00king.com die arme lui kunnen nog wel enkele miljoenen gebruiken.

7 likes

Precies. Hij gaf ook wat moeizaam toe dat van die 9 miljoen (+ 2 x 5) al de vennootschapsbelasting af was. Al denk ik dat hij dat vooral voor zichzelf pijnlijk vond. Ik ben in elk geval erg benieuwd naar de ‘nieuwe openheid’ van Den Haag op dit dossier.

3 likes

De droeftoeter had eigenlijk andere plannen… :woozy_face:

Het feit dat hij ook al zijn tweets blijft verwijderen, spreekt ook boekdelen. En dan ook nog liegen dat z’n tweets zomaar verdwijnen.

Gehackt zeker? Wat een malloot.

11 likes

https://www.demorgen.be/nieuws/zitting-over-18-reuzegommers-alweer-uitgesteld-advocaat-vraagt-wraking-voorzitter-raadkamer-in-zaak-sanda-dia~b3ba8634/

De hele zaak rond Sanda Dia maakt me zó boos. Nu ook dit weer, wéér uitstel. Bende walgelijke idioten, hoop dat ze allemaal vervolgd worden en zware straffen krijgen.

2 likes

Dit werd opeens een rant, maar ik moest even aan het volgende denken.

Zal grotendeels ook vast aan mijn eigen standpunten liggen maar ik vind Talhita Mssuue met de dag irritanter worden.

Ze is een ondernemer met een mening en dat is leuk en aardig voor haar, maar ik vind er best wat van dat ze journalisten van FTM en de Volkskrant ervan betichtte vooringenomen te zijn in de zaak van Swyber v. Lienden. Dat terwijl haar eigen journalistieke prestaties zich beperken tot haar eigen standpunten het belangrijkst maken in Op1. De enige aanleiding voor de beschuldigingen aan FTM/VK lijkt emotie omdat dat ze Swyber kent. Klinkt als een projectie van haar eigen vooringenomenheid die ze in haar journalistieke rol al niet kon bedwingen. En er schijnt ook nog steeds geen enkel feit weerlegd te zijn door Swyber en compagnons.

Snap eigenlijk ook nauwelijks waar zij voor staat omdat ik het gevoel heb dat ze veel praat maar weinig zegt. Ze is geen activist met een duidelijke “kleur” maar ze is ook niet echt een journalist want daarvoor bekent ze te veel kleur. Los van haar goede werk voor de belangen van jongeren en dingen als coalitie-Y, heb ik het idee dat ze er vrij rechtse standpunten op nahoudt maar tegelijkertijd een soort middenpositie wil innemen, of “neutraal” wil zijn en elk “geluid” ruimte wil geven. Tot op het punt dat het lijkt alsof ze totaal geen principes heeft.

Ik las ook dat ze ervan houdt “de boel op te schudden” dus wellicht vindt ze het zelf helemaal top gaan.

9 likes

Knoops (advocaat) zat net bij Humberto en besprak de mogelijkheid van een evt juridische procedure door de Staat. Afhankelijk vd uitkomst van het onderzoek door Van Ark. Evt wanprestatie etc ohhh ik hoop het zo!!

4 likes

Ik ga het terugkijken! Heb wel echt lage verwachtingen. VWS heeft zelf ook behoorlijk incompetent en onzorgvuldig gehandeld. Ik vraag mij af in hoeverre SVL daarvoor verantwoordelijk gesteld kan worden.

Ja Knoops zat er overigens ivm MH17 rechtzaak maar werd ih begin gevraagd naar zijn mening over SvL

Ik vind talitha muuse echt een boomer in een jong lijf en vraag me nog steeds af waarom we ineens met haar opgescheept zitten.

11 likes