Same, maar dacht ik doe niet lullig maar dat is m’n bericht eigenlijk sowieso al
ik dacht dus dat hij echt een boek over het bezwijken van staal onder een veranderende belasting aan het lezen was. Blijkt het dus een roman te zijn.
Bella Hadid deelt hier ook veel over. Vooral indd de reacties zoals “but hamas” but but but…
Jongens Sywert heeft niks verkeerd gedaan maar de uitleg is geheim!!
https://www.instagram.com/reel/CO7q5nMJIr5/?igshid=1bfcq323gmxl8
Ik ben echt aan het janken om dit filmpje. Wat vreselijk. En ik heb wat mensen die ik ken die pro israel dingen delen op social media en ik snap echt niet hoe…
https://www.instagram.com/p/CO21Y9qLgU1/?igshid=ov32q9hwk5md
Een mooie thread dit, van een Joodse Amerikaan.
@Madelief
Door jouw verslag van de demonstratie in Utrecht afgelopen vrijdag ben ik vandaag naar die in Amsterdam geweest :). Dankjewel voor het delen!
https://www.instagram.com/tv/CO5Wya4odHD/?igshid=t7dwcb32fz54
Ik vond deze ook goed, maar ik kom wel uit een situatie waar ik überhaupt vrijwel niks wist over Israël en Palestina.
Wow wat tof, doet me goed hoe was het? Het zag er op insta druk, goed en positief uit!
Ja het was goed! Ik heb niet meegelopen met de mars maar wel alle sprekers gehoord en die vond ik heel sterk. Ook de opkomst was gigantisch. Ik stond met iemand die heel veel demonstraties op de dam bijwoont en diegene vertelde dat hen deze opkomst niet meer gezien heeft sinds het blm protest.
Ik ben nu nogal uitgeteld maar ik heb best wat stories erover op instagram stories gezet, ook met hoe ik het vond.
Ooohhh het doet me echt deugd dat ik op jouw filmpjes meer witte Nederlanders zie. We zijn nog niet verloren
Edit of wel zolang we markie niet met vervroegd pensioen sturen
Ik las dit zonder context en dacht whut
Hahaha omg wat erg
Ik moet wel lachen om de antwoorden. Met zelfde aantal , of Palestijnse vlag.
Blijft heel vaag
Ja die staan voor wat ze allemaal te verwerken krijgen. Huilie
Ja snap wat je bedoelt hoor. Ik vind politieke entiteiten op Twitter gewoon nog steeds vreemd ook haha. Ik kan er maar niet aan wennen
denk niet dat er veel mee gebeurd maar iig goed dat er tegen mark’s woorden in wordt gegaan in de kamer
Dit artikel is echt het toppunt van ‘disappointed but not surprised’:
Gemeenten houden onder meer Facebookgroepen en Twitterprofielen in de gaten om zicht te krijgen op bijvoorbeeld demonstraties en mogelijke rellen. Ook proberen ze bijstandsfraude op te sporen door op Marktplaats naar bijverdiensten te zoeken en gebruiken ze sociale media om de vluchtverhalen van asielzoekers te controleren. In enkele gevallen worden gemeenteambtenaren onder een valse naam lid van besloten Facebookgroepen.
Het gebeurt overigens niet op grote schaal, alleen bij concrete en serieuze bedreiging van de openbare orde. Hoe vaak weten we niet precies, maar ongeveer een op zes gemeenten doet dat weleens."
Ahja, serieuze bedreigingen van de openbare orde, zoals je buurvrouw die een avondje per week acrylnagels zet of mensen die om wat voor reden dan ook hopen op een beter leven
Een aantal gemeenten slaat de verzamelde gegevens ook op in dossiers. Bij zeker 23 gemeenten gebeurt dat geautomatiseerd, staat in het onderzoek. Bantema: “Hoe dat gebeurt en hoelang en wat het betekent voor inwoners hebben we niet kunnen vaststellen. Gemeenten hebben daar vaak zelf ook niet goed zicht op.”
Dit is ook lekker geruststellend.