Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik heb hem meerdere keren ontmoet en vond hem altijd een vreselijk onsympathiek ventje dat zich te belangrijk voelde, terwijl het toen juist leek alsof iedereen (die daar toen ook was) met hem wegliep. Heerlijk dat al die mensen nu zijn bijgedraaid.

3 likes

:joy::joy::joy::joy:

23 likes

Wat een walgelijke klaplul is het ook.

2 likes

Haaahahahaha dat je gelooft dat je carrière 9 miljoen waard is, godddd geef me aub het zelfvertrouwen van de mediocre white man :pray: :pray: :pray:

29 likes

Hij had toch ook nog via Omtzigt geprobeerd nog meer maskers te verkopen?

1 like

Benieuwd ook naar de reactie van Rosanne H die toen dit uitkwam weer kans zag om lekker contrair te doen en het stuk in de Volkskrant (haar collegas) smerig noemde.

8 likes

Het is heel erg onzuiver hoe hij zelf heeft gehandeld, maar net zo erg (zo niet erger?) is toch missh wel het ministerie? Ja hij wekte verwarring met uitingen/uitspraken maar zij hebben toch uiteindelijk voor een x bedrag die mondkapjes gekocht, geen symbolisch bedrag (maar dus zeer commercieel ingestoken vanuit hem). Nogmaals hij is een charlatan maar snap ook niet echt het onderhandelingspel vanuit de minister

4 likes

Helaas

4 likes

Nja verfrissend wel.

1 like

image

3 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat de overheid/het ministerie toen niet echt een onderhandelingspositie had omdat er schreeuwende tekorten waren wereldwijd en de hele wereld dezelfde producten wilden kopen. Ik kan me zo voorstellen dat het pakken wat je pakken kan was, zeker nadat het ministerie kritiek kreeg dat ze mondkapjes afwezen omdat ondernemers veel te veel geld vroegen.

1 like

Dat is waar. Toch dacht ik dat zulke contracten/bedragen wel strengere spelregels en controles kenden. Ook dus, met wie heb je te maken (vermenging van belangen/verwarring te voorkomen). Blijft vreemd

En het erge vind ik niet: de deal (wel vanuit hem bezien - dat hij zich als barmhartige samaritaan voordeed - niet vanuit de overheid bezien) maar het feit dat die kapjes zelfs onbruikbaar lijken.
wordt door hemzelf ontkend las ik

1 like

Dat blijkt dus niet zo te zijn. Las ergens dat Sywert lang niet het enige bedrijf was wat zich aanbood en het lkc in eerste instantie niet met zijn bedrijf wilde werken. Daarnaast heeft hij tussendoor zijn prijzen fors verhoogd en de bedrijfsstructuur veranderd en had hij nul ervaring in deze branche. Ik denk dat een reconstructie aan de vws kant enorm boeiend is. Ben ook best benieuwd of het feit dat hij prominent partijlid bij het cda is heeft geholpen in het binnenslepen van deze opdracht (aangezien hij zelf nog getweet heeft over persoonlijk contact met kamerleden, ministers en de minpres en prins Constantijn als adviseur opdroeg).

5 likes

Dat is ook zo. Je hebt als overheid met allemaal Europese aanbestedingsregels te maken, maar doordat het toen zo snel moest hebben ze stappen overgeslagen. Ze hadden niet even rustig de tijd voor bureaucratie toen die mondkapjes nodig waren. Daarom is nu in het nieuws dat het ministerie ‘onrechtmatig’ geld heeft uitgegeven.

Deed hij niet ook alsof het via een stichting liep maar liet het toen ‘stiekem’ toch via zijn eigen bv lopen? (En kan dus alle winst aan zichzelf uitkeren?)
Kan trouwens dat ik dit helemaal mis heb.

Die aanbestedingsregels zijn toch gericht op eerlijke concurrentie etc? Best zware en tijdrovende procedures, snap dat je daar geen tijd voor had, wel heel jammer dat “common sense” ook ontbrak. Lijkt me toch het minimale vereiste? In het vorige artikel werd duidelijk dat hij logo’s door elkaar gebruikte etc. Vreemd dat niemand daarop aansloeg, zeker als waar is wat hierboven werd gezegd (waren voldoende andere partijen, hij was eerst niet geschikt bevonden). Wat heeft die draai getriggerd

3 likes

Voor de Sywert gate liefhebbers

1 like

https://www.bd.nl/buitenland/moeder-36-doodgestoken-bij-brussel-tijdens-wandeling-met-baby~add57b27/?fbclid=IwAR1WZxY3FILQtcrECvd5QBvqV4kFeuMvZDh2c7Cl_XeNsFvmKWSQXtHTiaI

Wat een horrorverhaal zo in het openbaar en baby erbij :pensive:!!! Zo triest.

Dit Sywert verhaal doet me qua controversie een beetje denken aan die Martin Shkreli/Pharma Bro. Love to hate them

3 likes

Hij heeft wel die VOC mentaliteit

7 likes