Wow nee is dit echt officieel van de VVD? Profiteren van jouw zure werk???
Ik ben eigenlijk niet eens verbaasd maar het is wel choquerend
Kijk even naar project picknick van de horeca. Gaat ook tegen de coronamaatregelen in.
Het is gewoon elke keer hetzelfde liedje met bijv. pownieuws, zodra er iets te haten valt op religie (niet alleen christendom) springen ze er op in want makkelijk scoren. Ook al zijn deze 2 kerken imo onnodig provocerend. En evengoed geen excuus om die verslaggever aan te rijden en die ander te mishandelen, mag hopen dat dat zwaar bestraft word.
Welja de VVD is toch altijd van âwerk is leuk!!â âWerk is belangrijk!!â âLeve het bedrijfsleven!!â Of onee dat geldt alleen voor uitkeringstrekkers natuurlijk, die moeten aangespoord worden.
Voor de rest van ons is het âons zure werkâ
Lees mijn vraag nog eens: âen daar groot gelijk in krijgtâ is een essentieel onderdeel van de vraag. Ik heb nog niks van project picnick gehoord, ken niemand die eraan meedoet en moet mensen die dat massaal toejuichen nog tegenkomen. Als je erop googled kom je ook direct tegen dat er ook kritische reacties zijn. Ik vind een oproep om massaal buiten te gaan picknicken net zo verwerpelijk als nu lekker naar de kerk gaan. Waarbij het nog voor de horeca spreekt dat dit in de buitenlucht is.
En sorry: maar christenen die zeggen dat elke mogelijkheid om het geloof te bekritiseren wordt aangenomen kan ik niet serieus nemen. De helft van dit land is gelovig, het grootste deel is christen. Het geloof wordt bijna nooit serieus bekritiseert en de kritiek valt in het niet als je naar andere geloofsgroepen kijkt. Daarmee zeg ik niet dat het okĂ© is om christenen te bashen, maar er wordt bijna een minderheidspositie voor een meerderheid geschetst. Het christendom heeft politieke macht, eigen instituten en geniet grote mate van vrijheid die grondwettelijk geborgd is. Tegelijkertijd zijn er ook structurele misstanden, maar als die benoemd worden is het zogenaamd âgeloofsbashenâ ipv serieuze vraagtekens plaatsen bij de manier waarop een selecte groep gelovigen in Nederland (want het merendeel deugt) die vrijheden en politieke macht misbruikt om de eigen zin door te drijven Ă©n daarmee niet alleen een stempel drukt op het eigen leven, maar ook op die van anderen.
Nou topdag hoor
De dag die je wist die zou komen. Is eindelijk Hieeeeer
Klopt!
.
Als carona nu ook nog oprot is mijn dag helemaal gemaakt
niet teveel verwachten van vandaag hoor
Project picknick is door honderden horecazaken in het land opgepakt, dus dat brengt veel meer mensen op de been dan 2 volle kerken die de regels los laten. En daar gaat geenstijl niet op af, want ja, dat scoort niet zo lekker als afgeven op refokerken (of andere religie). Dat irriteert mij, dat dit onderwerp er steeds meer uitgepikt word en de manier waarop verslaggeving gedaan word (niet allen, want NOS had een goed kritisch item)
Hmm 100 mensen binnen in een kerk naast en kaar hutje mutje zonder mondkapje.
Of 2 mensen die samen in de buiten lucht picknicken (mag niet meer dan 2 oke eventueel kinderen erbij)
Die picknickers zijn ook niet elke zondag op dezelfde locatie aan het picknicken pal naast elkaar.
Sorry maar ik vind het geen goede vergelijking. Ik ben het er mee eens dat pownieuws daar te opdringerig was. Maar ik vind dat er best kritiek gegeven mag worden op die kerken. Die zich notabene nooit aan de regels hebben gehouden. En de horeca wel, en die gaan er ook aan onder door die kerk niet.
Dit is wel kort door de bocht. Kerken hebben zich wel aan de regels gehouden. In de kerken waar zoveel mensen samen mochten komen, kon dat volgens de regels aan het aantal vierkante meters en dan mensen.
Of kerken er aan onder door gaan. Niet dat er dik verlies gedraaid word zoals in de horeca. Alleen het heeft echt wel effect op de kerkgangers. Samen komen maakt deel uit van het goed beleiden van het geloof. (Even terzijde of je het daar mee eens bent of niet) net als een vereniging voor tennissen, voetbal, schaken whatever dat ook heeft.
Niet samen komen is echt een heftige beperking dan. En ja iedereen heeft het moeilijk, iedereen heeft er last van. Kerken hoeven niet een voorkeursbehandeling te krijgen. Diet krijgen ze ook niet want ook zij volgen de wet.
Kritiek hebben snap ik in de situatie hierboven. Alleen word er, door de media nu constant een beeld afgegeven dat kerken moeilijk doen en dat klopt niet. Een deel doet moeilijk maar dat is een klein percentage.
Als het om het niet volgen van de maatregelen gaat of de verspreiding van corona, dan maakt het toch geen drol uit of dat in de horeca of een kerk is? Het virus is ook niet zo selectief Die horeca-actie is zelfs op landelijke schaal en bracht alleen al in 1 stad honderden mensen op de been. Ik vind het echt bijzonder dat daar zo selectief over bericht word. Kritiek op die 2 kerken mag, zeker. En al helemaal als daar geweld bij is komen kijken. Maar ik vind die kritiek zĂł selectief.
Dit zat er wel een beetje aan te komen. Volgensmij is dit ook dezelfde kerk als uit de Boos aflevering.
Dat is fijn dat er wel nuance overkomt dan. Misschien is het ook dat hier over het algemeen wel een heel duidelijk statement is, voor mijn gevoel, tegen de kerk/gelovigen. En dat ik dan soms de nuance mis.
Het gaat mij om de selectieve berichtgeving en verontwaardiging. Niet dat de kerken dat als excuus kunnen gebruiken.
Mag ik vragen of je je daar normaal ook druk over maakt. Of nu alleen bij de kerken?
wow komt miss hard over maar ik vroeg me meer af waarom dit jou zo raakt.
Om de echte vraag te beantwoorden: nee ik ga niet naar een reformatorische kerk
Verder wil ik het graag bij de discussie houden en deze niet persoonlijk maken.