Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja als je ergens niet naartoe wilt is het de kop van Noord Holland. Waar ga je heen? De Afsluitdijk op?

11 likes

Naar Texel met de pont!

13 likes

Lekker over die eenbaans/eenrichtingswegen toch.

Ik zit dus super dichtbij Amsterdam en als er hier een ongeluk is moet je helemaal omrijden (ook drama als er een trekker rijdt want die moet je een voor een inhalen dat mag dan wel).
Plus je bent ook extreem zichtbaar als je dat ontzettende vlakke landschap in gaat :thumbsup:

2 likes

Ik snap die afloop ook niet zo goed dat ze richting BiW zijn gegaan. Inderdaad, je hebt 0 mogelijkheden verder als je die kant op gaat. Zouden ze verkeerd zijn gereden? Gezien hun afkomst zou je eerder vermoeden dat ze naar het zuiden zouden rijden om naar BE/FR te gaan. Of was er een Hunted-achtige escape gepland met waterscooters over het ijsselmeer :wink:

4 likes

En dan? Door Muiden gaan racen ofzo? Indd echt kortsluiting door dit ogenschijnlijk wazige plan

Of misschien overstappen op andere auto’s, aangezien er later nog een verdachte was opgepakt in een auto vlakbij een andere uitgebrande auto?

Hoe dan ook, ze zijn opgepakt dus er zal een zaak komen en dan zullen we het wel horen. Ben wel echt benieuwd wat nou het plan was.

En bizar eigenlijk zeg dat er gewoon 0 gevonden zijn gevallen onder omstanders of politie.

3 likes

Er is inmiddels iets meer bekend over die militair, maar helaas nog niet gevonden. Snap echt niet hoe zo iemand vrij rond kan lopen en ook aan al die wapens kan komen. Lijkt erop dat ‘ie een heel ziek plannetje aan het voorbereiden was.

2 likes

Er schijnen nog een paar niet te zijn opgepakt! Ik ben benieuwd of ze die gaan vinden.

De reacties hierover op twitter zijn ook echt weer om te janken.

1 like

Crazy he, dat ze met man en macht aan het zoeken zijn en hem nog steeds niet gevonden hebben. Las ergens in een artikel dat een collega-militair zei: “Waarom zou hij vier dagen lang in een bos gaan zitten? De onderduiktechnieken die wij krijgen aangeleerd, komen niet overeen met wat de politie denkt.”

Mega random maar ik ben eigenlijk best benieuwd wat militairen qua onderduiktechnieken aangeleerd krijgen en wat ze dan op de politieschool leren.

2 likes

Ik zat toevallig laatst nog te denken: hebben ze daar niet ondergrondse gangenstelsels ofzo waar hij zich kan schuilen of door kan verplaatsen?

2 likes

Ik weet dat twitter echt een shithole is maar damn, de hoeveelheid steun die daar wordt uitgesproken voor Jurgen Coning is echt beangstigend man. What’s wrong with people :cry:

Wat ik ook echt crazy vind is dat er nu steunmarsen voor hem zijn. Waarom wordt deze terrorist zo hard gesteund en bijna verheerlijkt?

Ja wow vind dat echt bizar om te lezen inderdaad en heel schokkend. Iemand wil een aanslag plegen en dat is oké? Wel echt neus op de feiten dat deze ‘wappies’ niet alleen onschuldige complottheorie aanhangers zijn.

9 likes

Ik zag dit voorbij komen op insta. Er zijn verschillende moties ingediend omtrent wat er in Israel/Palestina gebeurt, voornamelijk door Sylvana en Kuzu. Vind het echt goed dat ze afstand wil nemen van de tweet van Rutte. SP, PVDD en DENK zijn ook de enige partijen die ermee instemmen steeds.

7 likes

Ja heel benieuwd of al deze mensen ook een schuiladres zouden aanbieden als het om een potentiële terrorist gaat die een islamachtergrond heeft.

4 likes

Wowwwwww dit is ziek

2 likes

Verrassend zeg :upside_down_face:

5 likes

Ach in Nederland is de politie je vriend toch?!

Dit is echt zo’n angst die je daarboven hebt, maar waarvan je denkt ‘zoiets gebeurt gelukkig nooit!’.

Echt eng :frowning:

3 likes