Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Correctie: alleen als (een enkele) asielzoeker(s) iets doen wat crimineel is of overlast geeft interesseert het iemand.

Shocking idd… :pensive:

3 likes

heb je argos al geluisterd over Nigeriaanse meisjes? die komen in NL binnen met een telefoonnummer in hun behabandje en dan bellen ze in het azc een contact en worden ze opgehaald, is gewoon mensenhandel

2 likes

Argos (radio programma) heeft een aantal rapportages over verdwenen asielzoekers kinder gemaakt in samenwerking met Lost in Europe. Echt afschuwelijk dat dit dus zomaar kan gebeuren. Alsof die kinderen de moeite niet waard zijn.

1 like

Vorig jaar heb ik ook dit artikel daarover gelezen, zo triest inderdaad. Ik geloof dat in die vrachtwagen met overleden mensen die in Engeland werd gevonden ook een aantal van dit soort verdwenen kinderen zaten.

Mijn zusje werkt in de jeugdzorg en die heeft wel eens verteld dat dit idd vaak gebeurt en dat zij hier gewoon helemaal niks tegen kunnen doen. Echt machteloos sta je dan.

De mysterieuze verdwijningen van Vietnamese jongeren uit Limburgse asielopvang

https://www.ad.nl/binnenland/de-mysterieuze-verdwijningen-van-vietnamese-jongeren-uit-limburgse-asielopvang~a87edd2f/

1 like

Is er hier iemand die meer verstand heeft van Qanon? Ik lees er net een artikel over op de nos site, maar wat ik dus niet snap is dat zij pro Trump zijn? Terwijl ik juist het idee heb dat waar zij anderen van beschuldigen, allemaal ook door Trump gedaan wordt?

Ik vind het vooral bizar dat dit allemaal kan daar. Onderaan het artikel die opsomming ook echt. Zelfs zijn bankrekeningen (en die van zijn moeder, kinderen, etc.) zijn ooit gesloten? Ik vind het heel moedig als je doorgaat met je werk als je zo veel shit meemaakt steeds.

1 like

Je slaat de spijker op zijn kop. Dat is oa het achterlijke aan de “”“ideeën”"" van die mensen.

Ik weet er niet superveel van, maar hier staat het wel aardig uitgelegd.

1 like

Bedankt voor de link! Kan alleen in dit artikel ook niet het antwoord op mijn vraag vinden (of lees ik ergens overheen?).

Het is gewoon onzin, die mensen laten zich meevoeren door allerlei complottheorieën en weten zelf niet eens waarin ze geloven

Ja precies, je gaat geen logica vinden achter die denkbeelden want dat is er simpelweg niet.

Maar dat is over het algemeen, in mijn ervaring, altijd met complotdenkers.

Ik word echt misselijk van dit artikel. Heb het destijds niet meegekregen, maar wat een walgelijke praktijken zijn dit. Ik snap echt niet dat je het over je hart kunt verkrijgen om een ander mens zoiets aan te doen. Dan moet je toch haast psycho zijn. En wat nog het meest walgelijke is in deze hele zaak is dat er misschien wel helemaal geen vervolging gaat komen. Doet me sterk denken aan de docu over Jeffrey Epstein.

Maar wow serieus, de dingen die ze mensen lieten doen. Gemalen muizen eten, de kop van een levende aal afbijten, een biggetje doodschieten (klikte door naar een ander artikel). HOE haal je zoiets in je hoofd :exploding_head: :exploding_head: echt HOE

Ik ging hier veel te lekker op, vooral op:

13 likes

Hahahahha lijkt wel een scène getekend door Fiep Westendorp

20 likes

Kamp Moria staat in brand. Aangestoken door lokale Grieken blijkbaar? Deze thread is echt vreselijk, maar lees op de nieuwssites verder niks over schieten van politie: https://twitter.com/looovetinkebell/status/1303447396836352001?s=21

11 likes

Die Jos B is ook een rare snuiterd he, de tering.

1 like

Volgens mij is dit wel leuk nieuws! Ik ben benieuwd hoe de Belgen hier tegen de nieuwe regering aankijken. Het klinkt in elk geval progressief.

Belgische primeur: helft van de nieuwe regering is vrouw

10 likes

Hier nog meer informatie over de samenstelling:

Ik ben op positief verrast! Mooie diverse regering, inderdaad helft vrouw, daarnaast ook een aantal niet-witte gezichten en een transgender. Ook goede ministers uitgekozen voor de positie die ze moeten gaan vervullen (minister klimaat wordt vervuld door iemand van Ecolo etc.), lijken echt mensen te zijn die er voor willen gaan ipv gewoon een postje te vervullen.
Met 7 partijen in één regering is natuurlijk wel een uitdaging dus ik hoop dat het niet te moeilijk wordt beslissingen door te voeren.
6 likes