Ben héél benieuwd of de AP hier iets over gaat zeggen.
Dit kan toch niet. Ik begrijp echt niks van ons vluchtelingenbeleid. Moet dan ook altijd aan het boek ‘niemand wil ze hebben’ van Linda Polman denken.
Geradicaliseerde militair op de loop met wapens… Hopelijk vatten ze hem snel. En hopelijk wordt er goed gecheckt hoe hij die wapens heeft kunnen bemachtigen, want blijkbaar heeft hij zelfs een machinegeweer dat door kogelwerende vesten kan??
Een raket lanceerder holy shit. Deze vent is extreem.
Ja echt een fijne gedachte dat zo’n vent nu op stap is met het halve wapenarsenaal van het Belgische leger. Hoop echt dat ze hem te pakken krijgen zonder dat er slachtoffers vallen.
Nee, wat er aan onze grenzen gebeurt, is verschrikkelijk . Ik kan niet begrijpen dat dit niet tot grotere ophef leidt, zoals we in Europa zo verheven kunnen doen over mensenrechten in andere landen. Wat wij doen met vluchtelingen is niet menselijk. Op Instagram post @lecoeuramareebasse hier dikwijls over (haar zus zit/zat ook in Moria, voor Artsen Zonder Grenzen).
Ja dat hoop ik ook. Hij is gewoon compleet geradicaliseerd door alle complottheorieën Heel gevaarlijk.
ja wow inderdaad zeg, hoe komt hij hieraan?? (ik deed de aanname dat hij het had meegenomen uit het leger, maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk) Kan het me zo moeilijk voorstellen dat artsen gewoon niet meer veilig zijn tegenwoordig
Ze denken meegenomen uit een kazerne.
1 van de bekendste Vlaamse virologen is met zijn gezin ondergebracht op een veilig adres en hij heeft een zoon van rond de 12 geloof ik, lijkt me heel naar als je familie ook lijdt onder jouw bekendheid.
Uit een nos artikel. “ik organiseer een schietoefening, geef raketwerper”. Overal trage bureaucratie, maar schijnbaar niet nodig wanneer het om moord wapens gaat…
Mijn hemel. 3,4+ 9,1 miljard onrechtmatig besteed door onze overheid. Dat zijn geen lullige bedragen
Waren ze hier maar net zo streng als met de toeslagen.
En uitkeringen.
Consequenties zijn er alleen voor arme mensen natuurlijk
Zou dit dan iets met die militair te maken kunnen hebben uit België? (of wat zou die moeten in NL?)
Volgens dit artikel heeft het te maken met een overval op een waardetransport.
Ik zie hier net op twitter videos en fotos van voorbij komen. Ook iemand die gewoon kogelgaten in het raam van haar/zijn huis heeft zitten
Dit is echt super dichtbij hier maar heb gewoon niks gehoord (heli’s of sirenes) dus nu kijk ik ff uit het raam en zie ik wel een hele rookwolk.
Ik dacht vanmiddag nog met die onweer van hmm onweer of geweerschoten (of gewoon een omgevallen container), maar dat denk ik vaker. Maar ja dat kan dus wel zomaar.
Een Joods meisje die ik ken die deelt best veel op social media over wat er nu gaande is. Ook uitspraken zoals ‘antizionisme is antisemitisme’. Zouden jullie met haar in gesprek gaan? Ik ken haar niet extreem goed, eigenlijk via een whatsapp groep. Maar ben dan wel benieuwd naar hoezo zij dat denkt, vind het namelijk best een heftige uitspraak. Wel gevoelige situatie voor haar, voor mij natuurlijk minder aangezien ik niet Joods/Palestijns ben. Misschien beter om me er niet mee te bemoeien… maar vraag me gewoon af waarom je achter zulke uitspraken staat.
Je kan haar vragen naar haar standpunt maar zou daar niet tegenin gaan. Zij gaat haar mening niet veranderen doordat een niet-Joods iemand (die het dus volgens haar niet zal begrijpen) haar tegenspreekt.